Gradska je uprava sve bliže realizaciji izgradnje javnih garaža u gusto naseljenim urbaniziranim četvrtima. Za sada su u planu dvije garaže na Voštarnici i tri na Bilom brigu.
- Prva na redu je garaža koja bi se trebala graditi ispod trga pored nekadašnjeg hotela Iž. Ona čeka građevinsku dozvolu, kaže pročelnik gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, Darko Kasap, dodajući kako je na tom mjestu predviđen podzemni objekt na dvije etaže koji bi mogao primiti stotinjak vozila. U sklopu izgradnje javne garaže rekonsturirat će se i trg, a njegova buduća vizura neće značajnije odstupati od sadašnje.
Do kraja godine na Gradskom vijeću trebao bi se naći i prijedlog izmjena i dopuna urbanističkog plana zone centralnih funkcija Višnjik koje će omogućiti izgradnju druge javne garaže na Voštarnici. Smjestila bi se na terenu u obliku trokuta, površine 7000 metara četvornih, koji se nalazi između trgovačkog centra Kaufland i PU zadarske, i u stopostotnom je vlasništvu Grada Zadra.
- Ideja je da se na tom prostoru napravi garaža s dvije etaže, jedna iznad i jedna ispod zemlje, koje bi ukupno imale 200 parkirnih mjesta. Da bi se izgradnja garaže na tom mjestu mogla realizirati potrebno je donijeti Izmjene i dopune UPU-a, kazao je pročelnik Kasap. Naglasio je kako su u gradskoj upravi za izgradnju javnih garaža tražili parcele koje su u vlasništvu Grada ili države, kako ne bi imali problema vezanih uz otkup privatnog zemljišta.
Kada se govori o Bilom brigu, kvartu koji uz Voštarnicu ima velike probleme s prometom u mirovanju, razmišlja se o izgradnji dodatnih parkirnih mjesta na tri lokacije.
- Prva lokacija je uz Šibensku ulicu gdje bi se gradile dvije podzemne etaže koje bi mogle primiti 180 vozila. Ideja je da se na krovu te podzemne garaže napravi zeleni krov, odnosno da ga se pretvori u zelenu javnu površinu. Parcela površine 4600 kvadrata nalazi se u državnom i gradskom vlasništvu, a samo se jedna čestica nalazi u privatnom vlasništvu, na kojoj je moguće da se izgradi cesta i koju bi grad trebao otkupiti. No, sve ovisi o projektantima i tome gdje će napraviti pristupnu cestu, stoga je moguće je da se uopće ne bude išlo u otkup te privatne čestice, ističe Kasap dodajući kako se druga lokacija za izgradnju javne garaže na Bilom brigu, koja je predložena od strane nezavisnih vijećnika, nalazi uz Vinkovačku ulicu.
- Ta bi garaža imala jednu podzemnu etažu sa šezdesetak parkirnih mjesta te bi, također, iznad nje napravili "zeleni krov". Jedini problem koji se može javiti s ovom parcelom jest taj što je nepravilnog oblika, u obliku slova "z" pa bi njeno projektiranje bilo zahtjevno, govori pročelnik. Ono o čemu se još zasigurno treba razgovarati jest, ističe Kasap, model izgradnje i upravljanja javnim garažama.
- Naručit ćemo projektnu dokumentaciju za izgradnju garaže na Voštarnici za parcelu u obliku trokuta i za Šibensku ulicu na Bilom brigu, a dok budemo čekali dokumentaciju za te dvije garaže pokušat ćemo doći do modela izgradnje i upravljanja javnim garažama. Jedna od ideja jest da gradska tvrtka Obala i lučice dobije te projekte i krene u investiciju te na koncu upravlja s tim garažama. Drugi model jest taj da se po dobivanju građevinske dozvole ide u raspis natječaja za izgradnju i upravljanje, a treći model podrazumijeva kombinaciju prva dva modela. Siguran sam da ćemo u odabir modela izgradnje i upravljanja javnim garažama uključiti Gradsko vijeće kako bi došli do zajedničkog konsenzusa, pogotovo stoga što je jedna od lokacija izgradnje javnih garaža bio njihov prijedlog, ističe Kasap koji ne isključuje mogućnost izgradnje dodatnih parkirnih mjesta na Bilom brigu, i to uz Put biliga gdje se nalazi skalarni parking.
- Tu bi se lako građevinski mogao nadograditi jedan kat. Međutim sadašnja procjena je takva da još uvijek nema prevelikog pritiska na toj lokaciji, ali je definitvno još jedna ideja koju ćemo u budućnosti razmatrati jer davno urbanizirani kvartovi ne mogu prihvatiti promet u mirovanju na današnji način. Definitvno ćemo morati na ovakav ili slične načine intervenirat u prostor i pokušati naći još rješenja, ističe Kasap.
Iako je izgradnja garaže pokraj nekadašnjeg hotela Iž najizglednija u bliskoj budućnosti, za nju u ovogodišnjem proračunu nisu previđena sredstva zato što se još uvijek nije našao model upravljanja garažama. Kada se postigne konsenzus oko modela upravljanja, koji bi se kroz ovu jesen trebati iskristalizirati, znat će se hoće li sredstva za izgradnju uopće biti potrebno uglaviti u proračun.
Dobra stvar u cijeloj priči jest činjenica da su sve garaže na Bilom brigu predviđene u prijedlogu izmjena i dopunama Prostornog plana koji bi se na javnom uvidu trebao naći ove jeseni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....