Poznati španjolski kostimograf Paco Delgado surađuje prvi put s redateljem Kennethom Branaghom na njegovom novom filmu Smrt na Nilu, koji bi trebao izići do kraja ove godine.
Ekranizacije djela Agathe Christie uvijek nas razvesele, bilo da se radi o nebrojenim epizodama serije "Hercule Poirot", koju smo godinama gledali nedjeljnim jutrima, ili dugometražnim verzijama, koje često nisu bog zna što. Ni prvi takav pokušaj redatelja Kennetha Branagha iz 2017., film Ubojstvo u Orijent Expressu, nije najbolje prošao kod kritike usprkos zvjezdanoj glumačkoj postavi i nebrojenim mogućnostima hollywoodske produkcije.
Najveći problem filma bili su nedovoljno slojeviti likovi, pa se nadamo da će uloge koje će igrati Gal Godot, Kenneth Branagh, Armie Harmer i ostatak glumačke postave u Egiptu biti bolje postavljene.
Nimalo ne strahujemo, pak, da će kostimi koje je izradio Paco Delgado biti fantastični. On iza sebe ima dvije Oskar nominacije za filmove koje je radio s Tomom Hooperom, "Jadnike" i "Dankinju", a surađivao je i na brojnim europskim art filmovima s Alejandrom Gonzálezom Iñárrituom i više puta s Pedrom Almodóvarom koji je poznat po svojoj specifičnoj estetici.
Delgado je postao kostimograf slučajno. Isprva je radio kao scenograf u jednom španjolskom teatru, u kojem je povremeno morao raditi i na kostimima, koji su ga sve više privlači, pa je na kraju njegova karijera u potpunosti otišla u tom smjeru.
U filmovima rjeđe komentiramo nakit, ali u jednoj sceni on je preuzeo svu pažnju. Na Gal Godot moći ćemo vidjeti žutu Tiffany ogrlicu, koju je davnih šezdesetih godina prva nosila zaljubljenica u draguljarsku kuću Audrey Hepburn, a nedavno i Lady Gaga. Rijedak dijamant glumica nosi uz bež haljinu tako da u potpunosti dominira njezinom odjevnom kombinacijom.
Iz najave i dostupnih fotografija uočili smo čitavu plejadu predivnih haljina iz tridesetih godina. Neki kostimografi opredjeljuju se samo za jednu vrstu filmova, suvremene ili povijesne, tj. kostimirane, ali Paco Delgado radio je i na jednima i na drugima, iako priznaje da su mu filmovi iz nekih povijesnih razdoblja posebno dragi, što uočavamo i na ovom projektu.
Kolonijalna povijest je tužna i nepravedna, ali kolonijalna moda je posve suprotna onome što predstavlja. Jedno od najljepših kostimografskih ostvarenja u ovom stilu je ono Ruth Myers za film Oslikani veo čija radnja se odvija dvadesetih godina u Kini.
U "Smrti na Nilu" očekujemo malo manje šminke, opuštenije frizure, preplanulu kožu uz standardne glamurozne haljine tridesetih godina, a primijetili smo i da će Emma Mackey, poznata po ulozi u Netflixovoj seriji "Sex Education", čak nositi crop-top, koji u Londonu toga vremena sigurno sebi ne bi dopustila.
Godine 1979. Oskar za najbolji kostim dobio je uistinu sjajan film nastao po istom književnom predlošku u režiji Johna Guillermina te se nadamo da će ovaj film u cijelosti parirati svom prethodniku.