- Ne nazivamo ovo štrajk, već rad po zakonu. Kad bismo radili po Pravilniku koji je za nas propisan od strane Ministarstva zdravstva, mi bismo radili po zakonu, a to je ono što radimo danas. Međutim, u praksi to izgleda kao štrajk, kao da ne obavljamo pola posla, čime želimo pokazati koliko toga radimo mimo zakona, prisilno, uz to što smo zakinuti i visinom koeficijenta – objasnio je u utorak razloge „bijelog štrajka“ Ivan Gašpar, predstavnik sindikata vozača saniteta u Zavodu za hitnu medicinu Zadarske županije.
U ovom štrajku u utorak je sudjelovalo oko 700 vozača saniteta u cijeloj Hrvatskoj, no u Zadru im se priključio značajan broj – od 45 vozača saniteta, polovica su štrajkala.
- Neka štrajkaju, ja ih podržavam – rekao je Ivica Erlić, ravnatelj županijskog Zavoda za hitnu medicinu.
- Naši vozači su u tihom štrajku i imaju razloga tražiti ono na što imaju pravo. Ovo je poruka onima koji odlučuju o njihovim plaćama. Mi kao Zavod ne možemo samostalno mijenjati koeficijente, neka se na razini države takva odluka donese i mi ćemo po tome isplaćivati plaće našim vozačima. Oni sada rade za osnovnu plaću od 5300 kuna, što nije pošteno s obzirom na opseg posla. Plaća bi im morala biti barem tisuću kuna veća – smatra ravnatelj Zavoda Ivica Erlić, naglašavajući da podržava štrajk svojih djelatnika.
- To nije neposluh, nego normalno upozorenje, na razini države, da se vozače saniteta treba drugačije tretirati – rekao je Erlić.
Sindikalist Gašpar, međutim, ističe da problem vozača saniteta nije tako jednoznačan i ne svodi se samo na plaću.
- Nama je koeficijent 0,77. To je tzv. koeficijent bez odgovornosti. Naša odgovornost uistinu je velika, na više razina. Od brige za ljude, do vožnje po 300 kilometara. Ima već deset godina da nam je nezakonito smanjen koeficijent i ne znam što trebamo napraviti da se ta nepravda ispravi, da se vrati na staro ono što je prije deset godina pogrešno napravljeno – kaže Ivan Gašpar u ime sindikata.
Prema njegovim riječima, najveći problem vozača saniteta je, uz nelogičan koeficijent i visinu plaće, vožnja prema hitnoći, a ne prema kriterijima izvanrednog prijevoza. Oni prema zakonu trebaju raditi samo po kriterijima izvanrednog prijevoza, što u praksi znači da su te vožnje unaprijed najavljene, radi se po rasporedu, ako je vožnja duža (do 150 kilometara) potrebno ju je najaviti 24 sata prije, odnosno 48 sati prije ako se radi o daljini do 300 kilometara. U praksi, vozači saniteta, uz svoj redovan posao, odrađuju i sve hitnoće. To po zakonu ne bi ni smjeli.
- Mi vozimo po dojavi, to je protuzakonito za sanitetski prijevoz. Radimo prijevoze po pozivu iz bolnice, vozimo hitno za Zagreb, zovu nas kod otpusta pacijenata, bez obzira da li se radi o noćnim satima… Mi smo izvanredan prijevoz, mi ne vozimo hitnoću. Svaki izvanredan prijevoz, po zakonu, mora biti najavljen. No to se nikoga ne tiče, nas se zove za sve, a osnovicu za plaću nemamo kao vozači Hitne – rekao je Gašpar.
- Neka im odobre koeficijent koji traže, on je realan. U Zakonu o sanitetu nema ni hitnoće ni noćnog prijevoza. Naše vozače zove se u svako doba dana i noći. To bi trebalo urediti. A što se prekovremenih sati tiče, doslovno svaki sat mi platimo, nije tu problem – rekao je ravnatelj Zavoda Ivica Erlić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....