Na pitanje zašto je prva sezona Netflixova "Lupina" bila toliko popularna početkom godine, glavni glumac francuske serije Omar Sy je s osmijehom kratko odgovorio "Zaista ne znam".
"Kada se ovako nešto dogodi, treba to prigrliti i ne pokušavati razumjeti. To je jednostavno prekrasno, jako sam sretan i uzbuđen", proširio je odgovor Sy.
Serija inspirirana romanima Mauricea Leblanca postala je jedna od najgledanijih Netflixovih uopće, vodeća francuska u produkciji moćnog streaming servisa, ali i europska, čak ispred španjolske senzacije "La casa de papel".
Stvoren je mali fenomen: "Lupin" je dobacio i do prvog mjesta gledanosti u Americi, bio sinkroniziran na 15 jezika, titlan na njih 30, a serija je iznjedrila i nova izdanja Leblancovih romana koji su se prodali u više od 100 tisuća primjeraka od premijere prve sezone naovamo.
Pa ipak, potpisnik ovih redaka mogao bi dati sličan odgovor da ga netko upita isto pitanje kao Sya od kojeg se još više ne može načuditi pretjeranom "hypeu" oko "Lupina" i razumjeti ga. Ilustracije radi, uspjeh "La case de papel" puno je "razumljiviji", među ostalim i što je ta serija uzbudljivija.
Za jednu "action, crime, drama" seriju u kojoj se junak (Assane Diop u tumačenju popularnog Sya, zvijezde francuskog kinohita "Nedodirljivi") loži na Lupinov lik i djelo, planirajući osvetu za smrt oca, "Lupinu" je kronično nedostajalo konkretnijih uzbuđenja u lopovsko-špijunsko-avanturističkom smislu.
Pretvaranje protagonista u senegalskog imigranta je doista hvalevrijedno rekontekstualiziralo titularnog karaktera na sliku i (ne)priliku aktualne europske izbjegličke krize i rasizma.
No, opet, nije to nešto posebno novo (Sy je bio senegalski imigrant i u filmu "Samba"), niti je serija bila punokrvna dramska karakterna studija jednog izbjeglice kao npr. novi "Berlin-Alexanderplatz".
"Lupin" je ovom gledatelju djelovao kao "Svetac" za siromašne, s time da Sy nije iskoristio Assaneova prerušavanja/maskiranja u raznorazne ljude za glumački "masterclass" po mjeri Vala Kilmera.
U svojoj drugoj sezoni "Lupin" je, srećom, mrvu uzbudljiviji pa i dramski bogatiji, svakako koračić naprijed za seriju. Nova sezona nastavlja tamo gdje je prethodna stala, nakon otmice Assaneova sina od strane Leonarda (Adam Niane) koji radi za bogatog Huberta Pellegrinija (Hervé Pierre).
Hubert je lažno optužio Assaneova oca, svog nekadašnjeg zaposlenika, da je ukrao ogrlicu zbog čega je nesretnik završio u zatvoru i ubio se, a njegov sin završio kao siroče.
Spletom okolnosti, u potrazi za sinom i osvetom, Assane će, kad Leonard strada u njegovu stanu, biti proglašen kao "lopov, ubojica, majstor bijega".
"Samo mu nedostaje šešir i monokl", čujemo. "Lupin ne ubija", decidirano će jedan lik. "Možda u knjigama", nadoveže se drugi sumnjajući u Assanea koji u bijegu pokušava skinuti ljagu sa svoga imena i istjerati pravdu za oca.
Tračak opipljivijeg "suspensea" i akcijsko-trilerske avanture rezerviran je za dramatičnu završnicu ambijentiranu u kazalište, odakle se seli na rijeku i dalje, na određeni način pretvarajući Assanea u Batmana iz "Viteza tame".
Čini se da bi moguća treća sezona trebala napokon isporučiti ono što "Lupin" obećava od samog početka.