Istraga je u tijeku, a informacije cure na kapaljku. Tri tjedna nakon tragedije na Malom Lošinju u kojoj su poginula tri, a teško ranjen jedan pomorac, još se uvijek malo zna. Na trajektu "Lastovo", 55 godina starom "Jadrolinijinu" veteranu, pala je ulazna rampa.
Desetak tona željeza poklopilo je vođu stroja i kormilare. Brod je, tvrde nadležni, imao sve tehničke svjedodžbe potrebne za plovidbu. Zašto je do tragedije ipak došlo, što su radili stradali pomorci ispod rampe, je li točno da je ona i prije padala te je li "Lastovo" i ranije trebalo na remont, pitanja su koja još uvijek čekaju odgovore.
Tridesetak zapovjednika "Jadrolinijinih" brodova, upravitelja stroja te prvih časnika zatražilo je ovih dana hitan sastanak s Upravom te tvrtke, kao i izvršnim tehničkim te kadrovskim direktorima "Jadrolinije". Ovdje nije riječ o inicijativi koja je došla iz sindikalnih redova.
Prema informacijama kojima raspolaže Slobodna Dalmacija, sastanak je posljedica nastojanja dijela zapovjednoga kadra u "Jadroliniji" da se što točnije utvrde uzroci tragedije na trajektu "Lastovo" te unaprijedi postojeći sustav upravljanja sigurnošću, kako bi se slične situacije izbjegle u budućnosti.
Sastanak je održan u četvrtak, potvrđeno nam je u "Jadroliniji". Neslužbene informacije govore da je susret organiziran u Splitu.
- Riječ je o redovnom internom sastanku u svrhu koordinacije stručnih službi o nizu tema vezanih uz redovito poslovanje i funkcioniranje "Jadrolinije" – poručili su iz "Jadrolinije".
Zanimljivo je da je na sastanku s pomorcima prvi put trebao prisustvovati i "Jadrolinijin" izvršni direktor za tehniku. On nije sudjelovao na izvanrednoj sjednici Radničkog vijeća "Jadrolinije" koja je organizirana nakon tragedije na "Lastovu" niti je opravdao svoj izostanak, a Radničko vijeće naknadno je dobilo objašnjenje od Uprave kako je izvršni direktor na – godišnjem odmoru.
Iskusni pomorci dobro znaju da su nesreću mogle izazvati dvije stvari: ili tehnički kvar ili ljudska pogreška. Uvid u tehničku ispravnost broda trebali bi imati "Jadrolinijini" tehnički inspektori. A direktor za tehniku, koji im je nadležan, trebao bi imati najbolju sliku o tehničkoj ispravnosti svih "Jadrolinijinih" brodova.
Službenu istragu o uzrocima nesreće provodi Lučka kapetanija, a u istražni proces uključeni su i djelatnici Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.