"Moda se brzo kreće," čujemo u novoj Netflixovoj seriji "Halston" o usponu i padu kultnog američkog modnog dizajnera Roya Halstona Frowicka (1932. – 1990.). Serija kreatora Ryana Murphyja i režisera Daniela Minahana pridržava se tih riječi i pokriva nekoliko dekada u Halstonovu dinamičnom i raskalašenom životu u svega pet epizoda u prosječnom trajanju od 45 minuta do sat vremena.
Halstonovo ime možda ne zvoni u ušima najšire publike kao, recimo, Karl Lagerfield, Yves Saint-Laurent, Christian Dior, Calvin Klein, Ralph Lauren, Jean-Paul Gaultier, Gianni Versace ili Giorgio Armani. No, ako za Halstonov lik slučajno niste čuli, sigurno jeste za neka njegova djela, poput ikoničkog ružičastog šešira za pilule; nosila ga je Jacqueline Kennedy na JFK-ovoj inauguraciji.
Prava zvijezda je postao kad je sa šešira, koje su kupovale slavne glumice poput Kim Novak i Deborah Kerr, prešao na dizajniranje minimalističke, opuštene ženske odjeće i otvorio butik na Manhattanu kamo su zalazile Lauren Bacall, Elizabeth Taylor, Anjelica Huston, Bianca Jagger i Liza Minnelli.
"Newsweek" ga je prozvao "glavnim modnim dizajnerom cijele Amerike" i smatra se da je redefinirao urbanu američku modu u disko eri sedamdesetih. Bio je rado viđen gost u čuvenom newyorškom klubu "Studio 54" gdje je tulumario s bliskim prijateljima kao što su Minnelli, Jagger i Andy Warhol.
Na dizajnerskoj liniji odjeće je zarađivao basnoslovne svote, a carstvo je proširio na prodaju parfema, kao i kreiranje linije prtljage, torbi, donjeg rublja, tapeta i posteljine. To mu se u konačnici obilo o glavu zajedno s nizom nepromišljenih poslovnih odluka i koštalo ga gubitka kontrole nad svojom modnom kućom, što ga je proganjalo do smrti od AIDS-a u dobi od 57 godina.
Biografske crtice poslužile su Murphyju kao natuknice za seriju koja u uvodnim minutama prikazuje maloga Halstona kako je kreirao šešir od pera za mamu, da bi vrlo brzo prevalila put od 1938. do 1968. i njegove "spring/summer" kolekcije, a nedugo poslije eto nas u pripremama za povijesnu modnu reviju "Bitka kod Versaillesa" 1973. u Versajskoj palači.
Ponekad se gledatelj treba orijentirati s obzirom na to da se od epizode do epizode (srećom kronološki) pokrivaju tjedni, mjeseci i godine u Halstonovu životu, nakon što je na velika vrata ušao u svijet visoke mode. Međutim, hitar ritam s povremenim usporavanjima odgovara seriji: ne kreće se brzo samo moda, već i ovaj modni dizajner.
Jer, Halston je, čini se, vodio "seks, droga i rock 'n' roll" život od sredine šezdesetih do kraja osamdesetih, orgijao, šmrkao kokain itd. u scenama scenografski, kostimografski i zvukovno dojmljive evokacije danih epoha. S ponekom epizodom više možda bi portret Halstonova lika i djela bio "sveobuhvatniji", ali Murphy kao da je želio da serija bude karakterna studija u kojoj glavni karakter ostaje djelomična misterija, skriven(a) iza njegovih crnih naočala.
No, svejedno, "Halston" je znatno fokusiraniji i bolji komad televizije od recentnih Murphyjevih serija "Hollywood" i "Ratched". Tek povremeno "Halston" izgubi busolu, primjerice u scenama gay seksa između modnog dizajnera (izvrsni Ewan McGregor) i njegovih ljubavnika, s naglaskom na Victora Hugoa (Gian Franco Rodriguez), naizgled ubačenima u seriju više da izazovu "kontroverzu", a manje radi naracije i karakterizacije.
"Halston" je usredotočen na titularnog lika, ali solidnu minutažu dobivaju i njegovi prijatelji/suradnici, kao što su zvjezdana glumica Minnelli (poletna Krysta Rodriguez) i budući redatelj Joel Schumacher (Rory Culkin) koji seriju čine i popkulturno zanimljivom.
McGregor zaslužuje posebnu pohvalu što je pronašao tragove ljudskog bića u jednom uspjeha žednom narcisu i tvrdoglavom egocentriku, "umjetniku koji je volio trošiti novac" i trošio je sebe na proizvode ispod razine njegova talenta. Kad Halston u jednoj sceni u istu rečenicu stavi da je "umjetnik" i da "sve za što mari je novac", jasno je kakav je bio.
Želio je biti umjetnik i poslovan čovjek, premda je bio daleko talentiraniji za ovo prvo, a drugo je dovelo do njegova pada. Koliko je Halston bio talentiran, Murphy i Minahan pokazuju zadnjim trzajem njegove kreativnosti u dirljivoj završnici "Halstona", stvarajući jedan od najemotivnijih krajeva unutar novijih serija.