Stečajni upravitelj nekadašnjeg zadarskog autoprijevoznika Croatia Zadar Linea Frane Zvonimir Negro prodaje zemljište od 3.535 kvadrata na kojemu se godinama nalazi neugledna i zapuštena zgrada autobusnog kolodvora u Benkovcu. Ovo je namanje peti pokušaj prodaje "ukletog kolodvora" u Benkovcu čija je cijena od natječaja do natječaja konstantno padala, pa je Negro sada odredio početnu cijenu od milijun i 180.000 kuna, što je upola manja cijena od one koja je prvotno tražena.
Croatia Zadar Line je u stečaj otišao još 2000. godine, ali sporovi oko stečajne mase traju još i danas, pa je vrlo lako moguće da se radi o hrvatskom rekordu u trajanju stečajnog postupka. Pola benkovačkog kolodvora je vlasništvo Croatia Zadar Linea, dok je vlasnik druge plovine Grad Benkovac po čijoj prostorno-planskoj dokumentaciji na zemljištu koje sada ide u prodaju u budućnosti može biti jedino kolodvor. To je bitno sužavalo krug eventualno zainteresiranih kupaca svodeći ga na autoprijevozničke tvrtke koje – dosada nisu pokazale zanimanje za kolodvor u Benkovcu.
-Ukupna potraživanja vjerovnika se kreću oko deset milijuna kuna, a u prvom isplatnom redu su fiskalne institucije, država i Grad Benkovac. Ono čemu se može nadati oko 45 bivših radnika Croatia Zadar Linea, a oni su u drugom isplatnom redu, jest isplata dvije minimalne plaće i jedna trećina otpremnine, ali sve to ovisi o cijeni koja će biti postignuta na javnoj dražbi, kaže stečajni upravitelj Negro.
Negro ne želi najavljivati "sigurnu prodaju" iako kaže da je bilo nekakvih "tihih najava" zainteresiranih kupaca. Ponude s javnog natječaja bit će otvorene 15. studenoga, ali je već sada sigurno da bivši radnici neće u cijelosti biti podmireni.
-Radnici imaju priznato pravo na otpremnine od oko dva milijuna kuna, a SSSH zastupa njih 24. Imali smo odličnu suradnju sa stečajnim upraviteljem i sada se nadamo da će najprije biti postignuta odgovarajuća cijena za benkovački kolodvor i da će njihova potraživanja biti podmirena u što većoj mjeri, jer su ti ljudi najveće žrtve svega što se u posljednjih dvadesetak godina događalo s Croatia Zadar Lineom, kaže Vedran Uranija, pravni zastupnik Teritorijalnog ureda SSSH.
Uranija dodaje kako priželjkuje da kolodvor otkupi Grad Benkovac koji bi tako postao jedini vlasnik cijelog kolodvora. Kako stvari stoje – Uranijina bi se želja mogla i ispuniti, jer iz benkovačke gradske uprave po prvi put stižu takve najave.
-Grad Benkovac je zainteresiran za konačno rješavanje pitanja vlasništva nad kolodvorom: javit ćemo se na javni natječaj! Želimo kolodvor urediti i staviti ga u funkciju na puno kvalitetnijoj razini, želimo da to bude odgovarajući komunalni objekt kakvog Benkovac zaslužuje. Naravno, treba sačekati ishod natječaja i vidjeti tko će se javiti. Ako netko ponudi bolju cijenu od nas, Grad Benkovac će biti isplaćen za svoju polovinu, a kupac će moći raspolagati s kolodvorom, kaže Tomislav Bulić, benkovački gradonačelnik.
Ukoliko kolodvor bude prodan Gradu Benkovcu, Bulić najavljuje da će gradska uprava najprije urediti sada poprilično devastirani prostor i potom tražiti koncesionara među zainteresiranim autoprijevoznicima.
Traje spor oko kolodvora u Obrovcu
Vedran Uranija iz SSSH podsjeća da je Croatia Zadar Line već izgubila nekoliko sudskih sporova oko vlasništva, od kojih je sigurno financijski najteži gubitak tvorničkog "kruga" kojega je preuzeo "Čazmatrans". Grad Zadar je sudski dobio prostor nekadašnjeg kolodvora na Poluotoku, a radnici se još nadaju pokriću dijela svojih potraživanja od kolodvora u Obrovcu. Ali, tamo zbog zamršenih imovinsko-pravnih odnosa već godinama traje sudski spor oko vlasništva s nekoliko Obrovčana.