Priče o opstanku dosad su bile domena filmova. "Brodolom života", "Gravitacija", "Sve je izgubljeno", "127 sati", "Povratnik"... samo su neki od poznatih filmova o preživljavanju.
U njima su se likovi borili za opstanak na pustom otoku, u svemiru, na oceanu, u kanjonu i snježnoj divljini koja je posljednjih godina najpopularnija lokacija za filmski "survival" ("Planina između nas", "Arktik", "Protiv leda").
Opstanak bi i na televiziji mogao postati trend godinama nakon "Izgubljenih" sudeći po nedavnoj seriji "Yellowjackets" i ovoljetnoj Netflixovoj "Keep Breathing" kreatorskog dvojca Martin Gero-Brendan Gall, prevedenoj kao "Diši".
Šestodijelna serija "Keep Breathing" će na borbu za opstanak prisiliti mladu odvjetnicu Liv (solidna mlada meksička glumica Melissa Barrera; "U visinama", novi "Vrisak") nakon što doživi avionsku nesreću negdje u divljini i zaglavi u šumi.
Ranjeni pilot se utapa pri padu aviona na vodenu površinu, a drugi putnik (Austin Stowell; "Opsesija", "Igra ljubavi i mržnje") ubrzo premine od posljedica ozljeda, ne prije nego što kaže Liv "nitko ne zna da smo ovdje, sama si".
Liv nije "vanjski tip" tako da će se morati pomučiti oko osnova preživljavanja uključujući paljenje vatre i potragu za hranom. Sasvim gledljiva serija (u prilog tome ide i kraće trajanje; 30 minuta po epizodi) ne uzdiže se iznad "survival" prosjeka za početnike.
U scenama preživljavanja "Keep Breathing" ne donosi ništa dosad neviđeno u borbi čovjeka, odnosno žene protiv majke prirode i sve je po "ps-u", iako je ta žena trudna i sama će postati majka, što je seriju moglo pretvoriti u nešto mitsko s njezinim ekstra razlogom da (pre)živi.
Serija, k tome, ne odlazi do kraja u nekim napetim situacijama, poput junakinjina susreta s medvjedom, da postane "Revenant" ili bar "The Edge" ("Na rubu divljine"). Ipak, povremeno znade usaditi strah od izgubljenosti u šumi i nagnati gledatelja da zadrži dah kad Liv zaroni do potopljenog aviona kako bi izvukla stvari koje joj mogu koristiti.
Preživljavanje ni ne može dosegnuti optimalni momentum zahvaljujući flešbekovima na nedavnu ili davnu (traumatičnu) prošlost protagonistice koji seriju pretvaraju u psihološku dramu.
"Diši" ne uspijeva prodisati dramu punim plućima, ali umije na momente povezati Livinu prošlost sa sadašnjosti i budućnosti, tj. pretvoriti tjelesno preživljavanje junakinje u putovanje ka (njezinom) mentalnom iscjeljenju.