U pomoć stradalim vatrogascima na Kornatu 30.kolovoza 2007. godine nikada nije došao helikopter, iako je za njega bila izdana zapovijed pukovnika Miroslava Kovača jer je naredba bila krivo "adresirana". Kako se, naime, ispostavilo u petak u nastavku suđenja bivšem šibensko-kninskom vatrogasnom zapovjedniku Draženu Slavici, koji je među ostalim optužen i da nije vatrogascima poslao pomoć, zapovijed o hitnom slanju helikoptera u zaleđe Vodica i na Kornat, uz koji se tražio i kanader, umjesto na pravu adresu u bazu u Divulje poslana je u 885. Protupožarnu eskadrilu u Zemuniku koja je odgovorna za kanadere.
- Posada po primljenoj zapovijedi mora poletjeti kroz pola sata, a ukoliko to ne može, zbog nekakvog kvara, o tome mora odmah obavijestiti Divulje. No, naša Protupožarna eskadrila nema ništa s helikopterima jer je njihovo sjedište u Divuljama, što znači da djelatnik koji je tog dana primio zapovijed nije trebao izvršiti nikakvo obavještavanje Divulja - kazao je Ivica Markač, zapovjednik 885. Protupožarne eskadrile u Zemuniku.U trenutku kada je izdana zapovijed pukovnika Kovača bio je na gašenju požara u Grčkoj, no pojasnio je kako u takvim situacijama u eskadrili imaju već uhodan sustav prema kojem sve preuzima dežurni djelatnik u postrojbi.
- U ovom slučaju smo bili smo odgovorni samo za kanader - rekao je Markač.
Voditelj servisa i održavanja tehnike i opreme u šibenskoj Javnoj vatrogasnoj postrojbi Ante Lušić posvjedočio je da oštećena ili neispravna vatrogasna oprema nije mogla biti iznesena iz postrojbe i poslana na gašenje požara.
- Ne može se dogoditi da oprema nije ispravna. Također nije moguće da oprema inkriminiranog dana nije bila ispravna. Osobno sam je dva puta mjesečno pregledavao, a i desetak dana prije tragedije. Nigdje u uputstvu nisam vidio da se vatrogasne pumpe moraju servisirati nakon određenih sati rada. Nikada nisam dobio niti imao prilike vidjeti servisnu knjižicu za prijenosne i plivajuće pumpe – kazao Lušić, no nije znao objasniti zbog čega je u dva navrata tražio dostavljanje novih čepova za prijenosne vatrogasne pumpe. Na posebno pitanje suca Borisa Radmana kako onda objašnjava svjedočenje jedinog preživjeloga vatrogasca Frane Lučića i ekipe iz helikoptera da je iz potopne crpke curilo gorivo, o čemu su svjedočile mrlje benzina u helikopteru i tragovi na odjeći odgovorio je da je možda pumpa bila oštećena u transportu.
- Plivajuća pumpa ima svoj ugradbeni rezervoar s vijkom. Taj vijak se može u vibraciji otpustiti, ali se on može prstima vratiti natrag. Moguće je da je netko udario u pumpu pa da se vijak okrenuo i puštao. Možda je ona negdje u transportu udarena, ne isključujem tu mogućnost, rekao je Lušić. Dodao je kako nikada nije vidio kvar na ventilu za kojeg je Frane Lučić na sudu kazao da ga je više puta sam popravljao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....