StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: RINGIŠPIL NA BRANIMIROVOJ

Cestama Zadarske županije bijesni vozači spominju "sve po spisku", a oni uzvraćaju - strpljenja, do četvrtka imamo novo raskrižje!

14. lipnja 2017. - 09:58
veslacki4-130617

"Majka" i "mater" dva su najspominjanija pojma, nažalost ne po dobru, ovih dana na Branimirovoj obali gdje traju opsežni građevinski radovi na proširenju raskrižja s Ulicom 112. brigade HV.

- Mater im..., pa jesu li oni normalni, di su našli usrid lita zatvoriti centar grada i obavljati radove! Što nisu radili prije misec, dva, tri, nego sada? – zajapurio se jedan vozač golfa koji se zaletio Obalom kneza Branimira u pravcu Veslačkom doma, baš prema raskrižju.

Dok se on okretao na rikverc iz blokiranog pravca, već je naišlo dvoje-troje turista iz Njemačke, Italije, Austrije sa svojim vozilima pa je nastao krkljanac uz sveopće beštimanje. Tko će od straha pitati vozače za ime i izjavu, svatko je toliko bijesan da iskre frcaju na sve strane dok se "motaju" volani lijevo, desno, gori, doli... Škripe gume, spominju se jadne "mame", šira i uža rodbina "onih koji su ovo odobrili", rade i sirene, trubi se i gestikulira, maše se rukama, zove upomoć, zazivaju se sveci, proziva vlast, gradonačelnika, građevinare.

Ukratko, sveopća ludnica, a sve to zbog zatvorene dionice od cirka dvjestotinjak metara, koja očigledno znači prometnu "žilu kucavicu" za širi dio gradske jezgre. Možda je mogla i policija malo pripomoći regulacijom prometa, pa ne bi bilo toliko "čepova"?

Ovako su još od jutros zamjetne gužve na svim prilazima centru grada, koje su očigledno lančano nastale zbog blokirane prometnice od Lipotice prema Branimiru i Maloj pošti (i obrnuto), te iz zgrada TIZ-a na Veslački (i obrnuto).
Krenete li od Lipotice prema Veslačkom – stop - blokada! Ista priča i od Branimira prema Veslačkom ili iz pravca Male pošte prema Branimiru ili TIZ-u.

Koliko nervoze, mogla se škarama rezati!

- Zašto nisu noću radili, a ne sad. Debili! – viče jedna vozačica u Audiju dok istovremeno vozi u rikverc i pridržava mobitel na ramenu (kako joj samo sve to uspijeva?). Strancima tek ništa nije jasno, jer GPS im lijepo pokazuje da treba ravno kroz "Branimira Štrase" pa desno, a oni naišli na znak zabrane prometa i čvrstu prepreku preko prometnica. I što sad?

Potraje li ovo još koji dan, neće na dobro. Dvadesetak radnika sa desetak teških građevinskih strojeva uspjelo je proširiti Ulicu kneza Branimira prema raskrižju, postaviti rubnjake i asfaltirati nove nogostupe, te izjaružati stari asfalt i pripremiti novu prometnicu za asfaltiranje koje će uslijediti već u srijedu. Do četvrtka, cesta bi trebala biti iscrtana novim crtama i puštena u promet. Ali "ringišip" automobila s jedne i druge strane ne posustaje, živci su sve tanji.

- Jel vam se štuca? - započinjemo šalom razgovor s građevinarima Cesta Zadarske županije koji su, kao novi koncesionari Grada Zadra, preuzeli posao održavanja gradskih prometnica od dosadašnjeg, vrlo često kritiziranog, Franta.

Iako ih građani, nezadovoljni gužvama i zastojima, zadnjih dana često spominju, Cestari su navalili na radilište Branimirove "ko marinci". Tuku "iz svih oružja" toliko da se, doslovno, sve praši.

- Rok za dovršenje posla iznosio je 14 dana, a mi ćemo čitav posao obaviti za – osam. Nije moglo brže, a da opet sve bude kvalitetno obavljeno. Nitko ovakav posao za ovoliko vremena ne može obaviti nego Ceste Zadarske županije – kažu nam samouvjereno.

Imali su strahovito puno problema prvih nekoliko dana dok su naizmjenično puštali promet i obavljali radove.

- To je bilo strašno. Moraš paziti da ne zakačiš žlicom vozilo, pješaka... Ova smo dva dana zatvorili potpuno prometnicu i odmah smo ubrzali radove koje ćemo završiti i prije roka. Kad sve bude gotovo, bit će to puno prohodnije raskrižje. Iz pravca TIZ-a moći će se recimo ići i livo i desno, što sad nije moglo. Mislim da će tu doći i semafori, jer ovo će sad biti i složenije križanje s lijevim skretačima, ulazom i izlazom iz svih smjerova – kažu nam radnici na gradilištu.

Na pitanje zbog čega se nije s radovima počelo prije mjesec – dva, a ne sad za vrijeme ljetnih gužvi, odgovaraju nam:

- Pa kako, kad je tada još Franto bio koncesionar? Čim je projekt odobren, mi smo krenuli u realizaciju. Ovdje će biti 140 tona asfalta postavljeno, ugrađeni su i prilazi za invalide, trebamo još šahtove ištemati i podignuti... A da bi ljudi mogli biti malo strpljiviji i bi. Dođu, pa nam miču ograde, ulaze autima na gradilište, viču, psuju... Samo malo se treba strpiti pa će biti svima bolje, ali nekima je to teško shvatiti. Što ćete, takvi su naši ljudi, uvijek nazadovoljni. I kad se radi i kad se ne radi – sliježu ramenima građevinari.
 

- Od kad smo preuzeli koncesiju u mjesec dana napravili smo čudo toga. Od manjih rupa po gradu, do većih zahvata poput ulice u Arbanasima koju smo napravili za tri dana, zatim Punta Bajlo, pa velika rupa u bivšoj vojarni Franka Lisice što smo radili preko noći kao i dio Ulice Josipa bana Jelačića. Kad ovo završimo idemo na Put Bokanjca, pa u rujnu rekonstrukcija ulice od Jahtinga do Ekonomske škole. To je puno bolji način nego malo po malo krpati, od čega zapravo nemate ništa. Sad do 15. lipnja što napravimo – napravimo, nakon toga više nećemo moći raditi u gradu dok ne prođe sezona – kažu u Cestama Zadarske županije.
16. studeni 2024 02:40