Puno se u zadnje vrijeme govori o načinu ostavljanja napojnica u ugostiteljstvu s obzirom na sve veću primjenu digitalnih načina naplate računa. Iz Falkensteiner grupe javljaju kako već gotovo godinu dana testiraju novi model dobrovoljnih paušalnih napojnica u nekim od svojih hotela.
- Trend sve rjeđeg plaćanja gotovinom nije zaobišao hotelijerstvo, a to itekako utječe na napojnice za osoblje. Dok su gosti u prošlosti lako izdvajali nekoliko eura prilikom gotovinskog plaćanja, u vrijeme kartičnog i plaćanja putem pametnih telefona to više nije slučaj. Zbog sve češćih zahtjeva gostiju o alternativnim načinima davanja napojnica, Falkensteiner Group reagirao je novim pilot modelom. Cilj je bio pronaći način koji bi gostima ponudio ugodnu i jednostavnu uslugu te im omogućio dobrovoljno davanje napojnica za osoblje, a time i više napojnica te pravednu raspodjelu - ističu iz Falkensteinera dodajući da su testni model temeljili na međunarodnim rješenjima.
Austrijska hotelska grupacija već gotovo godinu dana testira vlastiti model: 10 eura po noći i sobi rezervirani su kao napojnica, a iznimno je važno da je sve na dobrovoljnoj osnovi. To znači da su gosti već prije dolaska detaljno informirani o ovom modelu te još jednom prilikom prijave i mogu ga odbiti. Također ih se pri odjavi ponovno pita žele li platiti napojnicu ili ne. Osim toga, gosti mogu promijeniti iznos u bilo kojem trenutku prema vlastitim željama.
- Ovim pilot testom, u kojem naši gosti mogu dobrovoljno sudjelovati, želimo ponuditi uslugu koja čini davanje napojnice nekompliciranim - kaže Otmar Michaeler, izvršni direktor Falkensteiner Michaeler Tourisma Group (FMTG).
- Jako nam je važno kako je ovaj pokušaj prihvaćen. Budući da naši zaposlenici redovito informiraju naše goste, također dobivamo izravne povratne informacije, a one su vrlo pozitivne. Više od 80 posto naših gostiju pozdravlja mogućnost nekomplicirane napojnice i često daje više od 10 eura po sobi i noćenju - dodao je.
Iz Falkensteinera tvrde da se napojnica za zaposlenike ne samo povećava, već će i njezina raspodjela biti pravednija. Dok su prije napojnicu dobivali samo oni koji su u izravnom kontaktu s gostom, kod novog modela ona je pravedno raspoređena na sve. Zato svaki hotel koji sudjeluje u pilot projektu ima vlastito povjerenstvo sastavljeno isključivo od zaposlenika, koje odlučuje o načinu raspodjele, a Uprava nije uključena. Model je vrlo dobro prihvaćen od strane zaposlenika Falkensteinera jer tako svatko tko doprinese tome da gost uživa u svom odmoru, nešto dobiva. Isto tako, gosti i dalje mogu davati pojedinačne napojnice, što je dodatna motivacija za osoblje.
- U Austriji napojnica nije dio plaće, već je gost dobrovoljno daje osoblju i tako izražava zadovoljstvo uslugom. Tako treba i ostati. Za naše osoblje to je važan znak zahvalnosti. Svaki dan rade sjajan posao i čine sve da se naši gosti osjećaju dobro tijekom svog odmora, kaže Erich Falkensteiner, predsjednik nadzornog odbora FMTG-a, ističući važnost ovog projekta.
Zbog vrlo pozitivnih povratnih informacija gostiju i zaposlenika, Falkensteiner grupa će proširiti model dobrovoljnih paušalnih napojnica na sve austrijske hotele tijekom 2023. godine.
- Ovdje stvaramo nekoliko pozitivnih učinaka. S jedne strane, našim gostima nudimo ugodan i nekompliciran način davanja napojnice. S druge strane, naši zaposlenici dobivaju više napojnica koje su pravednije raspodijeljene, naglašava Michaeler.
- Jako smo sretni zbog pozitivnih reakcija gostiju, zaposlenika i stručnjaka te predstavnika iz turističke branše i šire. Naš model mogao bi postaviti nove standarde u hotelskoj industriji, zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....