Ispred Gagice, Škola Benje, City Gallerija-Branimirova obala, Dražanica, Gornji kampus, Kopnena vrata, Ulica Denisa Špike, Plodine-Žmirici, Sutomiška, Žmirići... sve su ovo prometne zadarske gradske lokacije koje je detaljno analizirao i kritički promislio građanin Zadra (podaci poznati redakciji), odradivši posao nekoga drugoga tko je za to plaćen, a ne reagira. Njegov motiv su – loše prometne točke u Zadru, ali on je u analiziranju problema otišao korak dalje i smislio rješenja.
Što je savjesni građanin sve predložio? Krenimo redom:
Križanje ulica A. G. Matoša i Vladana Desnice na Boriku (ispred Gagice i Konzuma). Ulica A. G. Matoša od strane Yachtinga je sporedna cesta, a vozila koja voze A. G. Matoša odozgo, od Ekonomske škole imaju prednost kad skreću lijevo. Međutim, neki vozači koje se kreću od strane Yachtinga samo produže cestom A. G. Matoša oduzimajući prednost vozilima koje skreću lijevo. Osobno sam nekoliko puta izbjegao tešku prometnu nezgodu tako da oprezno ulazim u to opasno raskrižje. Rješenje je postaviti žuto trepćuće svjetlo iznad prometnog znaka i jednog ležećeg policajca prije samog raskrižja. Dodatno, staviti znak sporedne ceste i na asfalt.
Križanje ulica Ivana Zajca i Asje Petričić, vrlo je opasno, nema prometne signalizacije, a u blizini je škola Šimuna Kozičića Benje. Promet je vrlo gust, pogotovo nakon završetka nastave. Vozila iz smjera škole Benje idu prema Putu Nina. S desna im je Ulica Ivana Zajca. Trebali bi propuštati vozila iz Ulice Ivana Zajca. Međutim, vozači produže vožnju ne poštivajući prednost. A i sami vozači koji dolaze iz Ivana Zajca zaustave svoja vozila, mada su u prednosti. Pravo je čudo kako tamo nije bilo težih prometnih nezgoda. Rješenje je Ulicu Ivana Zajca proglasiti sporednom ulicom (znakom stop), a ulicu Asje Petričić proglasiti glavnom cestom.
Kad vozač od City Gallerije želi doći do Poluotoka on krene zapadno od kružnog toka prema Branimirovoj obali ulicom Petra Svačića. Međutim, on na križanju ne može skrenuti lijevo prema Poluotoku (dvorani Jazine), već mora nastaviti pravo Branimirovom obalom pored Ljepotice. Negdje se mora polukružno okrenuti (skrenuti desno na parkiralište ispred Ljepotice) i opet se uključiti na istu Branimirovu obalu, ali u smjeru istoka, te na skretanju skrenuti desno prema Jazinama. Rješenje je ulicu Polačišće koja ide od Zrinsko-Frankopanske desno (produžetak ulice Ljudevita Posavskog) napraviti dvosmjernom. Sada je jednosmjerna. Većina prometa ide Zrinsko-Frankopanskom prema Poluotoku, a manji dio vozila skrene prema City Gallerij. Tu je dovoljna jedna traka. A drugom trakom bi se od kružnog toka moglo izaći na Zrinsko-Frankopansku i dalje desno na Poluotok. Drugo rješenje je kružni tok ispred Ljepotice, na križanju Marka Marulića i Branimirove obale.
Uvala Dražanica problematična je zbog skretanje uz more gdje se nalazi križanje pet ulica. Vozila stranih registracija zastanu na ovom zavoju jer ne znaju kuda krenuti put grada. Trebaju nastaviti uz more obalom kneza Trpimira, ali nisu sigurni, pa produže ulicom Antuna Mihanovića. Rješenje je postaviti odgovarajući putokaz koji pokazuje Centar.
Pješački prijelaz kod Gornjeg kampusa (bivši Mesopromet) u zoni je gustog prometa. U sklopu Gornjeg kampusa nalaze se tri srednje škole, studentski dom i sveučilišni odjeli, te sportske dvorane. Veliki je promet pješaka. Prijelaz ima žuto trepćuće svijetlo i stup javne rasvjete. Međutim, stablo pravi sjenu stupu javne rasvjete, tako da se pješaci otežano vide. Potrebno je ispiliti dio bora koji smeta kako bi pješački prijelaz bio vidljiv u potpunosti i pojačati javnu rasvjetu.
Kad šira i viša vozila (kamioni) krenu oko Poluotoka, na kraju puta ih čekaju Kopnena vrata kod Pomorske škole. Nema tu natrag. Stvori se kolona. Kamion ne može proći jer je širok. Može jedino vožnjom unatrag Ulicom Ante Kuzmanića doći do križanja s Medulićevom i Ruđera Boškovića, te Trgom 5 bunara (pješačkom zonom) pokušati izaći iz zamke. Rješenje je staviti vertikalne ploče (slika dole) obješene na lancu na odgovarajućoj visini preko ceste ispred zgrade Tankerske. Znak ograničenja visine je nedovoljan za upozorenje.
Netom obnovljena cesta Denisa Špike ima jedno izdignuće asfalta dvadestak metara od skretanja prema cesti Đure Sudete u smjeru Borika. Uzrok je šaht oko kojeg je tvrtka Franto nestručno asfaltirala. To izdignuće ima djelovanje poput ležećeg policajca. Rješenje je ili sanirati izdignuće ili postaviti prometni znak neravnog kolnika uz ograničenje brzine.
Čak 99 posto vozila ide iz trgovine Plodine prema raskrižju Žmirici (okuka o obliku slova U). Međutim, iz meni nepoznatih razloga cesta koja vodi pravo proglašena je cestom s pravom prednosti. To nema nikakve logike jer tu automobili vrlo rijetko prometuju. Automobili moraju stati na uzbrdici i pogledati u lijevo ima li koga. A nema nikad nikog. Cestu koja dolazi prema Plodinama iz smjera zapada proglasiti sporednom cestom, a cestu kojom izlazimo iz Plodina glavnom cestom – predlaže naš sugrađanin.
Križanje ulica Andrije Alešija i Sutomiške nepregledno je. Kad se vozila spuštaju ulicom Andrije Alešija i skreću desno, uopće se ne vidi dok vozilo polovicom dužine automobila ne izađe na Sutomišku. Tu je Teniski klub i restoran Gladne oči, tako da ima prometa. Rješenje je postaviti ogledalo.
Na raskrižju Žmirići dvije su situacije: vozila koja se spuštaju s Bilog briga ulicom Hrvatskog sabora i nastavljaju pravo stoje zajedno u koloni s vozilima koja žele skrenuti desno. Naime, traka gdje se odvajaju vozila za skretanje desno (prema Zatonu i Ninu) je kratka, te onemogućava vozilima koja skreću desno da se prestroje i neometano krenu desno, nego se stvara kolona. Vozila koja idu pravo ne stignu na zeleno svjetlo, nego se treba čekati cijeli ciklus dok se ponovno ne upali zeleno svjetlo, a i semafor drži predugo automobile. Rješenje za sve navedeno bila bi izgradnja kružnog toka. Time bi se izbjegli semafori koji su jako skupi. Semaforizacija raskrižja može doseći cijenu od nekoliko stotina tisuća kuna, uz troškove održavanja. Sanacija sadašnje situacije bila bi pomicanje početka trake za skretanje u desno za dvadesetak metara prema Bilom brigu. I brza izmjena ciklusa na semaforu – zaključuje građanin.
Svoje je prijedloge i primjedbe poslao PU zadarskoj. Nikakav odgovor do sad nije dobio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....