Tri projekta u jednom ili mega raskrižje Žmirići. Tako bi se mogla nazvati rekonstrukcija jednog od najkritičnijih križanja u Zadru, državne ceste DC 306 s ulicama Put Nina i Matije Gupca, nakon što su Hrvatske ceste raspisale natječaj za izvođača radova vrijedan preko sedam milijuna eura, odnosno 53 milijuna kuna.
Iako su mnogi na ovom mjestu priželjkivali rotor kao idealno rješenje za sadašnje prometne čepove, postojeće semaforizirano raskrižje ostat će i nakon rekonstrukcije načičkano semaforima, ali uz dodatne trake za skretanje. Koliko će ovakvo rješenje projektnog biroa D&Z, koji je napravio i izmjene Detaljnog urbanističkog plana Žmirići, biti učinkovito u rješavanju nesnosnih gužvi, pokazat će ljetni mjeseci, ali tek oni u 2025. godini, jer izvođač ima rok od 15 mjeseci za dovršetak radova. Naime, zadnji put se o prijedlogu rješenja za prometne gužve na Žmirićima raspravljalo prije deset godina, kada je i usvojeno rješenje tvrtke u vlasništvu Zdravka Livakovića, prema prometnoj studiji Građevinskog fakulteta iz Zagreba i tvrtke Promel projekt.
- Proširenjem postojeće i izgradnjom novih prometnica omogućiti će se lakši pristup trgovačkim centrima koji se nalaze u tom području. Isto tako, dio prometa koji se kreće Ulicom Hrvatskog sabora u smjeru Nina moći će zaobići semaforizirano raskrižje Žmirići i time ga u ljetnim mjesecima dodatno rasteretiti. Osim prometnice, predviđene ovim glavnim projektom, izgradit će se i ostala komunalna infrastruktura, navodi se u natječajnoj dokumentaciji Hrvatskih cesta.
Natječaj traje do 31. siječnja, a unutar njega se nalaze tri projekta. Prvi projekt tiče se samog raskrižja na Žmirićima. U zoni križanja s Ulicom Hrvatskog sabora predviđena je izgradnja dodatnog kolničkog traka za lijevo skretanje. Rekonstruirana državna cesta imat će dva kolnička traka (svaki s dva prometna traka), međusobno razdvojena zelenim pojasom, a u zoni raskrižja izgradit će se lijevi i desni skretači.
Drugi projekt unutar ove rekonstrukcije je rekonstrukcija postojeće i izgradnja novog dijela prometnice koje će spajati Ulicu Hrvatskog sabora s cestom D 306, a ići će iza trgovačkog centra Plodine.
- Dio prometa koji se kreće Ulicom Hrvatskog sabora u smjeru Nina moći će zaobići semaforizirano raskrižje Žmirići i time ga u ljetnim mjesecima dodatno rasteretiti, navodi se u natječajnoj dokumentaciji. Na tom mjestu rekonstruirat će se i dio u dužini od 216 metara, a izgradit će se i nova dionica prometnice u dužini od 167 metara.
Treći dio ovog natječaja odnosi se na izgradnje potpuno nove prometnice koja spaja Ulicu Matije Gupca i cestu Zadar – Nin (D306) u duljini od 355 metara (spojena cesta ”Hej parka” i Petrčana). U zoni raskrižja s Ulicom Matije Gupca predviđena je izgradnja dodatnog kolničkog traka za lijevo skretanje.
Iako će novo raskrižje imati dodatne trake za skretanja lijevo ili desno, građanima i dijelu struke nije jasno zašto se na tom mjestu neće izgraditi rotor već se postojeće semaforizirano raskrižje dodatno povećava, jer će novi spojevi zaobilaznih cesta s državnom cestom D306 također biti semaforizirani.
- Projekt rekonstrukcije raskrižja državne ceste DC306 s ulicama Put Nina i Matije Gupca u Zadru se realizira suradnjom Grada Zadra i Hrvatskih cesta te je u sklopu te suradnje 2013. godine izrađena prometna analiza predmetnog raskrižja kojom je prednost dana semaforiziranom raskrižju u odnosu na raskrižje s kružnim tokom prometa. Sukladno tome izrađena je i izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja područja Žmirići s kojim je usklađena projektna dokumentacija, odgovorili su iz Hrvatskih cesta kada smo ih upitali zbog čega se odustalo od rotora na Žmirićima.
Isto pitanje uputili smo i pročelniku za prostorno uređenje i graditeljstvo Darku Kasapu koji bi na tom mjestu ipak rado vidio rotor umjesto proširenog semaforiziranog raskrižja.
- Grad Zadar je mišljenja da bi na tom mjestu bio prihvatljiviji rotor nego semaforiziriano raskrižje, ali tom cestom gospodare Hrvatske ceste. Grad sufinancira dvije zaobilazne prometnice kojima će nakon izgradnje i gospodariti, ali raskrižje je u domeni Hrvatskih cesta, kazao je Kasap dodajući kako Grad Zadar na crnim prometnim točkama preferira izgradnju rotora, kao što je to nedavno napravljeno i kod sjedišta Policijske uprave u Zadru.
Ovo nije prvi put da su prometna rješenja koja priželjkuje Grad Zadar u konfliktu s rješenjima Hrvatskih cesta. Prvi takav "sukob" dogodio se kod rekonstrukcije Ulice Nikola Šubića Zrinskog, između zgrade Poliklinike i zadarske bolnice, gdje je postojeći rotor zamijenjen serijom složenih semaforiziranih križanja. Ono što taj i projekt Žmirići povezuju, jesu državni investitor, Hrvatske ceste, i "Livak efekt", odnosno projektna tvrtka D&Z, u vlasništvu bivšeg državnog tajnika Livakovića, koji je očito zadržao dobre poslovne odnose s Hrvatskim cestama i nakon odlaska iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Paralelno s natječajem za izvođača radova, raspisan je i natječaj za stručni nadzor. Procijenjena vrijednost posla iznosi 331 tisuću eura (bez PDV-a), a rok za dostavu ponuda je 10. veljače u 12 sati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....