Što je ovo? Google maps od Obala i lučice?, pitaju se Zadrani koji zadnjih dana na gradskim ulicama primjećuju neobično vozilo u vlasništvu gradske tvrtke za naplatu parkinga. I nisu daleko od istine.
Riječ je o specijalnom vozilu koje ne snima ulice, nego registarske oznake vozila na parkirnim mjestima na naplatu i provjerava jesu li vlasnici platili parkirne karte. Ako nisu, odmah šalju signal dežurnim kontrolorima u pojedinim dijelovima grada koji dolaze do auta i naplaćuju kartu ili mu za brisač zakače kaznu za dnevnu parkirališnu kartu.
Ako ste dosad mislili da nekako možete izbjeći naplatu parkiranja u Zadru, sada će to biti kudikamo teže, gotovo nemoguće, jer učinkovitost specijalnog vozila u kontroli naplate je izuzetna.
- Riječ je o specijalnom automobilu marke Toyota Yaris koje na krovu ima sustav za skeniranje, odnosno prepoznavanje registarskih oznaka. Ako je neko vozilo na mjestu za parkiranje, a nije plaćena karta, signal automatski ide najbližem kontroloru u odnosu na lokaciju koji potom dolazi do vozila i naplaćuje kaznu - kaže direktor Obala i lučice Elvis Perinčić.
U samo nekoliko dana krstarenja po gradskim cestama lovac na neplaćeni parking se pokazao visoko efikasan, u sat vremena može obaviti posla koliko trojici-četvorici djelatnika treba za dva do tri sata.
Automobil je nabavljen preko javne nabave za nešto više od 50 tisuća eura, a koristi se nizozemskom tehnologijom koji je implementirala tvrtka Rao iz Zagreba. Sličnih vozila u Hrvatskoj za sada je samo nekoliko, koliko je Perinčiću poznato, uz Zadar, imaju ih gradovi Zagreb, Rijeka i Opatija.
- Nabavili smo jedno vozilo i za sada nema potrebe za drugim, osim ako se bude išlo u proširenje naplatnih zona parkinga. S vozilom smo jako zadovoljni, mislim da je potpuno opravdalo svoju funkciju. Dobili smo učinkovitost uz manji broj zaposlenika.
Proširenje ili izmjene naplatnih parking mjesta i parking zona nisu nikakav problem. Dovoljno je u operativni sustav skenera učitati novu podlogu naplatnih mjesta, odnosno nadograditi ga s novim informacijama, i on nastavlja raditi bez problema.
Automobil, osim toga, ima hibridni motor što znači da mu je radna brzina u trenutcima kada ureduje, odnosno skenira, od 20 do 40 kilometara na sat te tada vozi na struju. Kad treba prevaliti put između dviju lokacija, vozi brže i pritom koristi benzinski motor, tako da je i "pametan" i ekonomičan.
Obale i lučice pod naplatom imaju 1100 mjesta na području Zadra, a ovo su ljeto dobili u koncesiju za naplatu i parkinga sa stotinjak mjesta ispred zgrade gimnazija u Perivoju Vladimira Nazora.