Ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković stigao je u ponedjeljak u Zračnu luku Zadar, gdje je sudjelovao, kako je kazano, u povijesnom potpisu ugovora vrijednog 16 milijuna eura, od čega 10 milijuna osigurava Europska unija, kojim će se modernizirati zadarski aerodrom i omogućiti prihvat prekooceanskih zrakoplova. Ugovor za izvođenje radova na projektu “Elektrifikacija i ozelenjivanje sustava prihvata i otpremu zrakoplova te električno napajanje zrakoplova u Zračnoj luci Zadar” za Zračnu luku potpisao je direktor Josip Klišmanić, te za zajednicu ponuditelja Građevinarstvo i proizvodnja Krk d.d. predsjednik Uprave Sanjin Purić i za Magnum supra d.o.o. direktor Tomislav Bolotin.
Jedini je to projekt u Europskoj uniji kojim se nepovratno financira investicija u zračnu luku, a ujedno je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kojim će se osigurati ekološki prihvatljiv sustav napajanja zrakoplova i opreme iz obnovljivih izvora energije, čime će se za 50 posto smanjiti emisija štetnih plinova u okoliš.
Direktor Zračne luke Josip Klišmanić izrazio je zadovoljstvo potpisom ugovora i najavio niz radova na unaprjeđenju infrastrukture u Zračnoj luci Zadar koja će ubrzo postati veliko gradilište. S obzirom na udvostručenje broja putnika i najave pozitivnih trendova za naredne godine, ulaganja za što zeleniji prihvat putnika i zrakoplova potpuno su opravdana, naglasio je, s čime se složio i župan Božidar Longin koji je potpis ugovora ocijenio kao prekretnicu razvoja zadarske zračne luke.
Nacionalni plan oporavka i otpornosti otvorio nam je širom vrata za financiranje i ovakvih projekata. Iako su u europskoj uniji prestala financiranja zračnih luka, mi smo uspjeli osigurati preko ovog programa nepovratnih 10 milijuna eura za Zračnu luku Zadar kao jednu od naših najperspektivnijih zračnih luka u Hrvatskoj koja će ulaganjima koja predstoje postati i jedna od najmodernijih u Europi – zaključio je Butković.
Službeni posjet Zadarskoj županiji nastavio je obilaskom Sukošana gdje se provodi projekt uređenja dijela obalnog pojasa luke Sukošan i Bibinja gdje ej obišao radove na sanaciji pomorskog dobra Šulterove vale i Obale Alfreda Lisice.
Potom se u zgradi bibinjske općine susreo s predstavnicima HŽ infrastrukture i lokalne samouprave s kojima je održao sastanak na temu Idejnog projekta za izgradnju željezničke zaobilaznice naselja Bibinje. Ministra je dočekao i šef županijskog HDZ-a Božidar Kalmeta za čijeg se ministarskog mandata također razgovaralo o izmještanju pruge iz Bibinja. Projekt je predstavio Mirko Franović, direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicije i EU projekata iz HŽI. Sastoji se od nekoliko faza, prva je bibinjska obilaznica, potom željezničko povezivanje luke Gaženica s zadarskim kolodvorom, zatim povezivanje s poduzetničkom zonom Crno, četvrta povezivanje sa zračnom lukom i peta produživanje željezničke mreže do centra Zadra Poluotokom. Cjelokupna trasa obilaznice je 7,8 kilometara, a najzahtjevniji dio je tunel u dužini od oko 3 kilometra kojim će se pruga na području Općine Bibinje izmjestiti ispod postojeće cestovne mreže i infrastrukture – kazao je Franović.
Nakon prezentacije projekta izjavu je dao ministar Butković:
Inicijativa za promjenu trase kroz Bibinje postoji već duže vrijeme, pa smo slijedom toga još prošle godine dali nalog HŽ infrastrukturi da ugovori svu potrebnu dokumentaciju kako bi mogli doći u situaciju da možemo izvesti i izmaknuti prugu iz Bibinja. U tom je smislu HŽI ugovorila svu potrebnu dokumentaciju koja se radi budući da je ugovor potpisan u svibnju ove godine. Taj je zahvat dosta složen, financijski je težak oko 75 milijuna eura, a dio je cjelokupne obnove pruge Knin – Zadar koja ima nekoliko faza, jedna od njih je i željeznička obilaznica Bibinja. Ono što u ovom trenutku znamo je da ćemo u idućoj godini imati lokacijsku dozvolu, ali ćemo odmah raspisati natječaj za design and build što bi obvezalo izvođača na izradu glavnog projekta i ishođenje građevinske dozvole, što bi ubrzalo čitav postupak. Računamo kroz idućih nekoliko godina realizirati ovaj jako bitan projekt. Naći 75 milijuna eura nije lako jer to nije mali novac, ali budući da u čitavoj Hrvatskoj obnavljamo željezničku infrastrukturu, sredstava ima u EU fondovima, s tim što su za ovaj projekt zainteresirane i međunarodne financijske institucije, od Svjetske banke za obnovu i razvoj do Europske investicijske banke. Početkom 2024. godine zaključit ćemo ugovor s EIB-om za 900 milijuna eura obnove pruga u cijeloj Hrvatskoj, tako da financijska sredstva postoje – kazao je Butković i nastavio:
Za obnovu pruge Knin – Zadar su već osigurana sredstva u okviru kredita EIB-a i to kreće iduće godine. Osim bibinjske obilaznice, plan je spoj željezničke pruge na zračnu luku, poduzetničku zonu, luku Gaženica i mogućnost da se pruga produlji do samog centra grada kako bi imali u Zadru koji se razvija i perspektivan je grad, mogućnost spoja od Gaženice željezničkom prugom za putnički promet, povezan i sa zračnom lukom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....