"Tako blizu, a tako daleko", vjerojatno pomisle stanovnici Silbe kada sa Žalića tri put tjedno gledaju trajekt koji s Oliba ide na Premudu, zaobilazeći njihov otok. Žale otočani jer sav teret koji im je potreban na otoku, umjesto 12 puta mjesečno, odnosno tri puta tjedno kao što je donedavno prometovala redovna trajektna linija za Silbu, sada mogu prevoziti samo dva puta.
Naime, zbog radova u uređenju luke Žalić vrijednih 10,5 milijuna kuna koje financira Županijska lučka uprava (ŽLU), u Silbi je nemoguć pristanak trajekta. Zbog toga je ŽLU putem javne nabave s Agencijom Šangulin tours dogovorila prijevoz tereta dva put mjesečno. No, otočanima to nije dovoljno. Nezadovoljni su i govore da bi teretnjak trebao ići minimalno još dva puta u mjesecu, dakle jednom tjedno.
- Na Silbi trenutno imate stotinjak građevinara koji rade na desetke objekata. Ti ljudi trebaju prijevoz opreme s kojom mogu raditi, a na brod se za veće terete treba rezervirati mjesto. Brodari zaista čine sve što je u njihovoj moći i uvijek se trude da sve stvari prevezu, ali Županija i grad bi trebali uvesti još dvije linije. Da vam se dogodi situacija da trebate prevesti nešto, a brod ide tek za deset dana, možete se slikati, objašnjava nam naš sugovornik, stanovnik Silbe koji je zbog mira na otoku želio ostati anoniman. Priča nam kako je brod koji vozi ovu srijedu već odavno pun, jer se rezervacije rade tjednima unaprijed, ali i ističe kako će pravi problemi tek nastupiti početkom godine kada krenu pripreme za nadolazeću turističku sezonu, jer će radovi na Žaliću trajati sve do lipnja iduće godine.
- Ukrcamo nekad manji teret na katamaran, posada je ljubazna pa nas pusti, ali ne možete ukrcati paletu građevinskog materijala na taj brod. Znam da su Grad, Županija i oni iz agencije za linijski promet dugo sastančili, a odluka koju su donijeli je neprimjerena. Stalno govore kako na otocima nema života i da se mladi sele, a kako i neće kad nam je stanje ovako. Sad i da žele nešto raditi ne mogu, ljutito će naš sugovornik ponavljajući kako teretni brod treba ići jednom tjedno.
ŽLU je s Agencijom Šangulin tours dogovorila prijevoz tereta dva puta mjesečno do kraja ove godine, a u prosincu će se raspisati novi natječaj za brodara koji će iduće godine također dva put mjesečno voziti na Silbu.
- Opskrba ide sa Šangulinom i sve što je potrebno dolazi na Silbu. Provedena je javna nabava i svi mjerodavni su bili na tom sastanku u Gradu Zadru, a ŽLU investira deset milijuna kuna u sanaciju. Morat ćemo se malo strpjeti dok sanacije ne bude gotova i to radi sigurnosti ljudi i putnika koji dolaze na Silbu. Brodar uredno ispunjava svoje obveze, a za nešto više nemamo ni mogućnosti jer se na Žaliću obavljaju radovi i nije jednostavno micati platformu i vraćati je. Time remetite izvođača radova, a ako se nešto dogodi onda će investitor biti kriv, govori Davor Škibola, ravnatelj ŽLU Zadar dodajući kako je ŽLU po pitanju izvanrednog prijevoza napravila sve što je bilo u njihovoj moći. Škibola ističe kako će u prosincu raspisati novi natječaj, ali broj izvanrednih linija neće se povećavati.
Teretni brod za Silbu iz Zadra polazi u srijedu (27. studenog), a nakon toga će još dvaput zaploviti do kraja godine, 11. i 23. prosinca.
Kolika gužva zapravo vlada prilikom ukrcaja na teretni brod govore nam i djelatnici iz Agencije Šangulin i ističu kako im je uvijek prioritet ukrcati one stvari koje su neophodne za ljudski život poput hrane i pića, a tek onda sve ostalo dolazi na red. Govore kako se ljudi za veće terete najavljuju i rezerviraju svoj mjesto na brodu, ali i kako još uvijek nisu sigurni da će se javiti na novi natječaj jer je ovakav prijevoz iznimno kompliciran posao.
Sudeći prema riječima ravnatelja Škibole, Silbenjanima ne preostaje ništa drugo nego se strpiti do kraja sanacije Žalića ili o svom trošku platiti privatni brod koji će im teret prevesti na otok.