Što napraviti kad ti neka nepoznata osoba u prometnoj nesreći koju je uzrokovala ošteti auto, a njegovo ti osiguranje potom javi da u nadoknadi štete moraš sudjelovati s 30 posto?
Zvuči apsurdno, ali u stvarnosti se mnogi susreću s takvim situacijama, među posljednjima i jedna naša čitateljica.
Dakle, čovjek je izazvao automobilsku nesreću zbog koje je na njezinu automobilu bilo potrebno zamijeniti auspuh, a baš kad je mislila da je sve rješeno, nazvali je iz servisa.
Kažu, osiguravatelj - u ovom slučaju Adriatic osiguranje - traži da sama snese 30 posto troška zamjene auspuha jer je onaj koji je u nesreći oštećen bio star nekoliko godina, a sada su joj stavili novi, piše Jutarnji list.
"Nisam na to, naravno, pristala jer ne vidim zašto bih plaćala nešto za što nisam kriva niti sam ih tražila novi auspuh. Nakon što sam odbila njihov prijedlog, javili su se po drugi put i kazali da neka onda platim barem 15 posto, ali da ispod toga ne idu", ispričala nam je.
Cijelu stvar obrazlažu takozvanom "amortizacijom" - ispušnu cijev računaju kao potrošni dio koji u vrijeme popravka nije bio posve nov, no čitateljica smatra da su taj trošak trebali predvidjeti u polici osnovnog osiguranja ili eventualno tražiti sudjelovanje u trošku od osobe koja je napravila štetu, nikako od oštećene strane.
‘kao pregovaranje na placu‘
Kako s osiguravateljem nikako nije uspjela postići dogovor, obratila se novinama, a mi smo odmah kontaktirali Adriatic osiguranje kako bi nam pojasnili konkretan slučaj i rekli zašto pokušavaju umanjiti vlastitit trošak na račun oštećene strane.
Tamo su, nažalost, naš upit ignorirali, pa smo kontaktirali predsjednika Udruge Hrvatske auto struke Antonija Đuretu, koji nam je potvrdio da je ovo u praksi čest slučaj, posebno kad je u pitanju Adriatic osiguranje.
"Oni pokušavaju na bilo koji način umanjiti svoj udio u šteti i to je legitimno, ali bude problem kad počne izgledati kao pregovaranje na placu i kada osiguravatelj već pomalo otklizi u sivu zonu", kaže nam Đureta.
Prema njegovim riječima, ta se amortizacija najčešće koristi kod popravka, odnosno zamjene dijelova kao što su ispušna cijev, gume i felge jer ih osiguravatelji tretiraju kao potrošnu robu.
"Zanimljivo, recimo, ako vam treba zamijeniti cijela vrata auta, tu vas neće tražiti vaše sudjelovanje iako ste također dobili nova vrata, ali kod ova tri dijela vrlo često hoće", rekao nam je i dao nekoliko savjeta čitateljima.
Kaže kako većina njih nije svjesna da ne mora stavljati nikakve potpise na nagodbe s osiguravateljima, posebno onda kad nisu zadovoljni ponuđenim te da su osiguravatelji po zakonu dužni isplatiti nesporni dio štete u roku od 60 dana od dana prijave štete neovisno o tome što se oštećenik možda nije složio s ponuđenim", rekao je.
osiguravatelji imaju regulatora
Dodaje i kako su osiguravatelji svjesni da većina potrošača ne poznaje dovoljno svoja prava, zbog čega nerijetko pristaju i na ponude koje im ne idu u korist, kao ni činjenice da osiguravatelji imaju regulatora, Hrvatsku agenciju za nadzor financijskih usluga, kojoj je moguće podnijeti prigovor na rad osiguravajućih kuća.
Hanfa po zakonu nije ovlaštena odlučivati o ispravnosti odluke osiguravajućeg društva o visini odštetnog zahtjeva jer je ugovor o osiguranju pravni odnos između pojedinca i osiguravajućeg društva, ali može eventualno utvrditi nepravilnosti koje su prethodile donošenju odštetnog zahtjeva ili, pak, uputiti korisnika na pravne lijekove ako iznosom nije zadovoljan, a to su podnošenje prigovora društvu, pokušaj mirenja ili sudski postupak.
Ipak, prema podacima koje su nam dostavili, najveći udio prigovora koje zaprimaju odnosi se na društva za osiguranje, čak 53 posto, a većina prijepora odnosi se upravo na visinu odštetnog zahtjeva.
"U nekim slučajevima možemo dostaviti odgovor podnositelju odmah, dok je u drugim situacijama potrebno prethodno utvrditi sve činjenice traženjem dodatne dokumentacije, kontaktiranjem društva za osiguranje i slično. Nakon obrade zahtjeva Hanfa šalje odgovor podnositelju. Predstavka također može biti i povod za daljnje regulatorne aktivnosti Hanfe, poput pokretanja upravnog postupka nadzora ili daljnje analitike, s ciljem otklanjanja potencijalnih nepravilnosti na tržištu u budućnosti", naveli su, piše Jutarnji list.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....