- Hoćete li vi možda staviti svoju glavu unutra i letjeti s tim helikopterom. Ti ljudi ne bi dozvolili curenje benzina jer bi sami izgorjeli u zraku kao čvarci – rekao je iziritirano Miljenko Čop, stalni sudski vještak za zrakoplovne nesreće u četvrtak na Županijskom sudu u Zadru u nastavku suđenja bivšem šibensko-kninskom zapovjedniku Draženu Slavici. Vještak se iznervirao nakon novih uzastopnih pitanja obrane i roditelja stradalih vatrogasaca o mogućem curenju goriva iz helikoptera kao glavnom uzroku tragedije na Kornatu. Čop je dva mjeseca nakon tragedije vještačio taj helikopter kojim su 30. kolovoza 2007.godine vatrogasci išli na Kornat. Rekao je kako na letjelici nije bilo oštećenja koja bi dovela do curenja goriva ili ulja, niti je bilo popravaka na sustavima opskrbe helikoptera kerozinom.
- Gdje je onda razlika između ukupne količine goriva zabilježenog na dokumentaciji helikoptera i onog utvrđenog vašim vještačenjem. Riječ je o ukupno 600 litara viška. Kako je to moguće, zapitao se Igor Marinović, otac poginulog vatrogasca Ivana Marinovića. Čop je ponovio kako nikakvog curenja goriva iz helikoptera nije bilo kao ni oštećenja spremnika ili instalacija što je utvrdio temeljem dokumentacije i fizičkog pregleda helikoptera.
- Ukoliko se u knjižici letjelice ne zapiše popravak ili kvar to je kazneno djelo - naglasio je navodeći kako je u svojih 40 godina iskustva samo jednom naišao na takav slučaj.
- Na putničkom zrakoplovu su bili lažirani radovi održavanja. Podnio sam prijavu protiv mehaničara i pravne osobe. Mehaničaru je oduzeta dozvola- rekao je dodajući kako je u zadnjih 25 godina pregledao više od 800 putničkih zrakopolova, a nekoliko godina je radio i na održavanju policijskih zrakoplova. Dodao je kako u ovom slučaju nije utvrdio da je bilo krivotvorenja dokumentacije, što su kao mogućnost i prigovor njegovom iskazu postavili odvjetnik obitelji stradalih vatrogasaca Maro Mihočević i Igor Marinović s obzirom da je taj helikopter pregledan tek dva mjeseca nakon nesreće.
Čop je rekao da za to nema šanse, te da je "Sarp" kazeta iz tog helikoptera predana "nadležnom tijelu". Sudac Boris Radman ga je pozvao na sud i 18. travnja kako bi se sučelio sa vještacima Instituta Ruđer Bošković koji su izradili novo vještačenje o uzrocima i okolnostima smrti vatrogasaca.
Svjedok Slavičine obrane Branko Šimara, inače član ekipe stručnjaka koja je izradila multidisciplinarnu studiju o uzrocima požara, rekao je da je zbog tragedije trebalo podnijeti kaznene prijave protiv odgovornih koji nisu poduzeli preventivne mjere u Nacionalnom parku Kornati i protiv odgovornih u MORH-u zbog neodržavanja letjelica.
- U Nacionalnom parku nisu provedene propisane mjere zaštite od požara. Tamo su trebala biti tri profesionalna vatrogasca u smjeni. Utvrđeno je početno gašenje požara, ali te osobe nisu bile obučene za gašenje. Zbog takvog nestručnog rada požar se proširio na čitavi otok. Pitao sam tada Gojka Marinkovića, načelnika Općeg kriminaliteta MUP-a da li su podnijeli kaznene prijave protiv odgovornih osoba u NP Kornati. Nisam odmah dobio odgovor, ali nakon drugog ili trećeg puta mi je rečeno da je Bajić (op. a. Mladen Bajić, tada glavni državni tužitelj) zabranio podnošenje kaznenih prijava, što bi u otklonu njegove kaznene odgovornosti išlo u prilog Draženu Slavici - naglasio je Šimara, te pojasnio da je zapovjednik intervencije na Kornatu kobnog dana bio Dino Klarić, no da u transkriptima, kako je istaknuo, nije navedeno da je tražio pomoć od sebi nadređenog.
StoryEditorOCM
4 kantunaNA SUĐENJU ZA KORNATE VJEŠTAK SE IZNERVIRAO ZBOG PITANJA O ISTJECANJU GORIVA
Miljenko Čop: "Ti ljudi ne bi dozvolili curenje benzina u helikopteru jer bi sami izgorjeli u zraku kao - čvarci!"
30. ožujka 2018. - 11:52