Hvala Bogu više da netko stane na kraj teleoperaterima! Svaki put kad bi mi preko telefona nudili neku uslugu, sami med i mlijeko im je izlazilo iz usta, a kad bi mi došao prvi račun pala bi u nesvijest od šoka. Ugovor bih sklopila a da pravo ne bih ni znala da sam ga sklopila, više onako da ih "skinem" s mobitela, a kad bi zbog cijene ili loše usluge poželjela otkazati, e to je tražilo i vremena i truda. Ne može to na telefon, treba slati pismo, doći u poslovnicu, pa čekati 12 radnih dana, pa ni tada nije gotovo... - piše Slobodna Dalmacija.
Eto, baš tim je riječima Milnaranka S.M. dočekala vijest da će od danas potrošačima biti puno lakše raskinuti olako sklopljene ugovore s teleoperaterima. Ranije je za raskidanje ugovora morala putovati s otoka i nekoliko puta do poslovnica teleoperatera kako bi joj obustavili uslugu koju su joj bez poteškoća preko telefona ugovorili.
No, netom su stupila snagu nova potrošačka prava za korisnike elektroničkih komunikacija.
Kako ističu u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM), od 1. kolovoza operator je obvezan pribaviti i privolu korisnika nakon sklapanja ugovora telefonskim putem, a uređaj korisnik osim na kućnoj adresi može preuzeti i na prodajnom mjestu operatora.
Najvažnije od svega jest da korisnici usluga operatera ubuduće ne bi trebali imati nikakvih problema prilikom razvrgavanja ugovora koji im ne odgovaraju i da pritom neće plaćati nikakve penale.
U HAKOM-u su lansirali i video materijal u kojemu prodajnog agenta teleoperatera nazivaju Obećanko i predstavljaju ga kao tipa koji "sklapa najviše ugovora na daljinu i njegove ponude su najbolje". To su oni likovi koji vam preko telefona slatkorječivo obećavaju munjevitu internet brzinu, beskonačne besplatne minute i tisuće besplatnih programa"...
Ako ubuduće lakovjerno pristanete na takvu ponudu, a usluga ne bude kakva vam je predstavljena, možete, kažu u HAKOM-u, raskinuti takav ugovor bez većih posljedica.
Prema novim odredbama iz Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti, korisnik koji pristane na ponudu putem telefona o ugovorenoj usluzi, mora dobiti obavijest o sklopljenom ugovoru na trajnom mediju. Nadalje, propisano je da korisnik mora dati potvrdu svoje suglasnosti nakon primitka pisane obavijesti kako bi pretplatnički ugovor bio sklopljen i na koje načine korisnik može dati tu potvrdu.
To može učiniti poštom, e mailom, SMS-om ili plaćanjem prvoga računa. Ako ne napravi ništa od toga, kao da nije sklopio ugovor...
Izmjenama je također propisano da korisnik može, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor u roku od 14 dana od dana kada je dao potvrdu svoje suglasnosti, odnosno u roku od godine dana sukladno posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača, ukoliko pisanu obavijest nije zaprimio.
Operator je obvezan uređaj koji se dostavlja uz sklapanje ugovora, dostaviti isključivo na kućnu adresu korisnika koji je ugovorio uslugu ili na vlastito prodajno mjesto operatora, odnosno adresu sjedišta, podružnice ili poslovnice za korisnika koji je pravna osoba.
Obavijest koja se šalje uz uređaj mora biti dostavljena fizički odvojeno od ambalaže u kojoj se dostavlja uređaj ili na vidljivom mjestu na ambalaži.
Da su bar ranije sve ovo izregulirali, uštedjeli bi potrošačima puno živaca i novca.