StoryEditorOCM
4 kantunaKONAČNO: DVIJE PROMETNICE ĆE KOŠTATI ŠEST MILIJUNA KUNA, GRAD ZADAR OČEKUJE BESPOVRATNA EU SREDSTVA

Tko će graditi pristupne ceste prema novom Gradskom groblju i Zoni Crno, koliko će koštati komunalna infrastruktura i zašto je mijenjan projekt star sedam godina?

9. rujna 2019. - 23:30
otvorenje_murvica3-191213

Grad Zadar je u ponedjeljak objavio dva javna natječaja tražeći izvođače radova na izgradnji dvije ceste čija je ukupna vrijednost procijenjena na blizu šest milijuna kuna bez uračunatog PDV-a. Radi se o dvije pristupne ceste za koje je projektnu dokumentaciju izradila zadarska tvrtka D&Z, a pred izabranog izvođača radova je za izgradnju postavljen rok od šest mjeseci.
Prva od njih vodi do novog Gradskog groblja, dugačka je 221 metar, a izgradnja te prometnice s komunalnom infrastruktorom, procijenjena je na 2, 3 milijuna kuna, dok je pristupna cesta koja će voditi do Gospodarske zone Crno nešto skuplja i trebala bi koštati oko 3,5 milijuna kuna. Po odavno izrađenom projektu, Gospodarska zona Crno će biti spojena s Jadranskom magistralom pristupnom cestom koju već koristi gospodarska zona "Murvica Jug". U sklopu te zone je rotor od kojega će sada biti građene ove dvije pristupne ceste, prema novom Gradskom groblju i prema Gospodarskoj zoni Crno, za koje je upravo raspisan javni natječaj. Cesta do GZ Crno je nešto duža od 400 metara, ali će sada biti izgrađeno samo prvih stotinjak metara do "raskrižja" prema novom Gradskom groblju.
-Što se tiče pristupne ceste zoni Crno iz smjera zone Murvica jug, natječaji koji su trenutno objavljeni odnose se na prvih 100 m ceste prema zoni i pokrenuti su zbog toga što se taj dio ceste koristi i za pristup novom groblju. Ostatak ceste do zone (oko 350 m) nije predviđen u ovoj fazi, već će on vjerojatno ići koordinirano s nabavom za izgradnju Faze A1 GZ Crno, kaže direktor "Inovativnog centra" Alan Kociper.
-Prije petnaestak dana dobili smo pravomoćnu lokacijsku dozvolu za izgradnju kompletne infrastrukture u Gospodarskoj zoni Crno. Naručena je i Studija izvodljivosti koja bi uskoro trebala biti gotova, a ta nam je Studija potrebna kako bismo projekt kandidirali za europska sredstva kroz ITU mehanizam. U međuvremenu, prikupljamo svu potrebnu dokumentaciju i suglasnosti za građevinsku dozvolu izgradnje prve faze komunalne infrastrukture, kaže gradski pročelnik za gospodarstvo Ivica Katić pojašnjavajući da je lokacijska dozvola izdana "Inovativnom centru", dok će građevinska dozvola biti izdana Gradu Zadru jer jedino Grad, sukladno Zakonu o cestama, može biti vlasnik prometnica na svom području.
U cijelu je priču o komunalnoj infrastrukturi ukuljučen i gradski Upravni odjel za EU fondove.
-Izgradnja cjelokupne komunalne infrastrukture za Gospodarsku zonu Crno je projekt od strateškog interesa za Grad Zadar, što omogućava izravnu dodjelu sredstava kroz ITU mehanizam. Očekujemo da će javni poziv za dodjelu sredstava biti objavljen kroz otprilike mjesec dana, navodi pročelnik Šime Erlić i dodaje kako se radi o sredstvima za prvu fazu prve etape izgradnje komunalne infrastrukture.
U gradskoj upravi procjenjuju da će im za to biti potrebno oko 30 milijuna kuna, od čega bi bespovratna sredstva EU iznosila oko 80 posto, dok bi preostalih oko 20 posto bilo pokriveno iz gradskog proračuna.
Milijun kuna teška izrada projektne dokumentacije za cjelokupno komunalno opremanje Zone Crno ugovorena je 2012. godine s D&Z-om i Građevinskim projektom Šibenik.

 

Zašto je mijenjana projektna dokumentacija?

-Prema prvotnom projektu komunalne infrastrukture iz 2012. godine, GZ Crno podijeljena je u tri cjeline približno podjednake veličine od kojih je svaka imala dvije ili tri etape. Prva cjelina bila je najkompleksnija budući je njome predviđena izgradnja kompletne sabirne prometnice od ulaza iz pravca Murvice jug do izlaza prema čvoru Babindub u dužini 3,5 km, te sekundarne prometnice dužine oko 9 km, s kompletnom komunalnom infrastrukturom. Ti troškovi 2016. godine procijenjeni su na oko 180 milijuna kuna s PDV-om. Predviđeno je da se lokacijska dozvola ishoduje za svaku cjelinu zasebno, dok se za Etape A1.1, A1.2, A2 izrađuju posebni glavni i izvedbeni projekti te za njih ishoduju zasebne građevinske dozvole, kaže direktor "Inovativnog centra" Alan Kociper.

-S obzirom na visoki trošak gradnje prve cjeline, te niz drugih faktora (brzina popunjavanja tako velike zone, nedovoljan kapacitet gradskog proračuna za tako veliku jednokratnu investiciju, EE kapaciteti u okruženju potrebni za napajanje zone, pristupne ceste…) procijenjeno je da je racionalno napraviti izmjene inicijalnog idejnog projekta i uvesti dodatnu faznost u planiranju cjelina. Tako su 2017. ugovorene izmjene i dopune projektne dokumentacije komunalne infrastrukture GZ Crno, kojima je projekt prilagođen novim zahtjevima, cjeline su zamijenjene etapama, a etape fazama. Zato je umjesto 3 etape od kojih se prema prvotnom projektu sastojala jedna cjelina, prema novom projektu cjelina se sad naziva etapa i podijeljena je umjesto inicijalne 3, na čak 15 faza.  Na ovaj način stvoreni su preduvjeti za realizaciju etape 1, Faze A1 (Faze od A1 do A15-4), te njeno financiranje iz EU fondova kroz ITU mehanizam. Procijenjena vrijednost izgradnje 1. faze je 30 milijuna kuna. Osim toga, ovakvim pristupom planiranju, u budućnosti će biti puno lakša realizacija ostalih dijelova zone, što će omogućiti da Grad prema potrebi brzo reagira na potencijalne zahtjeve investitora za dodatnim prostorom u zoni i u administrativnom dijelu, ali i u odnosu na mogućnosti proračuna, budući su troškovi izgradnji ovih faza puno manji nego da se grade veće cjeline, zaključuje Kociper.

23. studeni 2024 00:41