Bila je ovo iznimno uzbudljiva godina za potrošače, ali i za Veliku škrticu Jutarnjeg lista koja je, iz tjedna u tjedan, redovito pratila sve potrošačke probleme i razotkrivala brojne prevare kojima su građani svakodnevno izloženi.
Tema i inspiracije bilo je i previše – od inflacije i posljedično drastičnog rasta cijena, preko nepoštenih trgovačkih praksi, prevrtljivih bankara i teleoperatera – ali i zahvaljujući angažmanu vjernih čitatelja koji su praktički na svakodnevnoj bazi Škrtici dojavljivali o novim prevarama.
U godinu dana Škrtica je primila tako oko 400 mailova čitatelja iz kojih su proizašli neki od najčitanijih tekstova Jutarnjeg lista,
Čime se Velika škrtica najviše bavila?
Recimo, cijele smo godine razotkrivala je sve proizvode koji su se smanjili, a pritom nije skrivali imena brendova niti se plašili osvete proizvođača. Jedan od naših najčitanijih tekstova bio je onaj o tvrtki Ledo koja je u inflaciji smanjila većinu svojih proizvoda, i time izazvala dosta velik gnjev potrošača.
Broj proizvoda koji su na policama najednom osvanuli u manjim pakiranjima doista je pozamašan - u jednom kratkom pregledu uspjeli su pronaći 20 takvih proizvoda
Pratili su i kako nas proizvođači zbunjuju s deklaracijama, a jedan od najčitanijih tekstova u ovoj rubrici bio je onaj o potrošačici koja je otkrila kako Tvornica zdrave hrane zapravo prodaje identično kokosovo ulje kao i Lidl.
Razotkrivali su i ono što je potrošače najviše ljutilo – činjenicu da međunarodni trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj ovdje imaju drastično više cijene nego vani, i ovdje su isto redovito brendove prozivali imenom.
S krajem 2022. godine pokrenuli su i video serijal, a jedan od najgledanijih u ovoj godini bio je onaj o sladoledima od vanilije u kojima nema niti traga ovog sastojka.
Upornim pisanjem o činjenici da je Hrvatska propustila napraviti dovoljno kako bi potrošače zaštitila od porasta cijena prilikom uvođenja eura, na kraju su Ministarstvo gospodarstva uspjeli natjerati da naprave liste trgovaca s cijenama, ali nažalost nije bilo dovoljno hrabrosti da to budu crne liste pa je projekt doživio fijasko.
Domaće kompanije o tome su šutjele, ali Velika škrtica je redovito prenosila rezultate testiranja proizvoda hrvatskih tvrtki koje je radila slovenska udruga za zaštitu potrošača.
Uporno godinama inzistiramo na tome da Grad Zagreb napokon pronađe novi i pošteniji način obračuna potrošnje vode. Ovo je bio najčitaniji tekst na tu temu u ovoj godini.
Škrticu je ljutio i ZET, a čitatelji su najviše komentirali i sherali tekst o besmislenim nadstrešnicama na tramvajskim stanicama koje ne štite niti od sunca niti od kiše.
Jednoj su čitateljici pomogli ostvariti njena potrošačka prava te smo natjerali Emmezetu da joj vrati novac za televizor s takozvanim „mrtvim pikselom”.
Jedna od državnih tvrtki koja vas je najviše ljutila bila je Hrvatska pošta. Gubili su pošiljke, kasnili, odbijali prigovore korisnika. Najviše se čitala temu koju je dojavio jedan čitatelj – platio je HP-u za praćenu pošiljku, a oni su mu je izgubili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....