- Upozoravam na stanje u sanitetskom prijevozu koji je sastavni dio Zavoda za hitnu medicinu Zadarske županije. Sanitetski prijevoz je medicinska usluga na koju, po prirodi stvari, imaju pravo osobe koje su nepokretne, teško pokretne i kojima zbog prirode bolesti nije preporučeno samostalno kretanje, dakle osobe teško narušenog zdravlja. U posebno su teškom položaju onkološki bolesnici koji, sa cijelog područja Županije na terapiju idu u Split i Zagreb i ima ih 10-15 svakog dana. Budući da su se za ovu vrstu prijevoza koriste samo tri sanitetska vozila a ovih je pacijenata, na žalost, sve više, redovito dolazi do situacija koje još više narušavaju njihovo ionako teško zdravstveno stanje - kazala je SDP-ova vijećnica Vedrana Mišković na sjednici Županijske skupštine u utorak, te navela nekoliko primjera:
- Tim iz Gračaca dolazi u Zadar po korisnike usluga i vozi ih u Zagreb, pri tom mora promijeniti vozilo jer ono koje su dovezli smije samo do Zadra, vozilo koje zadužuju nije opremljeno nužnom opremom npr. bocom s kisikom, oprema u skladištu u Zadru nije kompletna pa sanitetski tim mora improvizirati, što ne samo da rezultira kašnjenjem već izravno dovodi do u opasnost život pacijenta kojem je ta oprema neophodna. Drugo, u okviru službe da ne postoji osoba koja bi se sustavno bavila vozilima i opremom pa nije rijetkost da prijevoz kazni jer vozilu npr. treba zamijeniti ulje. Nekad je, kao zaposlenik saniteta brigu o vozilima vodio mehaničar pa su ovakve situacije bile rijetke, danas su gotovo pravilo. Posao mehaničara je“ outsorsan“, a isto je, čini se snašlo vrijedne alate i opremu iz skladišta - kazala je Mišković.
- Događa se da se vozilima sa prijeđenih više od 300.000 , pa i 500.000 km obavlja sanitetski prijevoz izvan županije, na taj način krše se Zakoni i pravilnici i dovode u opasnost ne samo pacijenti i članovi tima već i svi drugi sudionici u prometu. Vozila nisu opremljena GPS-om, pa neiskusni i needucirani vozači imaju problema sa snalaženjem po Zagrebu i Splitu što produžava ionako dugačak put koji nerijetko traje 6 sati jer se korisnici skupljaju diljem Županije. Korisnici često nemaju odgovarajuću pratnju (npr. kvadriplegičar je nedavno putovao sanitetom bez medicinske pratnje, psihijatrijski bolesnik također) što ugrožava život ne samo tih pacijenata nego i svih drugih osoba u vozilu. Ovo o čemu govorim svakodnevica je teških bolesnika, nisu to uzgredne i sporadične stvari, za njih je to pitanje života ili smrt. Nije valjda da smo ih kao društvo već otpisali? - rekla je Mišković.
Zatražila je odgovore na to koliko ukupno ima vozila sanitetskog prijevoza u nadležnosti Županije, koliko su vozila stara i koliko prijeđenih kilometara imaju.
- Gdje se nalazi alat i oprema iz ugašene automehaničarske radionice? Poništen je natječaj javne nabave za jedno novo vozilo procijenjene vrijednosti 400.000 kn, je li se on odnosio na vozilo za sanitet ili hitnu službu? Kad ćete ga ponovo objaviti i kad se planira nabava još vozila? Kako se naplaćuje usluga HZZO-u za izvršenu uslugu prijevoza u slučajevima kada je po pravilniku sanitetsko vozilo trebalo imati medicinsku pratnju a nije je bilo? - navela je pitanja vijećnica Mišković.
Župan Božidar Longin rekao je vijećnici Mišković da ona nije bila u prošlom sazivu Županijske skupštine, pa ne zna da je on osobno rekao da se niti jedno osobno vozilo neće kupiti za potrebe županijske administracije, dok god se ne riješi sanitetski prijevoz.
- Tako je i bilo. Naši automobili su prošli i po 400.000 kilometara. Najprije je kupljeno 15 vozila za sanitet, a u tijeku je nabavka još 10, pet za sanitet, a pet za Hitnu pomoć. Ti automobili godišnje prijeđu po 200.000 kilometara. Zato ne smijemo stati s nabavom, jer bi se urušio sustav - kazao je Longin.