StoryEditorOCM
Biznis‘Le Meridien Lav‘

Generalni direktor resorta Le Meridian Lav: "Održiv i cjelogodišnji turizam mora nam postati prioritet"

Piše Mirela Goreta/SPONZORIRANI SADRŽAJ
1. kolovoza 2023. - 08:00

Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima u usluge, sadržaj i zaposlenike luksuzni splitski resort ‘Le Meridien Lav’ danas nudi uslugu visoke kvalitete, privlači zahtjevnije goste visoke platežne moći te bilježi izvrsne poslovne rezultate 
 

Do svog imenovanja na mjestu generalnog direktora luksuznog resorta “Le Meridien Lav” u Podstrani bio je vodeći čovjek hotela “Sheraton Tirana” i izvršni pomoćnik upravitelja hotela “Sheraton Brussels”. Posljednjih dvanaest godina Nizozemac Arnoud Zaalberg upravlja tom perjanicom hrvatskog turizma.

Radeći za brojne svjetske hotelijerske brendove diljem svijeta Zaalberg ima bogato iskustvo u hotelijerstvu i turističkom menadžmentu koje danas uspješno koristi u vođenju jedinog luksuznog hotelskog resorta na srednjem i južnom dijelu jadranske obale “Le Meridien Lav” Split. Cilj mu je usredotočiti se na jačanje ukupnih hotelskih operacija, kao i na osiguravanje kontinuirane isporuke visokog standarda usluge i gostoprimstva. Ima i veliko iskustvo u prodaji, marketingu i hotelskim operacijama u mnogim međunarodnim hotelima diljem regije poput Stanhope i Thon Hotel Brussels City Center u Bruxellesu, Amstel InterContinental Amsterdam... U poslu je fokusiran na postizanje rezultata. Onima koje je u tekućoj godini do sada ostvario resort “Le Meriden Lav” je zadovoljan, kao i trenutnim bukingom te pozitivnim trendovima za srpanj, kolovoz i rujan.

– Zahvaljujući kongresnom turizmu te organiziranim dolascima i grupama gostiju ostvarili smo očekivane rezultate u predsezoni. Ova predsezona postavila je i određene izazove pred nas, kao i pred sve u industriji, poput kišovitih razdoblja, velikih vrućina, aktiviranja konkurentnih tržišta, inflacije i znatnog rasta cijena, poskupljenja energenata, no to ne bi trebalo značajno utjecati na ovogodišnje poslovne planove i ukupne rezultate. Prema najavama i postezona će, ako sve ostane po planu, biti uspješna upravo zahvaljujući kongresnom turizmu – kaže Arnoud Zaalberg, napominjući kako na turizam Splita i Dalmacije kao turističke destinacije, osim ponude i vremenskih uvjeta, izrazito važan učinak ima i faktor prometne povezanosti.

image
Foto: LML PR.

Svi dionici u hrvatskom turizmu ove godine navijaju za rezultate istovjetne onim pretpandemijskim iz 2019. godine.
Što se “Le Meridien Lava” tiče, gledajući financijske podatke, ta je misija već obavljena...

– Mi trenutno poslujemo i bolje nego 2019. godine. Ne smijemo pritom zaboraviti kako je došlo do iznimno visoke inflacije i porasta cijena na svim razinama uključujući i snažno poskupljenje energenata, što uvelike utječe na gospodarstvo i rast poslovnih troškova. Podsjećam kako smo mi u “Lavu” imali i iznimno veliku investiciju u resort tijekom pandemije. Unatoč pandemiji nastavili smo naš višegodišnji investicijski ciklus ulaganja, što također utječe na sadašnje poslovne rezultate.
No, upravo zahvaljujući toj investiciji mi danas u “Le Meridien Lavu” imamo potpuno novi, puno luksuzniji i kvalitetniji proizvod s kojim dolazi i drugačija cijena usluge, a samim time i drugačiji, visoko profilirani, ali i zahtjevniji gost koji je spreman potrošiti puno više za svoj odmor – objašnjava generalni direktor prvokategornika u Podstrani, u kojemu kontinuirano prate turističke trendove kako bi gostima osigurali vrhunsku uslugu, ne samo tijekom boravka u resortu nego već i od prvog kontakta prilikom planiranja i rezerviranja odmora.
Gost koji danas dolazi u “Le Meridien Lav”, naime, zahtijeva personaliziranu uslugu, kontinuirano unaprjeđenje kvalitete usluge i ponude, održiv i odgovoran pristup poslu, podršku u organizaciji sadržajnijeg i aktivnijeg odmora, a primaran cilj hotelske kuće je biti mu u svemu puna podrška.
image
Ante Cizmic/Cropix/Cropix

Izazovne okolnosti poslovanja u 2023. ipak nisu zaobišle ni “Le Meridien Lav”. Ulazak u Schengen i otvaranje granica uz jednostavnija i brža putovanja te uvođenje eura sigurno su, ističe Arnoud Zaalberg, pozitivno utjecali na imidž Hrvatske kao turističke destinacije.
- To je velik i važan povijesni događaj za Hrvatsku. No, istovremeno je inflacija učinila svoje. Gotovo sve je poskupjelo, troškovi na svim razinama su drastično porasli, što se konačno moralo odraziti i na cijene naše i cjelokupne turističke ponude, a cijena pritom kod većine turista ima odgovarajuću ulogu kod odabira mjesta za odmor. Usprkos svemu, u ovoj godini bilježimo izniman porast dolaska gostiju iz Sjeverne Amerike i Skandinavije. Povratak velikog broja američkih turista pripisujemo globalnom oporavku od pandemije te osnaživanju dolara kao valute.
S druge pak strane, zamjetan je manji broj dolazaka turista iz Njemačke što nas nimalo ne raduje – govori iskusni hotelijer. Porastu broja gostiju iz Sjeverne Amerike i Skandinavije zasigurno su pridonijela i ulaganja. Odien Grupa kupila je resort “Le Meridien Lav” 2015. godine, a već 2017. prvom investicijom u južnu plažu resorta, popularni “Ghooster Beach Bar” započinje desetogodišnji investicijski ciklus novih vlasnika koji se, navodi generalni direktor “Lava”, odvija u nekoliko faza.
image
Foto: LML PR.

– U godinama koje su slijedile nakon preuzimanja potpuno je obnovljen i otvoren “Re:Cupera Wellness & Spa”, najveći i najluksuzniji spa i wellness centar na ovom dijelu obale. Tijekom pandemije u potpunosti su renovirani svi smještajni kapaciteti, kongresne dvorane i hotelski javni prostori – od lobija i recepcije do barove. Investirali smo u dva nova restorana u “Lav Marini” – “Conlemani” i “Port74” te “Gelato Bar Tramonto”. Obnovljen je 2019. i teniski centar u sklopu resorta, koji je obogaćen popratnim sportskim sadržajima. Do sada je u resort uloženo 30 milijuna eura, a u planu su i nova ulaganja od dodatnih 10 milijuna eura tijekom sljedeće tri godine. Jedan od projekata u sklopu investicijskog ciklusa, čiji se završetak očekuje do 2025. godine, jest i proširenje kapaciteta marine i popratnih sadržaja u marini, a u skladu s najvišim građevinskim i ekološkim standardima – najavljuje Arnoud Zaalberg.

– Naš vlasnik Mike Saran od prvoga dana ima jasnu viziju o “Le Meridian Lavu”. Njegova osobna i poslovna želja je da ovo bude jedan od najboljih resorta i hotela na Mediteranu, što ovakvim investicijama, neprestanim ulaganjima u sadržaje, kapacitete i radnu snagu, to i jest. Njegova ljubav prema Splitu i želja da bude prepoznat kao poželjna turistička destinacija, osim u ulaganjima u “Le Meridien Lav” ogleda se i u nizu pothvata poput bicikliranja od Praga do Splita u prvim danima otvaranja granica nakon COVID pandemije kako bi Europi, osobito gostima iz Češke, Njemačke i Austrije, pokazao koliko je Hrvatska sigurna i lako dostupna destinacija za ljetni odmor – pojasnio je dodatno je Zaalberg razloge velikih investicija vlasnika resorta i njegovu ljubav prema Splitu.

Ništa od dobrog posla ne bi bilo bez kvalitetnog kadra, a upravo je nedostatak radne snage postao jedan od gorućih problema u turističkoj branši. Pronalazak kvalitetne radne snage izazov je za sve koji rade u turizmu, a sve više i u drugim industrijama. Posljedica je to globalnih migracija, otvaranja granica, liberalizacije i promjena na tržištima rada, što je i za Hrvatsku, kao punopravnu europsku državu, postalo neizbježno.

– Raduje me činjenica kako većinu naših zaposlenika čine lokalni stanovnici kao naši stalni zaposlenici i slobodan sam zaključiti kako se mi još uvijek dobro nosimo s ovim izazovom. Iznimno mali postotak naših sezonskih zaposlenika čine radnici iz drugih zemalja, prvenstveno regije – kaže Zaalberg, dodajući kako je, primjerice, oduvijek bilo najteže pronaći kvalitetnog i iskusnog kuhara i taj trend je još uvijek prisutan, zbog čega “Le Meridien Lav” već godinama talentiranim učenicima dodjeljuje školske stipendije.
– Zadovoljstvo naših zaposlenika jedan je od ključnih prioriteta nama u “Le Meridien Lavu” te neprestano, iz godine u godinu, ulažemo u poboljšanje uvjeta rada. Prepoznajemo kako je našim zaposlenicima iznimno bitna i radna atmosfera te kvalitetni međuljudski odnosi i podrška. Sve je to iznimno važno za uspješno i održivo poslovanje – naglašava Nizozemac, koji Split i Hrvatsku naziva svojim drugim domom.
image
Ante Cizmic/Cropix/Cropix

Konstantno, prisnažuje, ulažu u zaposlenike na svim razinama no fokus im nije isključivo na poticajnim primanjima koja prate inflacijske promjene, već se zaposlenicima trude omogućiti kvalitetne i korisne edukacije i usavršavanja te brojna druga unaprjeđenja vezano uz uvjete rada. Njihova strategija fokusirana je na razvoj i zadržavanje talenata unutar samog hotela i resorta.
– U našem resortu kvaliteta usluge i ponude usklađena je s cijenama istih. Pokazuju to i povratne informacije naših zadovoljnih gostiju. A u svemu tome vrlo važnu ulogu imaju upravo naši zaposlenici i kvaliteta kojom rade svoj posao, na čemu smo im neizmjerno zahvalni – govori generalni direktor “Le Meridien Lava”, apostrofirajući kako se u njihovu višegodišnjem investicijskom planu, koji je započeo 2017., dvije godine nakon preuzimanja resorta od strane Odien grupacije, iduća značajnija investicijska faza odnosi na ulaganje u marinu “Lav” – vezove i popratne sadržaje.

– Završetak investicijske faze očekujemo do 2025. godine. Također, slijede i ulaganja u vlastite obnovljive izvore energije, koje u ovom trenutku zbog poskupljenja energenata vidimo kao ključne u kontroli troškova, a koja postaje iznimno važna zbog održivog poslovanja – govori Nizozemac, koji nam je otkrio i što je za njega odmor iz snova u Hrvatskoj: “Vis s obitelji i prijateljima, daleko od vreve grada. Uživanje na lijepim plažama i guštanje u dobroj hrani”.

Jesu li Hrvatskoj određena konkurentna tržišta ovog ljeta “ukrala“ goste?

– Nažalost, jesu ali to je realnost svih tržišta koja se svakodnevno bore da ponovno privuku goste. Nakon što su nam događanja, poput, na primjer, nekih geopolitičkih previranja išla naruku, ove godine situacija je drugačija. Turisti s nama važnih, tradicionalnih tržišta, zbog povoljnijih cijena i ponuda sve više gravitiraju prema Turskoj, Španjolskoj, Grčkoj, a sve popularnija postaje i Albanija kao novootkrivena turistička destinacija – atraktivna, zanimljiva, popularna, a prije svega povoljna turistička destinacija. Priče o predivnom moru, prirodnim ljepotama ili gastronomskoj ponudi nisu jedino na što današnji turist obraća pažnju. Naravno da je Hrvatska obala predivna i istina je da imamo divno more, vrlo ukusnu ribu i divna vina, lijep zalazak sunca, ali zašto se zavaravati da to nemaju i druge, nama konkurentne zemlje? U ovo doba inflacije, neprestanih poslovnih previranja i kriza, ljudi su postali svjesniji vrijednosti svog novca i očekuju za njega dobiti što bolju i kvalitetniju uslugu. Hrvatska se pod hitno mora fokusirati na cjelogodišnji turizam koji živi dvanaest mjeseci i ponudu koja je raznolika, a ne samo na turizam u visokoj sezoni.


Kako klimatske promjene utječu na promjene gostiju?

– Uvelike, i to je nešto što nas sve doista treba brinuti. Zbog velikih vrućina tijekom dana zatvaraju se najpoznatiji svjetski povijesni lokaliteti, poput atenske Akropole. Vrijeme postaje nepredvidivo, a nagle promjene vremena i neočekivane oluje nanose velike štete infrastrukturi. Ne zaboravimo požare, suše i redukcije vode zbog vrućina. Osim na lokalni turizam, to sve direktno i snažno utječe i na cjelokupno gospodarstvo zemlje. Primjećujemo kako sve više, i to osobito visoko platežnih, gostiju za svoj odmor počinje birati pred ili post sezonu, što zbog vrućina, a što kako bi izbjegli gužve i imali veći komfor tijekom svog odmora. Moramo hitno definirati kakav turizam mi u Hrvatskoj želimo i kako ovo što imamo učiniti održivim idućim generacijama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. srpanj 2024 01:52