U okviru projekta rekonstrukcije i dogradnje vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda, znanog kao Aglomeracija Sinj, tvrtka "Vodovod i odvodnja Cetinske krajine" kao investitor s "Hrvatskim cestama" (HC) dogovorila je polaganje glavnog kanalizacijskog kolektora pod asfalt dionice ceste Split - Sinj u Brnazama, od raskrižja Sinj – Split – Trilj do priključka za trgovački centar "Lidl", duge od 1,9 kilometara.
U projekt je uključena i rekonstrukcija spomenutog poteza državne prometnice koja ne bez razloga nosi broj 1 i dio je stare ceste Split - Zagreb. Osim što će se, koliko je to moguće, "ispeglati" cijela trasa, za što su riješeni imovinski odnosi, uz rekonstrukciju oba kolnička traka s obje strane izgradit će se pločnik za pješake s javnom rasvjetom, odvojen od prometnice zelenom barijerom, a s jedne strane i biciklistička staza.
Za taj zahvat znalo se još otkako je pokrenut projekt Aglomeracije i strahovalo se što će taj posao, dok se bude odvijao, značiti u prometnom smislu. Posebno u kontekstu činjenice da dionica državne ceste kroz Brnaze spada među najfrekventnije na cijelom potezu od Splita do Zagreba, da ima i status gotovo pa glavne gradske/mjesne ulice, te da njome svakodnevno u prosjeku prođe oko 15 tisuća vozila.
U svakodnevnim jutarnjim i poslijepodnevnim prometnim špicama upravo na dionici na kojoj je planirana cjelovita rekonstrukcija formira se neprekidna kolona vozila. U poslijepodnevnim satima, kolona vozila koja se kreće iz smjera Splita prema Sinju upravo kroz Brnaze, a zbog zagušenosti u samom Sinju, doživljava zastoje pa za prijeći ta oko dva kilometra vozačima i njihovim suputnicima treba po 15-20 minuta vožnje.
Što će u takvim prometnim okolnostima značiti radovi na rekonstrukciji državne ceste 1 kroz Brnaze znat će se početkom lipnja kada bi, prema najavama iz "Vodovoda i odvodnje Cetinske krajine" i HC-a, na kolniku trebali početi konkretni radovi uz uvođenje privremene regulacije.
Jesu li stručnjaci osmislili rješenje koje će omogućiti da se izbjegne svakodnevni kolaps i koji istovremeno neće dovoditi u pitanje sigurnost sudionika u prometu. Posebno stoga što je mjesto Brnaze sraslo sa Sinjem i vrlo gusto je naseljeno.
O svemu tome pitali smo HC hoće li se radovi odvijati regulacijom uz pomoć semafora, kako se zagovaralo prije nekoliko mjeseci ili će se jedan kolnički trak koristiti kao ulazni prema Sinju iz smjera Splita, a kao izlazni navodno bi se trebala improvizirati lokalna prometnica uspostavljena trasom nekadašnje uskotračne željeznice - Sinjske rere.
Ta lokalna cesta prolazi kroz najgušće naseljeni dio Brnaza i služi kao glavna za pristup s manjih cesta i putova. Iako je do sada ta prometnica korištena samo za lokalni promet, prava je sreća što se na njoj nisu događale nesreće znajući da je na njoj na desetke malih (privatnih) pristupa.
Što li će biti kada se uz dosadašnji na tu lokalnu cestu usmjeri još od 7000 do 8000 vozila dnevno, koja su do sada koristila glavnu državnu cestu? Iz državne tvrtke dobili smo odgovor koji prenosimo u cijelosti:
- Izvođač radova izradio je projekt privremene regulacije prometa koji će se u pojedinim fazama mijenjati ovisno o tehničkim potrebama sigurnog izvođenja ugovorenih radova. Zbog iznimno velikog prometnog opterećenja semaforska ili ručna regulacija prometa nije bila opcija budući da bi zasigurno uzrokovala gužvu i na široj mreži prometnica grada Sinja.
Razmatrajući više varijanti privremene prometne regulacije, a imajući u vidu protočnost prometa, ali i sigurnost pješačkog prometa, pokazalo se da je optimalno tehničko rješenje za vođenje prometa, uvažavajući sve tehničke potrebe samog gradilišta, razdvajanje prometnih tokova uz korištenje dijela trase nekadašnje željeznice (danas lokalne prometnice pod upravljanjem Grada Sinja) te uspostava sustava jednosmjernog prometovanja na području Brnaza.
Naime, građani su već imali prijašnjih iskustava pri rekonstrukciji raskrižja u centru Sinja tijekom proteklih godina, kada su se kao obilazni pravci koristile druge lokalne prometnice i uspostave režima jednosmjernog prometovanja.
Prema dinamičkom planu izvođača, prve privremene regulacije prometa na državnoj cesti 1, uspostavit će se početkom lipnja te će javnost biti pravodobno i detaljno upoznata neposredno prije početka radova putem sredstava javnog informiranja.
Napominjemo da je uspostava privremene regulacije neophodan preduvjet kako bi se na siguran način izveli svi ugovoreni radovi koji će zasigurno u konačnici predstavljati značajno poboljšanje u infrastrukturnoj mreži.