- Jedan ga je udario s leđa, a kada se okrenuo dočekao ga je drugi udarcem u glavu. Namamili su ga u klopku. Pretvarali su se da su mušterije i pozvali ga na Autobusni kolodvor gdje im je bilo stajalište. Kada je izašao iz automobila - prebili su ga. Meni su prijetili da će mi prerezati grkljan, ali sam srećom uspio pobjeći. Nisam to prijavio policiji jer ne želim imati posla s takvim ljudima – ispričao je jedan od vozača zadarskog Ubera (podaci poznati redakciji) nakon što se zadnjih dana našao na meti konkurencije koja ne bira sredstva u preuzimanju taksi tržišta u Zadru.
Kako bi ih otjerali s ceste, brutalni lokalni prijevoznici, kako kažu Uberovci, glume ili prate njihove mušterije, a onda ih fizički napadnu ili im prijete smrću. Iako se u Zadru konstatno vozi po rubu zakona - bez dozvola i prijave radnika koji rade i po dvanaest sati dnevno, situacija se dodatno zaoštrila dolaskom turista i vozača na "mobilnu aplikaciju".Na lokalnom tržištu pridružili su se zadarskim taksistima kojima je ove godine grad izdao 115 dozvola s 53 stajališta.
-Sinoć su prebili još jednog vozača. Po već uobičajenoj špranci tražili su vožnju, a onda istukli vozača - posvjedočio je Uberovac nakon što su u Zadru njihove vožnje postale opasne za život. Veći broj ih, kaže, zbog toga odustaje od posla.
-Ne isplati se za sitne novce gubiti glavu. To su malo jače prijetnje. Ne treba se s tim petljati - zaključio je Zadranin koji još razmišlja o tome hoće li zadržati posao u Uberu. Policija o svemu tome ništa ne zna jer se vozači novog taksi prijevoza boje prijaviti incidente u strahu za vlastiti život.
Glavni sindikalni povjerenik Samostalne taxi službe za Zadarsku županiju Predrag Šimunov kaže kako nema saznanja o napadima na vozače Ubera, ali smatra da su incidenti samo rezultat sveopćeg kaosa koji se donekle kontrolira do turističke sezone.
- Sve je to rezultat nerada inspektorata rada i Porezne uprave. Da oni rade svoj posao kako treba ne bi bilo ilegalnih taksi prijevoznika na cestama. Mi sada plaćamo osam tisuća kuna za dozvole, a Uber vozi nelegalno što je potvrdio i ministar Plenković. Unatoč tome sada traže još tisuću vozača i dalje voze – kaže Šimunov dodajući kako u Zadru trenutačno samo njih osam radi po zakonu, dok velike taksi-grupacije nanose štetu državnom proračunu zapošljavajući brojne vozače na crno i pretvarajući ih u robovsku radnu snagu.
- Treba se konačno uvesti red na tržištu- poručuje Šimunov.
Zbog kršenja zakona i propisa Hrvatska obrtnička komora podnijela je u veljači tužbu Trgovačkom sudu u Zagrebu ispred obrtnika taksi prijevoznika koji su njezini članovi, a protiv Uber Croatia zbog poticanja na nelegalni prijevoz putnika. Kako navode, Uber Croatia oglašava nelegalni prijevoz putnika osobnim automobilom, što je u stvari autotaksi prijevoz ali bez licence i dozvole, čime potiče nelojalnu konkurenciju. Upozoravaju kako Uber od dolaska na hrvatsko tržište krši niz zakona i zakonskih propisa, ignorira i financijske obveze koje bi kao pružatelj taksi usluga morao platiti, a tek je nedavno fiskalizirao svoje poslovanje. Na taj način, kako navode, Uber svoje načelno jeftinije usluge temelji na neplaćanju davanja državi koje su obrtnici i trgovačka društva dužni plaćati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....