StoryEditor
BiznisSPARTIUM

Najponosniji je na liniju ‘Meštar‘: osnivač i vlasnik hrvatskog brenda prirodne kozmetike i u ovoj izazovnoj godini osvaja tržište

14. rujna 2020. - 12:51
Mario Goreta iz tvrtke Spartium koja proizvodi prirodnu kozmetiku.  Jakov Prkić/Cropix

Pandemija koronavirusa nedvojbeno je uzdrmala naša poimanja 2020. godine te pod upitnik dovela brojna očekivanja, usporila ili, pak, potpuno promijenila brojne poslovne planove. Međutim, u moru teških priča, lijepo je prepoznati poduzetničke pothvate pune poleta, nade i novih ideja. Jedna od takvih nadahnjujućih priča jest i priča 30-godišnjeg Marija Gorete, osnivača i vlasnika hrvatskog brenda prirodne kozmetike Spartium.

– Brend prirodne kozmetike Spartium službeno je osnovan krajem 2017. godine, ali smo tek u travnju 2018. izišli na tržište. Svaki kozmetički proizvod prije stavljanja na tržište mora biti notificiran pri Europskoj komisiji preko portala CPNP. Potrebne su temeljite laboratorijske analize te izvješće o sigurnosti vašeg proizvoda i tek tada je kompletirana dokumentacija s podacima o kozmetičkom proizvodu, tzv. PIF. To je njegova "krvna slika" u kojoj je najbitnija procjena sigurnosti – objašnjava nam Mario, jedan od rijetkih muškaraca na čelu tvrtke za proizvodnju kozmetičkih proizvoda u Hrvatskoj.

Priča o ljepoti i njezi iz radionice brenda Spartium krenula je od sapuna, lansiranjem linije "Mirisi Mediterana", koja se sastoji od 12 različitih mirisnih sapuna.

– Svi sapuni, i tada i danas, rađeni su i oslikani ručno, a sadrže visokokvalitetna hladno prešana ulja, poput maslinova, kokosova, održivog palminog, ricinusova ulja te shea maslaca. Nastojimo da su eterična ulja od hrvatskih proizvođača pa tako kupujemo hvarsku lavandu, smilje iz Dalmatinske zagore, lovor iz Istre... – govori Mario, koji se dana u kojima se ponuda temeljila na samo jednom tipu proizvoda prisjeća s dozom nostalgije. Danas se pak njegov brend može pohvaliti širokim spektrom registriranih kozmetičkih proizvoda.

Spa brijanje

Međutim, kada pitamo Marija na koju je liniju proizvoda najponosniji u ovom trenutku, odgovor je prilično lagan. Radi se o liniji MEŠTAR koju je ovaj "bradonja" s ljubavlju stvorio za sve ostale muškarce koji njeguju taj "look".

– Logičan potez muškarca u svijetu kozmetike definitivno jest kreiranje linije za muškarce. Naravno, polazio sam od onoga što meni treba, što je u tom trenutku na tržištu bilo uistinu deficitarno. U razgovorima s brijačima, brzo sam zaključio da trebam profesionalnu i prirodnu liniju za njegu lica i brade. A kada živite u Splitu ime se nekako nametne samo. Tako se rodio MEŠTAR – kaže Mario i dodaje kako je MEŠTAR izazvao veliko zanimanje profesionalaca.

image
Jakov Prkić/Cropix

Iz "Spartiuma" su u to vrijeme, prvi put u Splitu, održali seminar "Spa brijanje i uređivanje brade". Na oduševljenje vlasnika, odazvao se veliki broj salona iz Dalmacije i susjedne BiH, a kvaliteta linije oduševila je i profesionalce. Danas je baš MEŠTAR neizostavna stavka u asortimanu velikog broja brijačnica diljem Lijepe naše.

U samo dvije godine, mladi i entuzijastični Mario okružio se nizom pouzdanih vanjskih suradnika i partnera koji mu pomažu da svoje ideje vodi prema nizu uspješnih realizacija. Za 2020. godinu imao je velike planove. Dogovorio je sudjelovanje na BARBER CONNECTU, najvećem i najpoznatijem sajmu za brijače i frizere u Telfordu u Velikoj Britaniji, gdje je htio ponosno predstaviti hrvatski brend prirodne muške kozmetike. Ipak, korona-kriza poremetila je njegove prvotne ideje.

Web shop

– Svijet više ne izgleda isto. Logično, ni moja poslovna strategija više nije ni približno slična onoj koju sam kreirao prošle godine. Međutim, bilo bi loše prepustiti se očaju i letargiji. Nisam taj tip. Kad sam čuo da je otkazan sajam na kojem sam htio predstaviti MEŠTRA, odlučio sam učiniti sve što je u mojoj moći da godinu ipak nekako iskoristim. S obzirom na karantenu, okretanje digitalnom svijetu bio je jedini logičan potez – veli vlasnik koji je baš u karanteni odlučio raditi na dugogodišnjoj želji – Spartium web shopu.

Novostečeno slobodno vrijeme i kreativnu energiju Mario je uložio u slaganje svih kockica potrebnih da web shop ugleda svjetlo dana. Ipak, iako je karantenu proveo vidno zaposlen, nije zaboravio društveno osjetljive teme. S obzirom na pojačanu potrošnju sredstava za osobnu higijenu i dezinfekciju u KBC-u i Zavodu za javno zdravstvo Split, Mario je odlučio donirati sapune i dezinficijense.

Skromni Mario u tom potezu ne vidi ništa posebno, ali lijepa gesta dodatno je skrenula pažnju na moć domaće proizvodnje i potrebu za dobrom poduzetničkom praksom u našoj zemlji.

– Poziciju prirodne kozmetike na našem tržištu definitivno treba ojačati. Dobar dio ljudi kada čuje riječ "prirodno" pomisli na stvaranje proizvoda u kućnoj radinosti. A to je uistinu pogrešno! Iako su prirodni, dobrim dijelom i organski, naši proizvodi nastaju u veoma kontroliranim uvjetima i u skladu s propisanim posebnim tehničkim i sanitarnim uvjetima. Potrebno je udovoljiti zahtjevima Hrvatske norme o smjernicama za dobru proizvođačku praksu u području kozmetike. Ona nudi smjernice za proizvodnju, upravljanje, kontrolu, skladištenje i distribuciju kozmetičkih proizvoda. Kozmetička proizvodnja mora biti u skladu s načelima dobre proizvođačke prakse (GMP). Ti su standardi rigorozni, ali bez njih nema ni kvalitetnog, a pogotovo sigurnog kozmetičkog proizvoda – kaže ovaj mladi entuzijast, koji ipak vjeruje da je korona-kriza potaknula ljude na okretanje prirodi, kao čovjekovu iskonskom okruženju.

Uronjeni u prirodu

– Sve što nam je ostalo, kada su se zatvorili dućani, trgovački centri i kafići, jesmo mi sami. Uronjeni u prirodu. I vjerujem uistinu da nas je ovaj, prilično jedinstven i nimalo lak trenutak ljudske povijesti podsjetio koliko nam je lijepo kad smo okruženi prirodom i njezinim darovima. Kako je ona blagotvorna za naše tijelo i duh! Komadići te iste prirode utkani su u "Spartium" proizvode i vjerujem da će ljudi to prepoznati – zaključuje Mario, koji nam je ovom prilikom ekskluzivno otkrio da nije web shop jedina stvar koju je "Spartium" stvorio tijekom pandemije.

image
Jakov Prkić/Cropix

Ovih dana, kaže uzbuđeno, svjetlo dana prvi put će ugledati linija "Naturally Young" – njegova prva cjelovita linija za žene, na kojoj je naporno radio tijekom cijele prošle godine.

– Uzbuđen sam, jasno. Tržište ženske kozmetike prepuno je proizvoda i ponuda je nemjerljivo velika, ali vjerujem da će nas naše jedinstvene i pomno promišljene formule razlikovati od svih ostalih. Pripreme su sada napokon pri kraju, a najbliži krug ljudi već je isprobao primjerke i mahom su oduševljeni. Jedva čekam podijeliti sve blagodati "Naturally Young" linije sa svijetom – kaže poduzetnik koji smatra da je koronavirus neviđen izazov, ali uz mnogo volje i marljivost mogu ga prevladati.

U takvom stilu je i njegova poruka za sve one koji se proizvodnjom prirodne kozmetike žele baviti u budućnosti.

– Neka vas gura strast i ambicija. Nastojte ponuditi ljudima najbolje od sebe i svojih proizvoda. Ne odustajte od svojih ideja i vizija te osluškujte potrebe ljudi. Neka vam novac ne bude prioritet. Prioritet neka budu emocija i predanost, s obzirom na ulaganja u certificiranje proizvoda i isprobavanje receptura treba bit strpljiv, predan, odan i uživati u "hobiju", to nije samo posao. To je strast! – kaže ovaj mladi poduzetnik kojem bi ova neobična godina definitivno mogla ostati u lijepom sjećanju.

Prioriteti za bolju Hrvatsku

1. Ponudio bih široku paletu edukacija ljudima usmjerenima na stvaranje vlastitih brendova.
2. Osigurao bih poduzetničke inkubatore stvorene za razmjenu znanja i iskustava.
3. Ojačao bih savjetodavnu ulogu različitih institucija koje bi pomagale u trenucima nerazumijevanja regulativa i zakona.
4. Radio bih na priljevu većeg broja poticaja iz Europe te osnažio poslovanje tvrtki koje se bave povlačenjem istih.
5. Olakšao bih birokratske procese koji se pojavljuju prilikom ishođenja raznih dokumentacija i dozvola.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. rujan 2020 13:30