U ponedjeljak je na Poluotoku počela primjena novoga režima dostave kojega je donijela gradska uprava Grada Zadra. Propisana su točna vremena dostave na Poluotok, a propisana su i određena mjesta za pretovar, te mogućnost da se roba dostavlja na Poluotok specijalnim električnim vozilima.
Kako je prvi dan uvođenja novoga režima dostave prošao? - pitali smo Robertina Dujelu, pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša.
- Mi smo zapravo krenuli s ukidanjem rješenja po staroj odluci i davanjem rješenja korisnicima po novoj odluci. Sva rješenja su ispisana i danas smo ih uputili na upotrebu korisnicima. Treba nam ipak svima skupa određeno prilagodno vrijeme, ali čim ih dobiju i dostavnice nam se vrate, oni će prometovati sukladno novim rješenjima. Moram reći da prigovora nema, ono što se moglo čuti to su neke anonimne opaske, ali nitko se nije javio imenom i prezimenom i prigovorio na doneseni plan opskrbe niti otvoreno iznio svoje nezadovoljstvo. Svi podržavaju pokušaj da se uvede red, jer ne može biti gore od onoga što je bilo, tu se slažemo svi – kaže Dujela.
Mjesta koja su određena za opskrbu može koristiti svatko onaj tko ima odobrenje za prometovanje u pješačkoj zoni. Ostali mogu doći u gradsku upravu i dobiti dozvolu za korištenje pretovarnog mjesta i to je besplatno, ali uz odobrenje. Onoga tko je parkirao svoje vozilo na to mjesto, danas smo samo upozoravali i to prometni redari koji su informirali građane da se bez odobrenja ona ne mogu koristiti – ističe Dujela.
Prema našim saznanjima, tvrtka Roto već je nabavila elejktrična dostavna vozila, a druge tvrtke poput Ba-Com, i Velpro, zainteresirani su za nabavku takvog vozila, jer su iz tih tvrtki zvali gradsku upravu i pitali za dimenzije vozila koja mogu biti 3 metra duga i 1,33 metar široka i to otvorenog tovarnog prostora.
- Uvjeren sam da će to sve profunkcionirati. Bitno je da mi imamo od 2 do 3 sata Poluotok oslobođen od kamiona. To je ključ svega. A opet, dodatavljači imaju isto vremena za opskrbu, 2,5 sata su imali prijašnjom odlukom, 2,5 sata imaju ovom odlukom za motorna vozila, plus im se dozvoljava električnim vozilma od 14 do 17 sati. Mislim da su zadovoljni zaista svi, uz to što štitimo i pješake. Uvjeren sam da ćemo napraviti iskorak u tom pravcu. To je bilo nešto što je upadalo u oči svakom našem građaninu, a i turistu, a nije bilo prihvatljivo. I vi ste to u medijima kritizirali i slažem se: ono što ne valja treba s pravom isticati, jer onda će i percepcija javosti biti da se nešto treba promijeniti, a ne da ja izmišljam nešto što nije. Svima je jasno da je to trebalo promijeniti – ističe Dujela.
Prometni redari nekoliko će dana upozoravati građane i dostavljače na novi režim pretovara jer im, ističe Dujela, nije cilj kažnjavati.
- Cilj je da je u svrhu pretovara to i određeno. Onaj tko tamo parkira, ne smije to činiti, kao što to ne smije niti na invalidsko mjesto ili na taxi stajalište parkirati. Primijetili smo i taksije da tamo parkiraju, a koristit će to ljudi i za zaustavljanje. Ali čim vide dostavno vozilo, moraju se pomaknuti. Što se tiče udruge tjelesnih invalida, sve je dogovoreno. Oni su odobaral druga parkirana mjesta jer ova su najzgodnija za prekrcaj. Oni su bili ključni, jer bez njihove volje i želje za suradnjom, to bi sve palo u vodu – kaže Dujela.
Josip Šestan, voditelj opskrbe jednog od najvećih distributera pića na zadarskom podruičju, tvrtke Roto, kaže da su njihova iskustva u jednu ruku dobra, a u drugu loša:
- Mislim da je kratko vrijeme za mogućnost ispostave robe. A opet, druga je stvar što najviše dostava te robe ovisi o samim kupcima, vlasnicima lokala koji žele dostavu. Jer ako on naruči kasno, kasno će se i dostaviti. To je osnovna logika. Ljeti u sezoni mi radimo i drugu smjenu. Znači ako nam dostave poslijepodne narudžbu za sutra, to sve može ujutro biti isporučeno, tako da se na Poluotok više i ne ulazi. A ako oni zovnu danas do 13 sati da im se ta roba dostravi, moraš "gaziti" po pješačkoj zoni i smetati turistima i građanima. Generalno gledajući, vlasnici lokala trebaju se prilagoditi da ide narudžba danas za sutra da se to maksimalno ranije doveze. Ako Dubrovnik tako radi, onda može i Zadar koji je manji po broju turista u staroj jezgri od Dubrovnika - kaže Šestan.
Tvrtka Roto već ima dva električna "kareta" koja vuku prikolicu spremna u firmi, ali samo čekaju da im se pošalje službeni dopis kad se počinje.
- Možemo početi već u srijedu. Što se tiče mjesta za pretovar, ja još nisam dobio nacrt tih mjesta. Čuo sam da se nešto počelo ucrtavati, ali još nas nisu obavijestili o tome. Vjerojatno ću doći osobno do grada da vidim gdje su označena ta mjesta. Red ide na ruku i nama, ako će se svi pridržavati pravilnika i onoga što Grad odredi. Ako Grad odredi da ugostitelji ne mogu dobivati robu danas od 13 do 18 sati, onda će oni naručiti prije. A ako im Grad bude progledavao kroz prste, onda će to biti slično kao i do sad. Problem je što mnogi nemaju nikakav skladišni prostor, pa čekaju da prodaju par kašeta pića da bio naručili nove. A tko će to regulirati... Ima dosta tih kockica za posložiti, nije sve do nas ili Grada – zaključuje Šestan.