StoryEditor
SplitPULJKU ISPRED NOSA

Nevjerojatne scene: vlasnici brodova iskoristili ‘dane besplatnog privezivanja‘ na Zapadnoj obali! ‘Slijedi kaos, nered i bezvlašće na najatraktivnijoj lokaciji‘

Piše Ana Franić
13. listopada 2021. - 15:52

Državni inspektorat prošli tjedan donio je odluku kojom se gradskoj tvrtki "Splitska obala" zabranjuje pružanje turističkih usluga u nautičkom turizmu odnosno zabranjuje se naplata korištenja bitvi na Zapadnoj obali.

Nakon te odluke, brodovi se sada bez ikakve naplate privezuju na Zapadnu obalu, a da su to iskoristili mnogi najbolje pokazuju i fotografije koje je snimio naš fotograf Paun Paunović.

image
Paun Paunović/Cropix

Podsjetimo, Splitska obala je do nedavno naplaćivala korištenje bitvi na temelju zaključka koji je 2014. godine potpisao tadašnji gradonačelnik Ivo Baldasar, iako bi trebalo izmijeniti Prostorni plan kako bi Zapadna obala mogla dobiti status luke nautičkog turizma.

Ovo ljeto je "Splitskoj obali" stigla i kazna poreznih inspektora od šest milijuna kuna zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru, a sve je završilo i na Upravnom sudu.

Da se brodovi mogu privezati bez plaćanje naknade, potvrdio nam je i direktor "Splitske obale" Dražen Delić.

- Bez puno mozganja jednostavno je zaključiti što će se događati. Svjedočit ćemo onome čemu smo imali prilike svjedočiti 2013. godine, a to je nered, kaos i bezvlašće na najatraktivnijoj lokaciji u gradu Splitu kada niti jedna institucija nije htjela, smjela ili mogla bilo koga tko se privezao kazniti, ukloniti ili naplatiti mu uslugu. Teško je pretpostaviti kome je i iz kojeg razloga u interesu ovakvo nešto napraviti i što se sada promijenilo nakon osam godina djelatnosti koja se obavljala uz redovno plaćanja fiksnog i varijabilnog djela - kazao je Delić.

image
Paun Paunović/Cropix

Osvrnuo se i na moguću kaznu od šest milijuna kuna i naglasio kako istu neće platiti građani Splita ako bude izrečena "Splitskoj obali".

- Građani ne mogu i neće snositi nikakav trošak, sve stoji u Zakonu o trgovačkim društvima članak 10. stavak 2. "Splitska obala" može u slučaju gubitka spora platiti razliku od već uplaćenog iznosa do visine uprihodovanog iznosa od sporne djelatnosti - kazao je Delić.

image
Paun Paunović/Cropix

Pročelnica županijskog Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Matea Dorčić nam je istaknula kako "Splitska obala" ima koncesiju za izgradnju obalne šetnice i izgradnju i korištenje tri ugostiteljska objekta te da ista nije uključivala privezivanje brodova. Ta djelatnost se obavljala van obuhvata dodijeljene koncesije.

- Koncesija ne može pokrivati vezivanje brodova jer u prostorno planskoj dokumentaciji Grada Splita Zapadna obala nije luka nautičkog turizma niti luka otvorena za javni promet. Takva koncesija se ni ne može dodijeliti upravo zbog tih razloga jer je promjena prostorno planske dokumentacije preduvjet za takve radnje.

Što se tiče pitanja smiju li se brodovi sada privezivati na Zapadnu obalu, to je pitanje za Državni inspektorat i ostale inspekcijske službe na pomorskom dobru koji je i donio odluku o zabrani naplate privezivanja na Zapadnoj obali - kazala nam je pročelnica Dorčić.

Koji je plan Gradske uprave za Zapadnu obalu kada je riječ o naplati vezova, pitali smo dogradonačelnika Bojana Ivoševića.

- Grad Split napravio je sve što je u njegovoj moći da bi omogućio naplatu vezova na toj lokaciji na način da smo pokrenuli izmjenu Prostornih planova s namjerom usklađenja s planovima višeg reda čime bi se sve ono što je Splitsko-dalmatinska županija predvidjela na toj lokaciji preslikalo u naše planove. Mogu samo izraziti žaljenje što Grad Split to nije napravio ranije, a problem postoji od izgradnje Zapadne obale, kazao nam je Ivošević. 

Cjenik "Splitske obale"

 

"Splitska obala" prema svom cjeniku dnevni najam bitvi naplaćivala je po dužini plovila u metrima. Za period od 1. siječnja do 31. svibnja i od 1. listopada do 31. prosinca dnevna cijena za brod do 8 metara iznosila je 344 kune, a od devet metara 399 kuna.

Cijena za dnevni najam bitvi za brodove od 10 do 20 metara kretala se od 426 do 1088 kuna, od 20 do 30 metara od 1239 do 3429 kuna. Brodovi od 30 do 40 metara dnevno bi plaćali od 3429 do 5171 kuna. Cijena se tako dalje penje ovisno o dužini plovila, a za brod primjerice od 90 metara cijena po danu iznosila je 13.668 kuna.

item - id = 1134717
related id = 0 -> 1134705
related id = 1 -> 1134626
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. listopad 2021 15:53