StoryEditorOCM
HrvatskaDOBAR BIZNIS

Gdje uložiti višak novca? O ovome rijetki razmišljaju, a ovdje je vrijednost investicije porasla čak pet puta!

Piše Saša Ljubičić
16. studenog 2024. - 15:59

Nisu tek tako parkirališna mjesta u velikim gradovima došla skupa ko sam vrag. Tržište ima svoju logiku. Javni prijevoz tamo gdje nema tramvaja prilično je nepouzdan: ili autobus ne dođe na vrijeme, ili ga uopće nema jer lokalni prijevoznik zbog nedostatka radne snage reducira linije. Tako je u Rijeci, Splitu, Zagrebu...

Zato se Splićani, Riječani i Zagrepčani, posebni oni izvan tramvajskih zona, sve više oslanjaju na vožnju automobilom. Nerijetko je slučaj da četveročlana obitelj posjeduje i po tri "četverotočkaša" što im jamči da će svugdje stići u vlastitom aranžmanu makar "padale sikire", ali im stvara ogroman problem s parkiranjem. Doći kući s posla pa kružiti po pola sata da bi pronašli parking mjesto, nema smisla. Stradaju živci i novčanik. 

image

Prometne gužve na Ribnjaku i Zvonarničkoj ulici u Zagrebu

 Goran Mehkek/CROPIX

Goran Mehkek/Cropix
image

Gužva u Zvonimirovoj ulici u Splitu 

Foto: Joško Šupić/Cropix

Josko Supic/

‘Izgon‘ auta s pločnika i travnjaka

U Splitu posljednjih godina, a tako i treba, komunalci nastoje automobile "sjašiti" s pločnika i zelenih površina. Ista je situacija i u drugim našim gradovima. Stupića je sve više, pauk-služba radi leva-leva, a ni kazne za nesavjesne vozače nisu više bezazlene.

Zato su logično parkirališna mjesta, vanjska ili u garaži, svejedno; sve skuplja. Cijena im je  posljednjih dvadeset godina narasla za čak 500 posto! Znači, tko je prije dva desetljeća kupio parkirno mjesto u novogradnji u Splitu za šest tisuća eura, danas ga prodaje i po trideset tisuća! Tko ne vjeruje, neka "zagugla" i samo će mu se kazati.

Vizionari koji su početkom stoljeća ulagali novac u parkirališna mjesta, sada trljaju ruke. Prodavatelji garaža od 18 metara četvornih, kupca pronađu i za cijenu od 3000 eura po kvadratu (!), pa ispada da isto vrijedi metar kvadratni stana i parkirališnog mjesta?! Ludilo, brale.

image

Foto: Ranko Šuvar/CROPIX

Ranko Suvar/Cropix
image

Foto: Ranko Šuvar/CROPIX

Ranko Suvar/Cropix
image

Nepropisno parkiranje se sve strože kažnjava

Čitatelj/

Složit ćete se da je 54 tisuće eura za "garažicu" od samo osamnaest metara četvornih veliki novac, ali je sve više ljudi svjesno da im je parkirališno mjesto nužno i da bez njega jednostavno ne mogu. Isto bi vrijedilo i za brod. Što će ti ako do veza ne možeš.

Metro i tramvaj

Ovaj će se trend nastaviti, a koliko god već parkirališta u zajedničkim garažama u stambenim zgradama bila skupa, iz cijelog niza razloga to će biti i ubuduće.

Jedna od važnijih činjenica jest da je Split turistički grad u kojem se broj stanovnika od Uskrsa do "branja maslina", dakle, u sezoni, utrostruči! Zato oni koji iznajmljuju svoje pakirališno mjesto gostima, nemaju gdje sa svojim automobilom, a sve bi dali da to riješe. Tako ni najam parkirališnog mjesta (14 metara četvornih op.a.) za suludih 150 eura mjesečno, više nije čudo. Ima ih koji su to spremni platiti.   

U Dubrovniku je još gore, a u Zagrebu i Rijeci je slična situacija kao u Splitu. I nisu to samo naši problemi. U Trstu, primjerice, od silnih automobila jedva da i iglica može pasti, a sve su javne garaže dupkom pune. I to nešto govori: gradske vlasti nikad neće moći izgraditi dovoljno javnih garaža da bi svi mogli komotno parkirati, a teško je očekivati, barem što se Splita tiče, da ćemo dobiti neki mini metro ili tramvaj, kojeg je svojedobno imao Dubrovnik.

Naravno da su bicikliranje, romobili ili puko pješačenje, prava alternativa vožnji automobilom koja postaje sve skuplja, ali ih se ljudi neće odreći tek tako jer onima sa "sitnom" djecom to nije rješenje, kao ni starijem svijetu.

Ma, kakve dionice

Zaključimo: kako god okrenuli ulaganje viška novca u parkirališna mjesta u velikim gradovima, odlična su investicija. Bolje je kupiti zemljište u gradu koje bi služilo kao parkiralište za osobne potrebe ili najam, a takvih "mićih" parcela još ima na istoku Splita, nego na njima graditi. Manje je papirologije, truda i nadmudrivanja sa građevinarima kojih manjka pa su cijenu rada podigli u nebo. Novac uložen u "parkplac" vratit će se bez problema ili kroz rast cijene nekretnine na dugi rok ili najam, što je puno isplativija verzija. Komu ponestane novca, uvijek može pronaći kupca za parking po većoj cijeni nego što ga je platio. 

image

Podzemna garaža u Tripalovoj ulici
Foto: Joško Šupić/CROPIX

Josko Supic/Cropix/Cropix

Samo treba čekati da vrijeme odradi svoje. Nema te kamate ni dionice, koja jamči takav dobitak, a investicija je sigurna. Ne može vam propasti. Pa čak i ako ne prodate to parkirališno mjesto/a ili ga ne iznajmljujete, znajte da će mu se potomci radovati skoro kao da ste im ostavili stan. Nove navike stvaraju novo vrijeme, a u novom vremenu parkirališno mjesto zlata vrijedi. I to se više promijeniti neće.      

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 16:00