Ima li smisla graditi tako sadržajima bogati Žnjan, koji će stajati prema sadašnjim procjenama 45 milijuna eura i godinama će se otplaćivati kredit za njega? O, da, ima. Itekako ima. Premda se Žnjan mogao urediti i puno jeftinije, mogao se primjerice zaravnati, urediti parkirališta i par sportskih terena pa nakrcati limenim kafićima.
I opet bi se tamo kupali i i domaći i stranci. Kupali su se i dosad na onako užasnome mjestu, kakav je Žnjan bio od nasipanja 1998. godine. Ambicija prošle gradske vlasti na čelu sa Androm Krstulovićem Oparom i natječajnim pobjednikom arhitektom Antom Kuzmanićem – u ne tako davna doba kad je sve bilo jeftinije – bila je urediti najljepšu i najveću plažu s ove strane Jadrana. I najljepše od svih gradskih kupališta na Mediteranu. S puno zelenila, parkirališta, zabavnih i ugostiteljskih sadržaja, privlačnim dizajnom, kompletnom infrastrukturom...
Zbog čega Split ne bi imao takvu ambiciju? Zašto Žnjan ne bi bio upravo to – najljepša mediteranska gradska plaža?! Zbog čega se takvo pitanje uopće poteže samo kad je riječ o javnim sadržajima, besplatnima za građane? Eto, jer se Splićani i Dalmatinci zaslužuju kupati na najljepšoj gradskoj plaži. Sa svim mogućim sadržajima!
Turistički adut
Zbog čega bi javno uvijek trebalo bit mižerjasto, kao što su mizerne sve ostale splitske plaže. A to je, htjeli-ne htjeli i splitski brend. Split je već sada grad na Mediteranu s najviše plaža – petnaestak kilometara i to svih vela: hoćete li šumovite na sjeveru Marjana ili južni marjanski raj, pješčane na Bačvicama i Firulama, duboke i bistre na Jadranu i Ovčicama, suvremene na budućem Žnjanu... Stani pa biraj.
Poradi kolektorskog sustava splitske su plaže čistije od mnogih po malim priobalnim i otočnim mjestima gdje se septičke jame kriomice puštaju u more. I premda su većinom jako siromašne komunalnom opremom, posebno što se tiče njihova partera – kupališta su nezaobilazni splitski turistički adut, a važnije od toga jest što su zapravo namijenjena građanima; stranci dođu na par dana i odu, a mi smo tu cijele godine. Žnjan bi trebao biti kruna svih plaža, primjer koji bi trebalo slijediti i na ostalim javnim kupalištima. Inače, koga će nam vraga onako skupa Riva, kad je mogla biti jeftina i pokrivena tucanikom, zbog čega smo upicanili gradsku jezgru kad je bila dobra i onakva pod naslagama skrame i prljavštine, čemu uređivati Pazar i Peškariju kad su onako šporki i jadni bili u nekoj svojoj funkciji. Zbog čega su stari uložili onoliko energije u uređenje Marjana kad je mogao ostati i stara suha ledina?
Ionako ćemo ga platiti
Ako ne težimo najboljem što, očekivano, vrlo često zna biti i najskuplje, ostat ćemo zauvijek u jadnom prosjeku. Pa Žnjan će se jednog dana reklamirati kao najekskluzivnija javna plaža na ovim obalama. S druge strane je pamet gradskih vlasti koje će to znati naplatiti i vraćati onaj dug. Na koncu, upravo svjedočimo hotelskom bumu, pa svaki privatnik će u neki malo ozbiljniji hotel uložiti 40-ak milijuna eura pa naviše, toliko je, na primjer, najavljeno da će se uložiti u Small Mall na Manušu, Dalmatian Tower na Kopilici stajao je 110 milijuna eura, hotel "Marjan" koštat će 100 milijuna eura... I svi vjerojatno probiju prvotni proračun. A sve te investicije nisu za splitske građane, nisu za narod. Pa zbog čega je skupo potrošiti 45 milijuna eura na kupalište za puk? Ionako će ga narod platiti.