- Prije osam dana sam se iskrcao sa "Lastova" i nisam mogao ni u najgorim snovima pomisliti da će mi prvi dani mirovine proći ovako grozno, kako prolaze. Ovo što se u nedjelju dogodilo na Lastovu u Malom Lošinju je strahovita tragedija. Ne znam boli li me više ova tragedija ili ona, kada mi je brat poginuo na brodu "Perast" 1991. godine. Ja od nedjelje "nisam svoj" ne mogu pojmiti da tih ljudi više nema, kazao nam je kapetan Milo Sršen, sa otoka Mljeta koji je 14 godina bio zapovjednik "Lastova" s kojeg se iskrcao prije osam dana, od kada je u mirovini.
Zanimalo nas je, je li "Lastovo" napustio u ispravnom stanju, odnosno je li brod imao neke manjkavosti?
- Brod je 100 posto ispravan, ima sve papire, sve svjedodžbe. Istini za volju, brod je star, ali je redovito održavan, rekao je Sršen.
Što je pošlo pošlo po zlu?
- A kako nisam bio na brodu ne mogu točno znati, ali pokušat ću vam plastično pojasniti o čemu se otprilike radi. Zamislite da izlazite iz svog automobila i da nogom zapnete za gumu koja brtvi vrata. I vi tada pokušate tu gumu rukama vratiti natraga, kako bi mogli zatvoriti vrata, ali u tom trenutku zapuše vjetar, koji gurne vrata i oni vama priklješte prste. Nešto slično, samo puno gore dogodilo se i na Lastovu, rekao je kapetan Sršen.
Diplomirani inžinjer brodogradnje Leo Jeričević je u razgovoru za "Slobodnu Dalmaciju" rekao kako se sličan slučaj dogodio prije desetak godina u Veloj Luci, kada je "Lastovu" također pala rampa (Jeričević je po sjećanju od prije 10 godina rekao da se radilo o krmenoj rampi, ali ga je kapetan Sršen ispravio op.a.).
- Je, tada sam ja bio zapovjednik na "Lastovu." Samo nije pala krmena rampa već isto provena. Radi se o hidrauličnoj rampi koja se namotaje na bubanj. Sajla se u jednom trenutku počela odmotavati na suprotnu stranu, isčupala je koloturnike iz plafona, pa je rampa pala s visine od oko 1,5 metara. Hvala Bogu nije bilo ozlijeđenih, govori kapetan Sršen.
Prije osam dana, kada se kapetan Sršen iskrcao s "Lastova" na njegovo mjesto zapovjednika je došao dotadašnji prvi časnik palube.
- Je, on je avanca i postao je zapovjednik broda. Ove članove posade koji su poginuli osobno sam poznavao, bili smo kolege i mogu reći da se radi o dragim ljudima, vrijednim, koji su "živjeli" za svoju firmu. Oni su se na brod ukrcali prije sedam dana, a jedan od njih je samnom plovio na trajektu "Vis", gdje sam 10 godina bio zapovjednik. Noštromo makinje (vođa stroja) koji je poginuo na "Lastovu" na tom je brodu bio 30 godina i živio je za njega. Ponavljam, tragedija da veća ne može biti.
Eto, na kraju jedna malo vedrija informacija. Dobio sam obavijest da je četvrti član posade, koji je ozlijeđen i koji je prebačen u KBC Rijeka bolje, da nije životno ugrožen i da će se oporavit. Samo će taj oporavak biti dugotrajan. Eto, otišao sam u mirovinu nakon što sam cijeli život "tuka more" i ni u svojim najgorim snovima nisam mogao znati da će mi mirovina započeti ovako jezivo - zaključio je kapetan Milo Sršen.
Nakon što je više od 40 godina plovio morem, mljetski kapetan Milo Sršen otišao je u zasluženu mirovinu koja mu je nažalost započela tragedijom njegovih dojučerašnjih kolega.
Kapetan Sršen je većinu karijere i navigavanja proveo u floti Jadrolinije i dobro je poznat otočanima svih onih otoka koje je "svojim" trajektima povezivao s kopnom.
Na dan odlaska kapetana Sršena u mirovinu u Lošinju su trubili vapori i barke, zametnula se i pokoja suza jer legendarni kapetan Milo nakon više od 43 godine navegacije na Jadroliniji, i manjim djelom na Jugoliniji otišao u zasluženu mirovinu.
Samo nekoliko dana kasnije u istom tom Lošinju tuga, nevjerica i šok zbog tragedije koja je riječku "Jadroliniju", ali i kompletno hrvatsko pomorstvo zavila u crno, zbog pogibije ljudi koji nikako nisu takvu sudbinu trebali doživjeti.