StoryEditorOCM
ZagoraBESKRAJNO ČEKANJE

Legendarni Mate Biljarista vodi bitku s velikim životnim problemom: ‘Stanje je nedopustivo, ne mogu ovo više izdržati‘

Piše Josipa Rimac Vlajčić
14. ožujka 2024. - 13:04

Projekt izgradnje kanalizacijskog i vodoopskrbnog sustava na području grada Imotskog, u javnosti poznat po nazivu Aglomeracija, ponovno diže prašinu. I to doslovno.

Ovoga puta pobunili su se stanovnici Glavine Donje, čija je prometnica, koja vodi od nedavno otvorenog kružnog toka na državnoj cesti Trilj - Cista Provo - Imotski prema Medvidovićima, pa sve do Vinjana Donjih, u dužini od oko četiri kilometra, u potpunosti uništena.

Razrovana relacija kojom svakodnevno cirkulira po nekoliko stotina ljudi i malo manje automobila, stajala je živaca i popravaka na vozilima brojne mještane koji već pomalo gube strpljenje.

Svjetski putnik Mate Lončar, među Imoćanima poznat kao Mate Pendo, a znatno šire kao Mate Biljarista, koji se nakon putešestvija po bijelom svijetu nakratko vrnuo u rodni kraj, poslao nam je snimku kojom prikazuje zaista loše stanje spomenute ceste na rubu Imotskog polja.

No, nije ovo prvi put da nas građani zovu i da pišemo o tome: projekt Aglomeracije, čiji je investitor tvrtka "Vodovod Imotske krajine", očekivano uzbunjuje stanovnike koji kažu kako se "više ne može tolerirati činjenica da se od prašine i zemlje ne mogu otvoriti prozori na kućama", a vozilima je gotovo nemoguće prometovati.

Mate Biljarista kaže da se osjeća više kao u Džibutiju, a ne kao u zemlji članici Europske unije.

- Ovo je strašno. Raskopali su sve šta se moglo raskopati i lako bi to sve bilo da znaju popraviti za sobom, nego ništa! Nekoliko smo stotina metara od glavne prometnice koja spaja Dalmatinsku zagoru s morem i ostatkom svijeta, a ovo je kao da smo u zemljama trećeg svijeta i stoljeće unatrag.

image

Stanje ‘kolnika‘ kroz Medvidoviće sliči na Džibuti, tvrde Mate Lončar i njegovi susjedi

Josipa Rimac Vlajčić

Nedopustivo je da ljudi ovako žive – razumijem da se mora raditi i jasno je da se mora prokopati, ali ovakvo je stanje već dvije i pol godine i kažu kako neće popravljati jer da uskoro opet moraju kopati i postavljati neke vodovodne cijevi pa kao nema smisla!

Neka oni ponovno rade kada za to dođe vrijeme, ali nedopustivo je da cesta stoji u ovakvom stanju i čeka skupa s nama nove radove. Ako su razrovali, neka i poprave za sobom, ovog nema nigdje u civiliziranim zemljama. Pa koliko još moramo čekati?! - ogorčeno će Lončar.

Sličnog je razmišljanja i stava i Matin susjed, Neno Vujčić koji je također nezadovoljan situacijom:

- Previše vremena prolazi, a ništa se ne događa. Uništavamo aute i stvarno je nemoguće živjeti od prašine i u ovakvim uvjetima voziti svakodnevno toliko dugo vremena, sad se već radi o godinama.

Svi mi znamo da su to veliki građevinski zahvati i da izvođači rade svoj posao onako kako treba i strpljivo smo čekali, ali morali smo nekako reagirati jer se ovom ne nazire kraj, čini se kao da nikoga od nadležnih ne zanima naša situacija.

Projekt Aglomeracije, ukupne vrijednosti od gotovo 40 milijuna eura, koji je počeo u travnju 2022. još uvijek intenzivno traje na imotskim cestama, ali stanovnici koji su do sada strpljivo čekali, baš i nemaju baš razumijevanja, pogotovo ne za radove koji su, prema njihovim ocjenama završeni, a iza sebe ostavili kaos bez vraćanja u prvobitno stanje.

Mirela Jukić, direktorica "Vodovoda", kaže kako razumije nestrpljenje stanovnika i da je "jasno da situacija nije baš najugodnija", ali da kontinuirano i aktivno rade na njihovu rješavanju.

- Procedure su takve, duge i komplicirane i jednostavno se moraju ispoštovati. Što se tiče ceste u Glavini Donjoj i Medvidovićima, ona je zaista u lošem stanju i ljudi su još i strpljivi s obzirom na to kako im je, ali moramo odraditi zadanu papirologiju i regulative.

image

Užas na rubu Imotskog polja

Josipa Rimac Vlajčić

Konkretno, baš za tu prometnicu, potpisan je manji projekt u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) kojim će se ona uskoro sanirati odnosno iz kojeg će se financirati nadolazeći radovi. Dok se radila kanalizacija, utvrđeno je kako je u vrlo lošem stanju i vodovodna mreža.

Budući da smo bili u nedostatku sredstava, prijavili smo projekt za rekonstrukciju vodovoda koja obuhvaća baš tu dionicu. Iz NPOO-a su osigurana sredstva - dio financiranja dolazi iz Hrvatskih voda, a dio od Grada Imotskog. Svrha je rekonstrukcija i izgradnja vodoopskrbne mreže i smanjenje gubitaka, digitalizacija i modernizacija komunalne vodne infrastrukture i upravo ide javna nabava i pri kraju smo s procedurom koja jednostavno mora proći

Nadam se da bi početak radova mogao biti u svibnju ili lipnju, a završetak nakon osam mjeseci, možda i ranije. Dobra vijest za stanovnike je i da smo dogovorili s Županijskom upravom za ceste istovremenu sanaciju prometnice koju će oni financirati što znači da će se odmah prilikom postavljanja novih cijevi, popravljati i cesta.

U idealnim uvjetima, možda se sve skupa završi i do kraja ove godine, ali svakako se ne bi trebalo puno odužiti. Imat ćemo ukupno četiri javne nabave, pokrenuto je e-savjetovanje i to je službeni proces koji mora proći i kojeg ne možemo ubrzati, zakonski su određeni rokovi i vrijeme za eventualne žalbe no zaista vjerujem da će se uskoro moći početi raditi. Svima nam je u interesu što prije završiti.

Također, saznajemo od direktorice "Vodovoda" kako će se u sklopu ovih radova zamijeniti i stari vodomjeri.

- Plan je postaviti ukupno 970 novih digitalnih vodomjera koji obuhvaćaju područje od Zdilarove glavice preko novog kružnog toka pa na cesti o kojoj pričamo u Medvidovićima i sve do granice u Vinjanima Donjim.

Imotskoj građevinskoj priči oko Aglomeracije i popratnih (ne)planiranih radova još uvijek se ne nazire kraj iako se po Krajini radi punom parom. Čini se kako će trebati još strpljenja na svim pozicijama, kako onih koji rade na papirima, pa onih koji su na strojevima, a pogotovo onih koji čekaju zadnji sloj asfalta ispred svojih kuća.

Lito ide, mala, zatvaraj prozore, bit će još i buke i prašine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 12:30