StoryEditorOCM
4 kantunaJOŠ SE NIŠTA NE ZNA

Ravnatelj zadarske gimnazije: Zašto ne uvedete digitalnu državnu maturu? Lakše je, brže i jeftinije, a škole već imaju sve resurse za to provesti

Piše Ana Vučetić Škrbić
16. travnja 2020. - 20:12

U trenutku kada nitko, uključujući i ministricu obrazovanja Blaženku Divjak, nema odgovor na pitanje kada će se i kako održati ovogodišnja državna matura, a da se pri tome ne naruše stroge epidemiološke mjere uvedene zbog širenja koronavirusa, iz zadarske gimnazije Juraj Baraković stiže logično pitanje: zašto se ne uvede digitalna državna matura i tako zaobiđu svi problemi koji mogu proizaći iz organizacije klasičnih ispita?

-  Škole već sada imaju sve potrebne resurse za provesti digitalne ispite. Ako postoji trenutak kada bi se trebala uvesti on line državna matura, to je sada. Jer klasičnu maturu u ovim okolnostima poštivanja distance nemoguće je organizirati- kaže ravnatelj ove zadarske gimnazije profesor Ranko Artuković, inače fizičar po struci,  koji se već duže vrijeme zalaže za ideju da se klasične ispite zamijeni digitalnima.  Učenici bi ih pisali na računalu, odgovarajući na pitanja koja im se, nasumičnim odabirom, nude iz baze sustava. Svaki učenik dobiva različita pitanja iz iste nastavne cjeline tako da je prepisivanje potpuno nemoguće, a potreba za profesorom koji će učenike kontrolirati da ne prepisuju, svedena na minimum. Isto tako, nemoguće je da ispitna pitanja procure, kao što je do sada bio slučaj.  

- Istog trenutka kad je ispit završen i poslan, radi se ispravak i znate rezultat. Dakle, ispitivanje je trenutno, za razliku od sadašnje državne mature gdje se rezultati čekaju tjednima, uz velike troškove resursa i ljudi. Ovdje ne trebate plaćati ispitivača jer sustav odmah povratno šalje odgovore. Dakle, sve je lakše, brže i puno jeftinije. Ako smo u 21 stoljeću, radimo na način 21. stoljeća. A imamo alate i možemo to provesti. Takvi programi već odavno postoje, jedino što treba osigurati je baza s dovoljnim brojem pitanja iz svakog područja- poručuje Artuković dodajući da su benefiti od digitalnih ispita višestruki, počevši od uštede prostora, novca i vremena.

- Uzmite za primjer samo ispit iz matematike. Umjesto da svi učenici u cijeloj zemlji u isto vrijeme pišu ispit, što je u ovim okolnostima organizacijski neprovedivo, mogu ga pisati u manjim grupama, svaka u njih u svom terminu, što traži puno manje resursa, logistike, prostora i nastavnika kako bi se sve održalo- kaže Artuković uz napomenu kako bi iz tog digitalnog ispita, koji je idealan za predmete iz STEM područja, trebalo bi izuzeti samo pisanje eseja iz hrvatskog jezika koje bi ostalo u klasičnoj varijanti. Također, napominje ovaj zadarski ravnatelj, u obzir treba uzeti činjenicu da je sadašnja generacija maturanata zbog štrajka i epidemije zakinuta za normalno školovanje, zbog čega na maturi broj pitanja iz četvrtog razreda treba biti sveden na minimum.

- O toj djeci treba voditi računa, njima nije lako, i zadnje što svi želimo jest da nam djeca zbog škole imaju psihološke probleme. Na njih treba misliti I olakšati im jer sve ovo što prolaze najmanje je njihovom krivnjom – poručuje Artuković.

08. srpanj 2024 19:52