Gradska uprava namjerava se ozbiljno uhvatiti projekta izgradnje tzv. kvartovskih parkirališta, što je bilo spomenuto u predizbornom programu gradonačelnika Branka Dukića. Osim izgradnje centralne garaže na Ravnicama koja bi primila promet u mirovanju za područje Poluotoka, predviđene su najmanje četiri lokacije na širem gradskom području gdje bi se kapacitet postojećih parkirališta povećao njihovim pretvaranjem u podzemne garaže.
O tome je nešto više rekao pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Darko Kasap koji nas uvjerava kako se radi o konkretnoj i – izvedivoj zamisli.
- Mi smo upravo sada u naručivanju projekta za četiri lokacije na predjelu Voštarnice, a ideja nam je da jednako tako i na Bilom brigu, danas sutra i na Bulevaru, izgradimo takva parkirališta, jer se radi o područjima koja su urbanizirana 80-tih godina kada su standardi bili puno drugačiji za broj parkirnih mjesta u odnosu na broj stambenih jedinica. Jednostavno se iskazala potreba da analiziramo nekoliko lokacija. Krenuli smo od Voštarnice i kada dobijemo studije izvedivosti takvih garaža na lokacijama koje smo sada počeli analizirati, onda ćemo pokušati naći model kako ih i financirati – kazao je Kasap.
Na koji bi se način takve garaže gradile u postojećim kvartovima?
- Ideja nam je da jednim dijelom to budu garaže koje će koristiti stanovnici okolnih zgrada, a istovremeno ne želimo umanjiti broj slobodnih parkirnih mjesta koja se sada koriste. Pojednostavljeno kazano – ispod neke površine na kojoj se sad parkira 20 ili 50 automobila, izgradila bi se garaža koja će funkcionirati kao javna garaža, dok bi gornji dio etaže i dalje ostao slobodan za parkiranje – istaknuo je.
Na pitanje na koji bi način stanari tih kvartova participirali u projektu, bi li oni dobili svoje parkirno mjesto ili bi se od njih očekivalo sufinanciranje izgradnje garaža u zamjenu za svoj osigurani parkirng, Kasap kaže kako se radi o modelu koji će se tek razrađivati dalje, ovisno o izvedivosti izgradnje garaža i cijeni koštanja takvih garaža.
- Nekoliko je različitih modela, ali možda je o njima još rano govoriti. Zasigurno je da će se u to naša tvrtka Obala i lučice koja se bavi parkingom morati u nekom trenutku uključiti i sudjelovati u tome, ali sve su opcije moguće, pa čak i participiranje u izgradnji. Mogućnost je i kupovina parkirnog mjesta, iznajmljivanje parkinga na sat, dva, 8 sati ili dnevni najam kao što se to primjenjuje u svijetu. Postoje čak i moderni sustavi u brojnim zemljama svijeta da se 24 sata iznajmljuje parkiranje zavisno o dobu dana, recimo netko tko ide od 8 do 16 sati na posao, njegovo se parkirno mjesto u tom razdoblju iznamljuje i sl.
O modelima upravljanja, prodaje i iznajmljivanja razgovarat će se kad se uopće utvrde da li su ove lokacije o kojima smo govorili izvedive i isplative. Za sada se još ne zna niti o kolikom bi se broju parkirnih mjesta uopće radilo, to ćemo saznati tek kad budemo imali idejna rješenja tih parkirnih mjesta. Ja očekujem da ćemo do kraja ljeta na stolu biti koncept kojim ćemo znati s koliko parkirnih mjesta na kojim lokacijama možemo raspolagati i onda krenuti u projektiranje, a s tim paralelno razgovarati i o modelu upravljanja odnosno iznamljivanja, prodaje, kupovine itd. - zaključuje pročelnik Darko Kasap.