Desetak dana nakon intervjua u tjedniku Globus u kojem je Mario Pavić najavio da je Tankerska plovidba, čiji je predsjednik Uprave, voljna za dobru cijenu prepustiti svoj udjel u remontnom brodogradilištu Viktor Lenac, Palumbo Group je preko ovlaštenog brokera, InterCapital vrijednosnih papira, stekao 2,360.002 dionice ili malo više od 14 posto udjela u vlasništvu nad brodogradilištem u Martinšćici.
Ulagači na Zagrebačkoj burzi jučer su, čini se, odlučili uzeti predah s obzirom na to da se dionicama riječkog škvera trgovalo znatno manje, a i optimizam se ispuhao, pa je cijena završila u minusu.
Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Mario Pavić kaže da se o novonastaloj situaciji još nema mnogo reći.
- Pojavila se prilika za prodaju dijela dionica i Tankerska plovidba i Uljanik su je realizirali. Međutim, i dalje zajedno držimo kontrolni udio veći od 50 posto. Pokaže li se da ima interesa za ostatak dionica s pravom cijenom, Tankerska će plovidba svoj udio prodati - kaže Mario Pavić.
Hodogram
S druge strane Nenad Končar smatra da je Viktor Lenac dragulj i da će Kermas energija postati suvlasnik Viktora Lenca.
- Viktor Lenac je u suvlasništvu Uljanik grupe. Budući da smo izabrani za njezina strateškog partnera, bude li sve bude išlo prema očekivanom hodogramu, mi ćemo automatizmom postati suvlasnik Viktora Lenca - kaže Nenad Končar.
Na pitanje ometa li ih to što je Palumbo kupio već udjel u Lencu, Nenad Končar kaže da im to ne predstavlja problem.
- I mi i ćemo, kao i oni, biti suvlasnici Lenca - odgovara Končar.
Prema njegovu mišljenju, proda li Tankerska svoj udjel, trebalo bi se nešto poduzeti “jer je Viktor Lenac dragulj u poslovima remonta te je u interesu Vlade, ali i čitave Hrvatske, da taj sustav dobro funkcionira”.
- Mi ćemo učiniti sve potrebno da bi Viktor Lenac imao budućnost kakvu zaslužuje. Ostalo je tržište - kaže Nenad Končar.
Predstavnici napuljske Palumbo Grupe, prema neslužbenim informacijama, trebali bi idući tjedan doći na razgovore u Viktor Lenac.
Mario Pavić je u intervjuu za Globus podsjetio da je ulaganje Tankerske plovidbe u Viktor Lenac počelo 2007. godine, kada je riječki škver bio u stečaju.
Struktura flote
- Većina flote Tankerske plovidbe tada je bila zaposlena na Mediteranu. Kako su se u to vrijeme smanjivali brodoremontni kapaciteti u Italiji, a brodovi su zarađivali znatne iznose, bilo je važno osigurati remontnu bazu u regiji koja garantira brz i efikasan popravak bez zastoja. Ulaganje u Lenac to je omogućilo i utoliko smatram da je imalo smisla. Dan čekanja tankera znao je značiti gubitak zarade i do 100.000 dolara. Struktura flote i poslovna filozofija Tankerske plovidbe u međuvremenu se promijenila, a posljedica toga je da od ukupne flote, 18 brodova, na Mediteranu bude samo po nekoliko njih. Većinu remonata posljednjih godina radimo u Kini, pokoji i u Turskoj. S obzirom na cijene goriva, devijacije zbog remonta ni brodarima, a ni nama nisu prihvatljive - objasnio je Mario Pavić.
Butik-škver
Budućnost Viktora Lenca, ističe Pavić, apsolutno je neupitna.
- Viktor Lenac treba iskoristiti porast prometa tršćanske luke koja preko transalpskog naftovoda opskrbljuje austrijske, njemačke, češke i slovačke rafinerije. Promet u Trstu posljednjih se godina gotovo udvostručio. U 2017. preko Trsta je prošlo 40 milijuna tona sirove nafte, broj od 250 tankera godišnje otprije desetak godina popeo se na prošlogodišnjih 450 brodova. Devijacija od Trsta do Rijeke je minimalna te će dio tih brodova zasigurno odrađivati remonte u Lencu. Tu su, naravno, i remonti brodova šeste flote američke ratne mornarice, koji itekako utječu na rezultat. Iako nije na sjecištu najfrekventnijih pomorskih puteva, Lenac kao ‘butik-škver’ ima svoju poziciju na tržištu. Odluka o prodaji donesena je prije negoli su isplivali problemi u Uljaniku - objasnio je Pavić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....