Zadarska zaobilaznica „užarila” je Gradsko vijeće u utorak, nakon višemjesečnih natezanja prihvaćena je inicijativa kluba vijećnika Enija Meštrovića da Grad Zadar pošalje inicijativu za promjenu Prostornog plana Zadarske županije, čime bi se zaustavio najavljeni projekt izgradnje zaobilaznice iznad Ulice Hrvatskog sabora, u (financijskoj) „režiji” Hrvatskih cesta.
Zaobilaznicu zbog rasterećenja prometa na sadašnjoj Ulici Hrvatskog sabora, neki su vijećnici vidjeli samo kao pokušaj širenja građevinskog zemljišta iznad te ulice zbog privatnih interesa. Prijedlog zaustavljanja projekta nije prošao prošle godine jer su ga odbili vijećnici SDP-a, ovoga puta je izglasan...
Što će ta odluka značiti, odustaje li se definitivno od zadarske obilaznice, pitali smo pročelnika Odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Darka Kasapa.
- Sve jedinice lokalne samouprave se bore za projekte, a prvi put će u povijesti jedno Gradsko vijeće i tijelo gradske uprave tražiti zaustavljanje nekog projekta. Ja mogu samo ustvrditi da me to žalosti. Projekt je u županijskom i gradskom planu, kao i u planu Hrvatskih cesta. To nije zaobilaznica zaobilaznice, radi se o izmještanju državne ceste koja ima protok od 17 tisuća vozila dnevno, a nema prostora da se postojeća trasa širi u četiri prometna traka. Zamišljen je denivelirani rotor kod Supernove i još dva rotora na trase nove prometnice, jedan iznad Puta Biliga, a drugi za neposredan ulazak u Bokanjac s mogućnosti da se dalje rekonstruira kao četverotračna cesta do Žmirića i dalje od Žmirića. Mi svakako cestu koju je Enio Meštrović spominjao, nastavak do naselja Crnoga, planiramo i projektiramo. To je cesta koja ide ispod šume Musapstan i već je naručen projekt te prometnice, u prvoj fazi samo 500 metara zbog izgradnje pristupa park šume Musapstan i parkirališta, ali u konačnici će se dalje graditi prema planovima. Međutim, tu se radi o različitim trasama, ta se cesta nastavlja na mjesto Crno, to nije obilaznica... Ako Hrvatske ceste prihvate onakav zaključak, mi ćemo ostati na postojećem stanju. Alternativa je izmještanje postojeće obilaznice i to temeljem postojećeg plana Zadarske županije i prostornog plana grada Zadra, kao i plana upravljanja Hrvatskih cesta i to isključivo iz razloga što se postojeća cesta ne može širiti na četiri traka - ponovio je Kasap.
Primjedbe da se to sve radi kako bi se proširila građevinska zona, odbija.
- To je već sad građevinska zona! I bez te ceste u prostornom planu je to područje označeno sa žutom bojom, ne zelenom, što znači da su to već sad građevinski tereni, odnosno građevinsko zemljište. To je još od 2004. godine predviđeno kao građevinska zona, samo što je na tom području potrebno izraditi urbanistički plan uređenja kojim bi se predvidjela sva ostala infrastruktura. Znači to su ili zločeste insinuacije ili nepoznavanje, ne znam kako bi to drugačije nazvao jer ako netko sad trenutno nešto obrađuje kao vrt ili slično, to ne znači da to nije građevinsko zemljište. Razumijem da je to ljudima teško prihvatiti, ali to je realnost - zaključio je Kasap.