- Danas sam doživjela novu vrstu prevare, pa ću vam ukratko opisati o čemu se radi. Naime na adresu mojih roditelja stigao je paket koji ja nisam naručila, a mama se, nažalost, nije snašla - ovako je Marina Mamić (@marinamamic) započela svoj videozapis na TikToku koji je skupio gotovo pola milijuna pregleda.
Mama je, kako kaže, pouzećem platila paket 20 eura, a Marini je cijela situacija bila čudna jer zna da nije ništa naručila, no nije odmah reagirala jer uvijek postoji mogućnost da se zabunila i zaboravila.
- Kad sam otvorila paket, postalo mi je sve jasno i odmah sam znala da je riječ o prevari i da to nije nešto što sam ja naručila jer se radi o magnetnim trepavicama, tušu za oči i olovci za obrve - nastavila je Martina svoje upozorenje pratiteljima. Njen video možete pronaći na njenom Tik Tok profilu.
Na spornom paketu stoji kako je pošiljatelj tvrtka za prodaju kozmetičkih proizvoda iz Slovenije (podaci poznati redakciji) te da paket dolazi iz Velike Gorice, a unutra se nalazio i račun s nazivom firme iz Slovenije. Marina je proizvode isprobala pošto ih je već platila, no ističe kako su vrlo loše kvalitete.
- Dosad su me pokušali preveslati na razne načine. Najčešće to budu nekakvi čudni mailovi tako da sam već upoznata sa svim tim prevarama i pokušajima prevara, ali ovo je nešto sasvim novo. Tako da evo upozorenja još jednom, ako dobijete nešto od ove kompanije, nemojte ni slučajno prihvatiti taj paket, a ne znam hoće li se i neke druge firme koristiti ovim metodama - završila je Marina svoj videozapis.
Njezina je ispovijest izazvala brojne reakcije, a mnogi su se korisnici TikToka u komentarima javljali i žalili da im se dogodio isti incident.
- Meni je isto došao paket iz Velike Gorice, četkica za šminku za 23 eura - napisala je jedna korisnica.
- Mojoj mami također je došao paket na adresu na kojoj više ne živimo i pisalo je ime te tvrtke - dodala je druga.
Videozapis je pokrenuo brojne rasprave, neki tvrde da je priča lažna, drugi savjetuju da se slučaj prijavi policiji dok neki spekuliraju da je riječ o vrlo dobro smišljenoj prevari da se skrene pozornost na brend.
- Metoda je: pošalju nenaručene stvari, jedna firma isporučuje, druga daje račun. Sakriju adresu za reklamacije i nitko ne odgovara na pozive i mailove. Kad nastaviš s prijetnjama inspekcijom, ispričaju se i ponude od 60 do 80 posto povrata jer je preskupa povratna poštarina. S 20 do 40 posto oni pokriju trošak bofla koji su poslali, a kod onih koji se ne žale profit je od 80 do 90 posto - napisao je jedan korisnik kojemu se dogodila ista situacija.
Sporni je paket dostavila Hrvatska pošta, a kako kaže njihov glasnogovornik, dosad se nisu susretali s ovakvim slučajevima prevare. Incident koji se dogodio Marini prvi je ovakve vrste za koji su čuli, piše Jutarnji list.
- Poslodavci odnosno bilo koja osoba koja šalje paket preko nas tu uslugu dostave s pouzećem plaća unaprijed, a u cijeli su proces uključene još neke stvari koje se dodatno naplaćuju, stoga ne znam koliko je ovo kao prevara isplativo. Mi dostavimo ono što je nama zadano i što je plaćeno. Usluga se plaća po posebnom cjeniku, a može je zatražiti bilo koji građanin ili bilo koja firma - pojasnio je glasnogovornik Krešimir Domjančić.
Na stranicama Hrvatske pošte može se izračunati okvirna cijena koliko bi slanje jednog takvog paketa stajalo. Za paket u međunarodnom prometu mase od pola kilograma, koji bi se poslao iz Hrvatske u Sloveniju potrebno bi bilo izdvojiti 9,95 eura, no na stranici napominju kako je ovo samo okvirna cijena te da se točna može saznati u najbližem poštanskom uredu.
Sporni je paket dostavljen s opcijom plaćanja pouzećem, a proces pri takvoj dostavi vrlo je jednostavan.
- Kod oblika dostave koji uključuje plaćanje pouzećem poštar pokupi novac od osobe kojoj je uručio paket, zatim dolazi u poslovnicu i, kad se razdužuje za taj dan, preda prikupljeni novac. Nakon toga pošta potrebni iznos uplaćuje na račun osoba, poslodavca ili firme koja je poslala paket i zatražila takvu uslugu - objasnio je Domjančić.
Za sve one na čiju adresu stigne neki sumnjivi paket Hrvatska pošta nudi dvije opcije kojima se mogu poslužiti i na neki način zaštititi od ovakvih i sličnih prevara.
- Ako korisnik ne želi prihvatiti paket, ne mora, on se u tom slučaju vraća pošiljatelju. Za građane odnosno bilo koju osobu kojoj se paket dostavlja Hrvatska pošta već dulji niz godina nudi opciju otvaranja paketa. Tada se paket raspakira kako bi korisnik mogao vidjeti je li dobio ono što je naručio i je li sve s naručenim stvarima u redu - završio je glasnogovornik.
Slovenska tvrtka zapravo je online trgovina slična sve popularnijem Temuu ili AliExpressu, a na njoj se mogu kupiti razne potrepštine za vrt, kućne ljubimce, ljepotu ili odjeća. Ne postoji fizička poslovnica, a uslugu online prodaje nude u brojnim državama diljem regije, pa tako njihova stranica postoji za Hrvatsku, Sloveniju, Rumunjsku, Mađarsku i mnoge druge zemlje.
- Mi smo tim entuzijasta punih volje za uspjehom i kreativnosti. Nastojimo na tržištu ponuditi inovativne proizvode koji bi ljudima olakšali svakodnevne zadatke. Osim prvoklasnih proizvoda, našim kupcima pružamo vrhunsku podršku i postprodajne aktivnosti. Pratimo svjetske trendove i dijelimo inovacije s vama na hrvatskom tržištu - stoji na hrvatskoj inačici njihove stranice.
Također ističu kako pakete dostavljaju unutar dva dana, a navodi se kako se sve plaća pouzećem kao što je i bilo u slučaju tiktokerice Marine Mamić. Ističu kako im je najvažnije da njihovi kupci budu zadovoljni, a svakom pošiljkom žele izmamiti osmijeh na njihova lica, no Marina nije bila baš sretna zbog lažnog paketa.
Kontaktirali smo poslovnicu u Sloveniji kako bi nam razjasnili ovi situaciju, njihov ćemo odgovor objaviti čim ga dobijemo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....