Nakon godina čekanja, uskoro bi trebala započeti rekonstrukcija raskrižja državne ceste DC8 i županijske ceste ŽC6011 u Murvici, jedne od najopasnijih prometnih točaka u Zadarskoj županiji. Projekt uključuje izgradnju rotora na ovoj lokaciji, a postupak javnog savjetovanja u sklopu natječaja za izvođača radova, koji raspisuju Hrvatske ceste, već je započeo. Vrijednost radova procijenjena je na 1,36 milijuna eura.
Zadovoljstvo pokretanjem natječaja nije krio ni načelnik Općine Poličnik, Davor Lončar, koji očekuje da će se natječaj zaključiti do kraja ove godine.
Vjerujem da će radovi započeti odmah u siječnju i da će rotor biti gotov u travnju te da će to opasno raskrižje prije početka turističke sezone biti spremno. Sigurnost na toj cesti će nakon izgradnje rotora biti višestruko povećana, a protok vozila bi također trebao biti veći. Nadam se da u turističkoj sezoni neće dolaziti do prometnih čepova na tom dijelu, ali to će vrijeme pokazati. S obzirom na to koliko se lakših i težih prometnih nesreća događalo na tom raskrižju, prvenstveno moramo osigurati sigurnost svih vozača i pješaka, istaknuo je načelnik Lončar.
Zona radova dugačka je oko 330 metara, a promet će se za vrijeme rekonstrukcije voditi zaobilazno, preko Vukovarske ulice i ulice Murvica, dok će teški kamioni biti preusmjereni okolnim županijskim cestama. Vozila koja prilaze raskrižju sa sporednih cesta bit će upućivana na lokalne ceste. Teškim vozilima iznad 7 tona bit će zabranjen promet po Vukovarskoj ulici i ulici Murvica, dok će se preusmjeravati prema privremenoj prometnoj signalizaciji na križanjima županijskih cesta i u naseljima Zemunik Donji, Poličnik, Visočane i Poljica Brig.
Uz izgradnju rotora, rekonstruirat će se i sustav odvodnje oborinskih voda u obuhvatu radova, infrastruktura za pješački promet, kao i postojeće autobusno stajalište u smjeru prema Zadru, dok će u suprotnom smjeru biti izvedeno novo ugibalište. U središtu kružnog raskrižja predviđen je zeleni otok.
Ovo nisu svi noviteti koji se planiraju provesti na tom dijelu prometnice. Naime, u drugoj polovici studenog javnosti bi trebala biti prezentirana studija varijantnih rješenja za proširenje dijela trase Jadranske magistrale (D8) u četverotračnu prometnicu, od Crnog do naplatnih kućica na čvoru Zadar centar na autocesti A1. Studija je izrađena zbog ljetnog opterećenja na toj cesti, a izradila ju je splitska tvrtka Geoprojekt.
Podsjetimo da prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi 13.544 vozila na dan, dok je prosječni ljetni dnevni promet (PLDP) 18.658 vozila na dan. Zbog ovako velikog prometnog opterećenja na dionici državne ceste DC8 od Zadra do čvora Zadar zapad (A1) dolazi do zastoja u odvijanju prometa. S ciljem povećanja propusnosti te ceste, prostorno-planskom dokumentacijom predviđeno je povećanje razine uslužnosti, navodi se u projektnom zadatku, uz napomenu kako je osnovni cilj studije istražiti mogućnost dogradnje drugog kolnika, uzevši u obzir postojeću izgrađenost kao i druga prostorna ograničenja.
Planirana dogradnja drugog kolnika DC8 započinje na raskrižju "Crno", gdje završava dionica DC8 s već izgrađenim drugim kolnikom na području grada Zadra, a završava na raskrižju ispred naplatnih kućica na čvoru Zadar zapad (A1). Splitska tvrtka, nakon detaljnog uvida u terenske prilike i prostornih ograničenja, mora obraditi više varijanti dogradnje drugog kolnika, uključujući varijantu dogradnje sjeverno i južno od postojećeg kolnika. Ukoliko tehničko rješenje bude povoljnije, izrađivat će se i kombinirana varijanta (sjeverno i južno) u pojedinim segmentima. Na kraju će izraditi međusobnu usporedbu varijanti te predložiti optimalno rješenje za dogradnju drugog kolnika.
Načelnik Lončar se nada kako će studija pokazati objektivnu situaciju te poziva sve relevantne stručnjake da se uključe i daju prijedlog kako bi se postiglo najbolje rješenje za proširenje ceste.