Ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović predstavio je u srijedu konačne rezultate ovogodišnje Državne mature nakon što su učenici nezadovoljni rezultatima uložili prigovore, njih ukupno 5394, a prihvaćeno ih je 1923 te je broj učenika koji su prošli državnu maturu nakon prigovora 461.
Prije tjedan dana predstavljeni su prvi rezultati Državne mature u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) te je u prvom roku ispitu pristupilo 29. 188 učenika. Broj pristupnika koji su imali rezultate ispod praga prolaznosti bio je veći nego prošle školske godine, 8.258. "Učenici nezadovoljni rezultatima imali su 48 sati da podnesu prigovor te su sada rezultati nešto bolji", rekao je Filipović.
U gimnazijama je nakon prigovora 78 učenika prošlo Državnu maturu, u strukovnim školama 299, a u kategoriji ostali 84 učenika, što je ukupno 461.
"Ove godine je u odnosu na prošlu bilo znatno više prigovora 5394 (3, 9 %), dok ih je prošle godine bilo 3300 (2, 4%), prihvaćena su 923 (1, 4%) prigovora", kaže Filipović.
Smatra da svaki pristupnik ima pravo na prigovor, bez obzira koliko je utemeljen.
"Jedan pristupnik je u prigovoru naveo da on nije pročitao djelo, ali da njegovo esej ima 500 riječi te smatra da bi zato trebao dobiti barem bod", naveo je Filipović primjer jednog prigovora. Neki su prigovori odbačeni jer su predani izvan roka.
Najviše prigovora bilo je za Hrvatski jezik, zatim Matematiku, Biologiju i Kemiju. "Nisam zadovoljan rezultatima Državne mature, ali podsjećam da je u predpandemijskoj 2019. godini bio sličan broj svih negativnih ocjena kao i ove. Postotak gimnazijalaca koji nisu položili državnu maturu 2019. bio je 9, 4 %, prošle godine 3, 8 % i ove godine 8, 1 %", naveo je Filipović.
Nakon privremenih rezultata Državne mature, Hrvatski jezik apostrofiran je kao primjer lošeg rezultata, no to se odnosi samo na rezultate eseja, objasnio je. "Sam test iz Hrvatskog jezika nije bio ništa lošiji u odnosu na prethodnu godinu", rekao je ravnatelj NCVVO-a.
Smatra da nakon objavljenih privremenih rezultata Državne mature prilog objavljen na jednoj televiziji najbolje opisuje razlog zbog kojeg su na eseju iz Hrvatskog jezika bili loši rezultati.
"Nastavnica jedne gimnazije rekla je da bi se uspješno napisao esej trebalo bi pročitati djelo, a maturant je izjavio da njegova generacija uglavnom čita sažetke eseja s Interneta. Dodao bih na ova dva primjera da osim što djelo treba pročitati, esej treba i naučiti napisati, a to je zadatak nastavnika u školama."
Filipović je rekao da ima i pozitivnih pomaka u odnosu na rezultate iz prošle školske godine. Tako je iz engleskog jezika - osnovna razina bilo manje nedovoljnih ocjena, iz njemačkog jezika - viša razina, iz fizike, politike i gospodarstva te geografije. Više negativnih ocjena nego prošle godine učenici su dobili iz hrvatskog jezika, matematike - viša razina, njemačkog jezika - osnovna razina, biologije, kemije, psihologije, povijesti. Jednak udio negativnih ocjena kao i lani učenici su imali iz matematike - osnovna razina, engleskog jezika - viša razina te informatike.
Iznio je i rezultate ispita sa 100 posto točnih odgovora. Najviše takvih učenika, njih 19 ostvarilo je rezultate iz matematike - viša razina, zatim iz fizike 9 učenika, a najmanje iz kemije, geografije i hrvatskog jezika - po jedan učenik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....