StoryEditor
Svijetnove potrebe

Kako je pandemija promijenila potrošačke navike: kupuju se dezinfekcjski gelovi, trenirke i wi-fi žaruljice, a neki proizvodi ispali su iz ‘košarice‘

16. ožujka 2021. - 09:51
15 March 2021, Rhineland-Palatinate, Mainz: A woman carries shopping bags downtown. The state capital is responding to the rising incidence to protect the public against coronavirus infections. Thus, as of Tuesday, more restrictions apply again in trade, sports and leisure. Among other things, it must close the only recently opened trade again. ”Appointment shopping” remains possible, however, said the Mayor of Mainz, Ebling. Photo: Andreas Arnold/dpa (Photo by Andreas Arnold/DPA/dpa Picture-Alliance via AFP)Andreas Arnold

Velika pandemijska potražnja za proizvodima kao što su sredstva za dezinfekciju ruku, trenirke i majice potaknula je britansku vladu da izmijeni popis osnovnih potrepština za izračun troškova života.

Popis više od 700 proizvoda koji se koristi za izračun inflacije sada uključuje donji dio muške i gornji dio ženske trenirke, što odražava pomak prema ležernijoj odjeći, objavio je državni ured za statistiku ONS u godišnjoj reviziji.

"To je posebno važno jer se čini da je zaključavanje zbog koronavirusa ubrzalo taj trend, a trgovci određene odjevne predmete sve češće označavaju kao kućnu odjeću", rekla je voditeljica odjela ekonomske statistike ONS-a Sam Beckett.

Prodaja trgovaca poput Boohooa i M&S-a raste u posljednje vrijeme zahvaljujući ljubiteljima mode koji u pandemiji sve više kupuju udobne trenirke, napominje BBC.

Novosti na popisu uključuju i ručne utege, budući da građani koji su odlazili u teretane sada vježbaju kod kuće, ali i pametne satove i električne automobile, te WiFi žaruljice, primjećuje BBC.

Hibridni i električni automobili uključeni su u košaricu jer je Velika Britanija za 2030. godinu najavila zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila. 

Mljevena kava zamijenjena je filter-kavom u vrećici, navodi BBC.

Bijela čokolada je 'out'

ONS je ujedno isključio s popisa neke proizvode, poput sendviča koje su građani kupovali u pauzi na poslu. Ispala je i bijela čokolada, a zamijenile su je čokoladne kuglice i ostali slatkiši od čokolade.

S popisa su nestali i tepisi marki Axminster i Wilton jer se uglavnom kupuju za poslovne prostore.

ONS-ova košarica odražava navike potrošača i tehnologiju, a koristi se kao referentna vrijednost za izračun troškova života. Statistički ured mjeri oko 180.000 cijena u tisućama trgovina, objašnjava BBC.

Trend zdrave prehrane

ONS želi i da njegovi izračuni adekvatno odražavaju 'važnost' svakog sektora robe i usluga, kao i gdje su kupljeni.

Kako bi mogli pratiti rastući trend zdrave prehrane, statističari su tako popisu dodali slatkiše od svježeg voća i povrća.

"(Nove) godišnje promjene čine tek mali postotak uzoraka - ove godine dodali smo 17 artikala, deset smo uklonili a ostavili smo ih 729", istaknula je Beckett.

Prošle su godine u košaricu dodane boce za piće za višekratnu upotrebu i žitarice bez glutena koje odražavaju promjenu ponašanja potrošača povezanu sa sve izraženijom zabrinutošću za okoliš i s alergijama na hranu, podsjeća BBC.
 

item - id = 1084295
related id = 0 -> 1114232
related id = 1 -> 1113914
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. rujan 2021 02:46