Iako smo se ovih blagdana poprilično istrošili, čemu u prilog idu i službeni podaci po kojima je potrošnja u božićnom periodu bila rekordna, trend bi se mogao nastaviti i u siječnju jer na red stižu sezonska sniženja. Iako je to odlična prilika za uhvatiti neke proizvode po jeftinijim cijenama, određenim trgovcima to je prilika za lov u mutnom.
Tako su društvenim mrežama već počele kolati fotografije primjera popusta koji to zapravo nisu ili su minimalni (dva ili tri centa niža cijena zaista se ne može nazvati popustom, iako to tehnički jest). Čitatelji su nam poslali primjerak loše prakse iz Zara Home trgovine u Splitu, a na društvenim mrežama također je more takvih primjera, iako su popusti tek krenuli.
U splitskoj Zara Home trgovini na nekoliko proizvoda istaknuta je crvena naljepnica koja bi trebala upućivati na sniženu cijenu, no kada je usporedite s prijašnjom cijenom shvatite da su one - iste.
Naša čitateljica kaže nam da je jednu od zaposlenica priupitala je li cijena snižena, nakon čega je zaposlenica provjerila i utvrdila da taj artikal nije na popustu. Čitateljicu je zatim zanimalo zašto je na proizvodu istaknuta crvena naljepnica koja upućuje na sniženje, na što je dobila odgovor da je vjerojatno došlo do greške.
- Razumijem da do greške može doći, ali nakon toga pogledala sam još par artikala i primijetila istu "grešku". Ako se radi o greški, kako na pola artikala u trgovini može stajati ta naljepnica? - pita se.
Od čitatelja smo prije koji dan dobili još jedan primjer popusta, ovaj put iz Studenca. Proizvod je zaista bio snižen i to za cijeli jedan cent, kakva prilika, u skladu sa sloganom "i sitno i bitno".
Osim čitatelja, na već tipičan lov u mutnom upozoravaju i na Facebook stranici "Halo, inspektore" koju je pokrenuo Europski centar izvrsnosti potrošača - ECIP.
- Počinje sezona sniženja. Na sve strane iz izloga, s radio i TV postaja, iz kataloga, s raznih portala… sve pršti od reklama za sezonska sniženja u trgovinama.
Vrijeme je to i kada se potrošači (kao i na “Crni petak”) pokušavaju klasičnim trgovačkim smicalicama prevariti za cijene, popuste i obračune. Trenutak nepažnje i onda slijedi otrježnjenje kada se otkrije kako se cijene istaknute ili sakrivene na deklaraciji ili polici, odnosno one na “sniženju” ne slažu s onim što je naplaćeno - napisali su, među ostalim, i priložili fotografije nekoliko štetnih trgovačkih praksi iz zagrebačkih trgovina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....