Trenutno najskuplja nekretnina koja se prodaje na zadarskom području je hotel od 3000 kvadratnih metara, a cijena mu je 9 milijuna eura. Za sada stoji na tržištu od 19. srpnja prošle godine, a radi se, kako kaže oglas, o ekskluzivnom hotelu s četiri zvjezdice u Arbanasima s uhodanim poslovanjem. Hotel ima sedam apartmana i 23 višekrevetne sobe s ukupno 120 ležaja.
Pokazuju to stranice za prodaju nekretnina koje smo pročešljali u potrazi za najskupljim nekretninama na području Zadarske županije. Zanimalo nas je koje su nekretnine u ponudi najskuplje te koliko iznosi cijena tjednoga najma ako se iznjamljuju.
Na Crozilli hotel u Arbanasima odskače svojom cijenom, no nije jedini među "kapitalcima". Za hotel na Boriku površine 1299 kvadrata traži se kupac koji bi platio 5,5 milijuna eura. Hotel ima 30 prostorija, 13 parkirnih mjesta, dva bazena i restoran, a izgrađen je 2017. godine i ne iziskuje nikakva dodatna ulaganja.
Konkurencija im je na Viru, prostire se na 4000 metara kvadratnih, a riječ je o kompleksu od osam luksuznih, modernih vila s bazenom koji košta 6 milijuna eura. Kompleks je u vlasništvu pravne osobe, a obuhvaća zgradu s recepcijom, teretanu, saunu i sportski teren. Svaka vila ima 107 kvadrata stambenog prostora, dva parkirna mjesta, svoj bazen, vanjski tuš i grill zonu. Vile su parcelirane, svaka zasebno.
- Postoje razlozi zašto neka takva kuća vrijedi toliko koliko vrijedi. Primjerice samo stolarija u takvim objektima košta 250 tisuća eura - kaže Nikica Begonja, agent i vlasnik agencije za nekretnine.
- Naravno, ako nešto dugo stoji oglašeno, može biti nekoliko razloga. Prije svega da cijena nije optimalna, odnosno da je objekt precijenjen. Isto tako, doduše rjeđe, može biti da još nije naišao pravi kupac ili da nekretnina nije dovoljno kvalitetno reklamirana. Ako oglas ima pregleda, a nema kontakata, znači da se promašilo s postavljanjem cijene. Ako pak ima kontakata znači da je cijena prihvatljiva i da će se kupac lako pronaći.
Što neke nekretnine uopće čini "luksuznima" ili "ekskluzivnima" Begonja objašnjava.
- Primarni kriterij za određivanje luksuznoga smještaja je lokacija objekta. Dakle, pozicija je prije svega u vrednovanju, zatim kakvo je okruženje nekretnine, što je oko nje, tj. koji i kakvi su sadržaji i objekti oko nje, a onda dolazi stupanj i kvaliteta izgrađenosti. Lokacija je nešto što se ne može mijenjati i ako je riječ o dobroj lokaciji, vrijednost nekretnine ne može padati. To vrijedi i za stanogradnju i općenito.
Što se tiče kupovine ovakvih nekretnina, kupuju ih, jasno, ljudi veće kupovne moći, većinom stranci, ali među kupcima ima i hrvatskih iseljenika.
- Ima ponešto i domaćih kupaca, čak sve više, ali još uvijek prevladavaju strani.
Begonja tvrdi kako će na tržištu uvijek biti zainteresiranih za kupovinu, odnosno da potražnja nije upitna.
- Luksuzne vile i smještaji sličnog tipa će uvijek naći svoje kupce. Europsko tržište je veliko, a naše zakonodavstvo omogućuje ostalima, prije svega iz EU da kupuju u Hrvatskoj. Govorimo o predivnim, atraktivnim lokalitetima, u pravilu prvi red ili u neposrednoj blizini mora tako da zainteresiranih ne manjka. Osim toga, tako nešto se ne kupuje nepromišljeno, to kupuju ljudi koji znaju što rade i koji se konzultiraju sa stručnjacima prije nego krenu u tako veliki posao. Ti ljudi znaju da dvije, tri ili pet godina nakon kupnje, zasigurno neće izgubiti, već će biti na dobitku jer vrijednost stalno lagano raste i neće padati. Prema tome, to je vrlo sigurno očuvan kapital.
Razlozi za kupovinu ovakvih objekata su dvojaki, ili je u pitanju investiranje ili kupnja isključivo za osobne potrebe.
- Ljudi koji to sebi mogu priuštiti kupuju ipak najčešće za svoj odmor, za osobni užitak. Žele si priuštiti luksuz kojeg smatraju da zaslužuju. Međutim, brojni su i oni koji kupuju zato da zaštite vrijednost svog novca. Zbog inflacije, ljudi osjećaju da im je najsigurnije investirati u nekretninu s kojom onda mogu ići u širenje posla ili je nakon određenog perioda ulaganja u nju prodati za znatno veći iznos nego po kojem su je kupili, zaključuje Begonja.
Tražeć, najskuplje nekretnine za najam na našem području pronašli samo na stranici agencije My Luxoria koja ističe cijenu tjednog najma.
Najskuplja je u Viru, cijena tjednog boravka iznosi 21.000 eura, a smještaj je nedostupan kroz cijeli srpanj i kolovoz. No, već je dostupan cjenik za period od 5. srpnja do 22. kolovoza iduće godine, cijena noćenja će iznositi 8.750 eura, a tjedna cijena 61.250. Riječ je o resortu direktno na plaži koji se sastoji od dvije vile, a površina kuće je 2100 kvadratnih metara. Ima 28 spavaonica i 28 kupaonica s dva bazena.
Za tjedni boravak u vili od 195 kvadrata s četiri spavaonice udaljenoj 200 metara od plaže u Petrčanima, trebali biste izdvojiti 15.050 eura. To je cijena za srpanj, a za tjedni boravak u periodu od prvog dostupnog datuma 13. srpnja do 2. kolovoza, trebali biste izdvojiti 25.550 eura, dakle 3650 eura za noćenje. Cijena uključuje osnovno svakodnevno čišćenje, privatno osoblje na raspolaganju, a pružaju se mogućnosti grijanog bazena, jacuzzija, sportskog terena i doručka. Na upit i uz nadoplatu možete dobiti i usluge dadilje i privatnog kuhara, a uz to i privatni transfer i izlet brodom.
- Gosti koji najčešće traže takve vile su većinom stranci, posebno iz zemalja EU, a nađe se i domaćih. Strani gosti najčešće dolaze iz zapadnoeuropskih zemalja poput Njemačke, Austrije, Švicarske, ali i iz drugih dijelova svijeta, uključujući SAD, Kanadu i Australiju. Domaći gosti, iako u manjem broju, također pokazuju interes za luksuznim smještajem, posebice tijekom ljetnih mjeseci kada žele uživati u odmoru u vlastitoj zemlji - kaže nam Ankica Ćaleta, direktorica My Luxorie.
- Gosti koji rezerviraju ove najskuplje nekretnine očekuju vrhunski komfor i uslugu koje uključuju visoku razinu privatnosti, spektakularne poglede na more, modernu i ekskluzivnu opremu. Bitna im je i blizina atraktivnih sadržaja, npr. restorani visoke kategorije ili teniski tereni, kaže Ćaleta te naglašava koji su prioriteti gostiju koji žele i mogu sebi priuštiti boravak u luksuznim nekretninama.
- Prije svega lokacija, dakle blizina mora i panoramski pogledi. Privatnost je također jedan od ključnih faktora. Zatim ono što objekt nudi, sadržaji poput prostranih terasa, privatnih bazena, jacuzzija. Wellness centri i teretane su također vrlo visoko cijenjeni. Glede interijera, traži se luksuzno uređenje s visokokvalitetnim namještajem i modernim dizajnom - navodi Ćaleta.
- Uobičajene su postale i dodatne usluge, recimo osoblje poput privatnih kuhara, domaćica i vozača, ali i usluge kao što su organizacije izleta ili najma brodova. Na sve to, tehnološki aspekt je isto važan, morate pružiti moderni tehnološki sadržaj kao što su pametne kuće, vrhunski audio i video sustavi, a podrazumijeva se brzi internet.
Pitali smo i kakvo je trenutno stanje na tržištu ovoga tipa smještaja.
- Trenutno stanje na tržištu luksuznih nekretnina na zadarskom području pokazuje zanimljiv trend. Naime, iako potražnja za luksuznim vilama ostaje značajna, suočavamo se s time da broj novih luksuznih vila raste brže nego potražnja, a time se stvara određeni disbalans koji onda uzrokuje izazove na tržištu. Luksuzne vile i dalje pronalaze svoje goste, ali sve veći broj novogradnji može dovesti do zasićenja tržišta. Posljedično bi se vlasnici vila i investitori mogli suočiti s razdobljima slabije popunjenosti i potrebom za dodatnim naporima u privlačenju gostiju. Također, može doći do pritiska na snižavanje cijena ili ponude dodatnih pogodnosti kako bi se privukli gosti, što može utjecati na profitabilnost ulaganja - zaključuje Ćaleta.