StoryEditorOCM
4 kantunaPRESUDA NA ČEKANJU

Čermak se žalio na odluku da državi vrati zadarsku marinu: država od Tankerkomerca traži 5 milijuna, a Tankerkomerc od države 300 milijuna kuna!

Piše Predrag Opačić
22. listopada 2020. - 21:09

Unatoč tome što je Trgovački sud u Zadru još u siječnju donio presudu kojom se Tankerkomercu nalaže da Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture vrati u posjed marinu u centru Zadra, sporovi između zadarske tvrtke i države time još nisu okončani. Presudom iz siječnja, državi je trebala biti vraćena u posjed nautička marina i parcele u obuhvatu pomorskog dobra čije su granice utvrđene još 2013. godine.

Rok od dva tjedna unutar kojih je Tankerkomerc trebao vratiti marinu državi, odavno je istekao, a marina još nije u državnom posjedu. Mediji su se raspisali o presudi kao konačnoj, mada se iz toga moglo zaključiti da je Tankerkomerc uložio žalbu, jer bi u protivnom marina već morala biti vraćena.

-Ne, ne, ne bih htio komentirati medijske napise koji nemaju veze sa stvarnosti. Žalba je podnesena i sve ide svojim tijekom, potvrdio nam je Ivan Čermak, čija je tvrtka „Crodux Derivati Dva” vlasnik Tankerkomerca.

Čermak se nije želio detaljnije upuštati u procjene konačnog ishoda sporenja s državom, a njegove su nam riječi potvrdili i u zadarskom Trgovačkom sudu odakle nam je rečeno da je taj spor još „živ”, jer je Tankerkomerc Visokom trgovačkom sudu uputio „prigovor zadržanja na presudu” smatrajući da bi prije povrata marine u državni posjed trebao biti poznat ishod još uvijek aktualnog sudskog spora oko Tankerkomercovog zahtjeva za povrat sredstava što ih tvrtka desetljećima ulagala u marinu i upravne zgrade na pomorskom dobru.

U sudskim materijalima je navedeno da Tankerkomerc svoja ulaganja iz prošlosti procjenjuje na 230 milijuna kuna, ali u Tankerkomercu se barata iznosom od čak 40 milijuna eura uloženih kroz desetljeća korištenja ograđenog područja marine koja je ušla i u temeljni kapital Tankerkomerca.

Međutim, pravne bitke oko posjeda i odštete za ulaganja, samo su dva od tri trenutno nezavršena sudska spora između Tankerkomerca i države: Katarina Zdunić, sutkinja Trgovačkog suda u Zadru, 12. studenoga će objaviti presudu u sporu kojeg je država pokrenula protiv Tankerkomerca smatrajući da područje marine koriste bez pravne osnove. Zbog toga država traži isplatu naknade za protupravno korištenje od pet milijuna kuna.

Dakle, temeljem dugogodišnjeg korištenja i velikih ulaganja u prostor u središtu Zadra, Tankerkomerc je smatrao da je marina „njegova”, dok je država, s druge strane, nakon određivanja granica pomorskog dobra inzistirala da Tankerkomerc marinu koristi bespravno i bez koncesije kao temeljne zakonske pretpostavke za korištenje bilo kojeg pomorskog dobra. Cijela se priča dodatno zakuhala kada je država 2014. godine raspisala javni natječaj za dodjelu koncesije koji do danas – nije zatvoren! Prije nešto više od godinu dana, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture najavilo je da će Vladi predložiti da tragično dug natječaj poništi, ali do danas ni to nije urađeno.

U međuvremenu se sve dodatno zakompliciralo: Dogus grupa je, nakon otkupa obližnje zgrade bivše Maraske i najave velikog projekta njene prenamjene u elitni hotel teškog 100 milijuna eura, najavila i svoj interes za marinu i nautički turizam. Turska kompanija se i pojavila među natjecateljima za dodjelu koncesije dajući na znanje kako će protiv države pokrenuti pravnu bitku u slučaju da natječaj bude poništen! Tako je priča o elitnom hotelu i kompletnom preuređenju tog dijela grada jednostavno zamrla, Dogus grupa je počela rasprodavati dio svojih projekata u Hrvatskoj, a u Zadru se o „hotelu umjesto zgrade Maraske” više niti ne govori.

Ubrzo po ulasku u Tankerkomerc, Ivan Čermak je najavio da će „ući u razgovore s državom” radi „postizanja dogovora i nagodbe oko otkupa dugova prema državi i ishodovanja koncesije za Marinu”. Ako do tog dogovora dođe, spremni smo i na ulaganje u nautički turizam, govorio je tada Čermak koji je također najavio i „uređenje šetnice, poslovne i smještajne kapacitete, wellnesse, ekskluzivne trgovine i brojne druge sadržaje koji bi „opkolili” marinu”. Ali, unatoč najavama, Čermakov projekt nikada nije prezentiran.

Konačni ishod „bitke za zadarsku marinu” se još ne naslućuje - kakva god budućnost čeka marinu i taj dio grada, ona se neće dogoditi dok ne budu pravomoćno završeni svi aktualni sudski sporovi. A oni će, očito je, potrajati.

Tko je želio koncesiju?

U hrvatskim je medijima svojedobno objavljeno da su se, osim Tankerkomerca, na natječaj za dodjelu koncesije na pomorskom dobru javili Marina Signum dd Zadar i Olive Island doo Sutomišćica, ACI dd Opatija, Belle Adria doo i konzorcij „Porto Jadera 1177" (koji se sastoji od Belle Adria doo, Noa Zrce doo, Marina Hramina doo, Netom ZD doo, Boogie klub doo, Gold partner doo, Marina Nerezine doo, Contra regula doo, Roto dynamic doo, Marina Zrće doo, Netom doo), te zajednica sljedećih ponuditelja - Dogus marina upravljanje doo, Marina Dalmacija doo, Dogus Marine Croatia doo, Dogus Holding A.S.

24. studeni 2024 08:12