StoryEditorOCM
4 kantunaZBOG OGROMNOG PRITISKA I NEMOGUĆIH UVJETA RADA:

Hitno rasteretite Hitni prijem u bolnici, ovo je neizdrživo!

Piše Ana Vučetić Škrbić
2. lipnja 2017. - 21:55
get_hi_media

Kaosu i neizdrživom stanju koji zadnje dvije godine vladaju na Objedinjenom hitnom prijemu (OHBP) zadarske Opće bolnice, koji je pretvoren u beskonačnu čekaonicu za pacijente, koji u čak 90 posto slučajeva uopće nisu hitni bolesnici, konačno će se stati na kraj.

Dogovorom koji je postignut između Opće bolnice Zadar, Doma zdravlja Zadarske županije i Zavoda za hitnu medicinu odlučeno je kako će se na OHBP u bolnici ubuduće zaprimati samo oni pacijenti kojima je nužno hitno zbrinjavanje jer su vitalno ugroženi i zahtijevaju takvu bolničku obradu. Oni koji nisu u tako hitnom stanju pomoć će morati potražiti u drugim službama, počevši od svog liječnika opće prakse, turističke ambulante pa do same službe hitne pomoći pri Zavodu za hitnu medicinu, koji će ih, također po potrebi, uputiti u bolnicu.
Ovakav način rada, koji je krenuo od 1. lipnja, značit će spas za liječnike, medicinsko osoblje, ali i zaista hitne slučajeve zbog kojih je ovaj prijem, u krajnjem slučaju, i pokrenut.

– Stanje je postalo neizdrživo. Pritisak na Hitni prijem je neopisiv. Mi mjesečno izvan sezone tamo pregledamo u prosjeku četiri tisuće ljudi, a u sezoni njih šest i pol tisuća. Znate koliko od toga se njih zaprimi na bolničko liječenje? Samo deset posto! Vani je to 30 posto. Hitni prijem u bolnici nije za pacijente koji tri mjeseca kašlju pa odjednom odluče potražiti pomoć, već za životno ugrožene infarktom, krvarenjima, alergijama, za stradale u prometnim nesrećama.

Dakle, za najteže slučajeve koji će odmah nakon primitka biti zbrinuti i stabilizirani, što nam je u sadašnjim okolnostima iznimno teško, dok u prepunoj čekanici zbog dugih čekanja istodobno moramo trpjeti verbalne napade, uvrede, pa čak i prijetnje oružjem. Mi samo obavljamo svoj posao – kaže dr.Melanija Ražov Radas, voditeljica ove službe.

Upravo zbog ovakvog stanja, sve tri najvažnije medicinske ustanove u Zadarskoj županiji odlučile su poduzeti potrebne korake kako bi se smanjio pritisak građana na Hitni prijem u bolnici, i to pojačavanjem timova u svojim službama.

– Uz timove opće i obiteljske medicine, koji bi trebali biti prva adresa na kojoj će građani potražiti pomoć za neka nehitna stanja, pokrenuta je još Turistička ambulanta, koja će u prizemlju zgrade Hitne na Vruljici biti dostupna radnim danom od 7 do 22 sata, a izvan tog vremena, vikendom i praznikom, dežurat će županijska ambulanta u bolnici, u zgradi Kirurgije. Isto tako, povećan je i broj liječničkih timova u Službi za hitnu medicinu, pa tako sada u gradu 24 sata na raspolaganju imamo još dva tima. Sve ovo poduzeli smo s namjerom da bolnički Hitni prijem oslobodimo za one kojima je najpotrebniji, a liječnicima osiguramo da mogu normalno obavljati svoj posao – kaže dr. Edi Karuc, zamjenik ravnatelja zadarske Opće bolnice, dodajući kako su, uza sve navedeno, u bolnici organizirane i tri posebne dežurne službe: pedijatrija, ginekologija i psihijatrija.
 

 

2016. GODINA:
Kroz OHBP prošao 49.451 pacijent
Kakvo je pravo stanje na Hitnom prijemu, najbolje svjedoče brojke: u 2016. godini kroz OHBP je prošao 49.451 pacijent, od čega ih je 32.245 bez uputnice, što je 65,25 posto. Od ukupnog broja hospitalizirana su 6262 pacijenta, ili svega 12,6 posto. U prva tri mjeseca 2017. godine kroz OHPB prošlo je 14.267 pacijenata, a hospitalizirano je 1913 pacijenata, ili 13,4 posto. Pacijenata koji nisu bili hitni i koji su došli zbog problema koje može riješiti liječnik opće medicine bilo je čak 4732.
21. studeni 2024 21:16