Tijekom srpnja Hrvatska je zabilježila oko 2,5 milijuna dolazaka gostiju i 18,6 milijuna noćenja, što je s obzirom na okolnosti iznimno dobrih 61 posto. Kolovoz je bio uspješniji, pa je u E-visitoru evidentirano 2,7 milijuna dolazaka i 21 milijun noćenja, što je 64 posto noćenja ostvarenih tijekom lanjskog osmog mjeseca.
- Izdvojimo li samo podatke za srpanj i kolovoz, govorimo o 5,2 milijuna dolazaka te 39,8 milijuna noćenja, što je 63 posto noćenja ostvarenih tijekom usporedivog prošlogodišnjeg razdoblja. Od početka godine do kraja kolovoza govorimo o 6,8 milijuna dolazaka te 47,5 milijuna noćenja, što je razina od 53 posto prošlogodišnjih noćenja - kazuju nam u Hrvatskoj turističkoj zajednici.
Vir je prvak
U dva ljetna mjeseca najviše je noćenja ostvareno u domaćinstvima (27,3 milijuna), zatim slijede kampovi (11,7 milijuna) pa hoteli (9,9 milijuna). Smještaj u domaćinstvima dostigao je 66 posto, kampovi 57, a hoteli 44 posto lanjskog broja noćenja. Koroni usprkos, Hrvatskoj su ostali (uvijek) vjerni Nijemci! Upravo najviše noćenja ostvareno je s tržišta Njemačke (9,8 milijuna), zatim slijede domaći (6,9 milijuna) i tržište Slovenije (6,2 milijuna). U odnosu na ostvarena noćenja tijekom prošlogodišnjeg srpnja i kolovoza, njemačko tržište ostvarilo je čak 85 posto prošlogodišnjih rezultata, domaće 90 posto, a slovensko tržište 86 posto.
- Posebno bismo samo u kolovozu izdvojili poljsko tržište, s kojeg smo u kolovozu zabilježili više od 314 tisuća dolazaka i više od 2,2 milijuna noćenja, što je 4 posto više noćenja u odnosu na kolovoz lani - vele iz HTZ-a.
Najviše noćenja tijekom srpnja i kolovoza ostvareno je u Istri (16,6 milijuna), na Kvarneru (11,9 milijuna) i Splitsko-dalmatinskoj županiji (11,6 milijuna). Ako promatramo rezultate u odnosu na isto razdoblje lani, Istra i Splitsko-dalmatinska županija ostvarile su 59 posto lanjskog rezultata, a Kvarner 68 posto.
Je li to dobro, pitali smo direktora HTZ-a Kristjana Staničića.
- S obzirom na okolnosti izazvane pandemijom koronavirusa, iznimno smo zadovoljni ostvarenim rezultatima ljetne sezone u ovoj nepredvidivoj i izazovnoj turističkoj godini, posebice ako u obzir uzmemo da smo na samom početku pandemije prognozirali da ćemo do kraja godine ostvariti oko 30 posto prošlogodišnjeg rezultata. Svi skupa možemo biti zadovoljni odrađenim poslom jer danas možemo reći da je Hrvatska prema ostvarenom ljetnom turističkom prometu predvodnica turizma na Mediteranu.
To potvrđuje i podatak rezultata kolovoza u kojem smo ostvarili 64 posto lanjskog kolovoskog turističkog prometa mjerenog noćenjem, dok smo na pojedinom tržištu, primjerice domaćem i poljskom, zabilježili porast u odnosu na isto razdoblje lani. Najviše dolazaka i noćenja ostvarili smo s tržišta Njemačke, Hrvatske, Slovenije, Poljske, Češke i Austrije, što je prvenstveno rezultat naših pravodobno provedenih promotivnih aktivnosti, tadašnje povoljne epidemiološke situacije u zemlji i kvalitetne cestovne povezanosti - kazao nam je Staničić.
Tjedan odmora vrijedan
Vodeće destinacije prema noćenjima ostvarenim tijekom srpnja i kolovoza bile su Vir (1,5 milijuna), Rovinj (1,3 milijuna), Medulin (1,1 milijun), Crikvenica i Poreč po milijun. Vir je, slažu se svi, postao apsolutni hit! Najvjerojtnije je ključ njihova uspjeha činjenica kako je veliki broj tamošnjih nekretninama u rukama stranaca. A oni se ne libe pozvati u goste prijatelje, rodbinu, znance...
Rekli bismo da su hoteli najveći gubitnici ove korona-sezone. Premda je "gubitnik" preteška riječ, jer porečki su hoteli, primjerice, imali ostvarenih 362 tisuće noćenja, rovinjski 307, a Dubrovnik 220 tisuća. U kampovima je odmor proveo priličan broj turista, tako da su i tu vodeći Rovinj (561 tisuća), Funtana (436 tisuća) i Tar (436 tisuća).
Što možemo očekivati od posezone? Hoće li je uopće biti?
- Naše daljnje strateške i marketinške aktivnosti, posebno za posezonu, prvenstveno će ovisiti o epidemiološkoj slici Hrvatske i zemalja u okruženju. Za jesen smo pripremili nekoliko komunikacijskih koncepata koje ćemo primijeniti ovisno o tržištu i okolnostima, zadržavajući pri tome fleksibilnost i spremnost na brzu prilagodbu svim novonastalim aktivnostima. Ako okolnosti budu dopuštale, na jesen za domaće goste planiramo pokrenuti kampanju "Tjedan odmora vrijedan" i tako omogućiti korištenje turističkih usluga u zemlji po smanjenim cijenama.