"OVO je ismijavanje sustava. Na to ukazujem već godinama, naš prometni sustav ne valja, manjkav je, a i pravosuđe je loše. Očito treba ubiti nekoliko djece pa da se opamete. Da je naš sustav pametan, već bi reagirao", riječi su kojima je prometni stručnjak Željko Marušić komentirao za Index vijest o još jednoj prometnoj nesreći pjevača Mladena Grdovića.
Podsjetimo, u srijedu kasno navečer Grdović je mrtav pijan svoj skupocjeni Jaguar 'parkirao' u betonski zid uz cestu kojom je vozio. Iako je policiji napuhao 2,4 promila, u bolnici su mu u krvi utvrdili čak 3,61 promil alkohola u krvi. Ovo nije prva nesreća koju je skrivio Mladen Grdović. Već je jednom slupao ovaj Jaguar, a do sada je razbio i Ferrari, Porsche i Mercedes. S ovim potonjim se pak zabio u prometni znak, a potom mirno odšetao s mjesta nesreće i tek se nakon nekoliko dana pojavio u policiji.
Zbog Grdovića nitko nije stradao pukom srećom
Gotovo svaku nesreću skrivio je pod utjecajem alkohola, a alkoholizranog su ga policajci zaustavljali nebrojeno puta. Samom pukom srećom još uvijek nitko nije stradao zbog Grdovića. Index je s prometnim stručnjakom Željko Marušićem porazgovarao zašto se to događa i što bi se u sustavu kažnjavanja vozača trebalo promijeniti.
"Više puta sam predložio sustav poništenja dozvole za više od 1,5 promila i za brutalne prekršaje. Da bi toliko napuhao, vozač treba popiti zaista mnogo, a ako se onda odvaži sjesti za volan - zaslužuje trajno ostati bez vozačke dozvole. Već na 0,5 promila bi trebalo privremeno oduzeti vozačku dozvolu na nekoliko mjeseci, a nakon 1,5 promil i stalno. Nakon poništenja dozvole osoba bi se trebala nekoliko godina "hladiti", a onda uputiti molbu za ponovnim polaganjem vozačkog ispita. O tome bi odlučivala posebna komisija sastavljena od medicinskih i prometnih stručnjaka. Nešto kao predsjedničina komisija za pomilovanja. Ta komisija bi trebala reći je li osoba zauvijek dobila crveni karton ili ne", rekao je Marušić za Index.
Nakon tri teška prekršaja vozačku bi trebalo automatski poništiti
Također, treba više pažnje posvetiti i onim drugim težim prekršajima kao što su prolazak kroz crveno, vožnja preko pune trake, a posebice recidivistima, kaže nam Marušić. Nakon tri takva prekršaja, vozačima bi trebalo automatski poništiti dozvolu. Prema postojećim pravilima, bez dozvole ostaju privremeno, a takve prekršaje mogu raditi svako malo. Prema Marušićevu prijedlogu, takvima bi se dozvola poništila pa bi, nakon nekoliko godina, i oni trebali ići na komisiju.
Posljednjih dana u medijima se govori o izmjenama pravila po kojima bi se postrožila pravila za prekršitelje. "Te promjene koje je sada najavila policija nisu dobre. To je zapravo kozmetički gulaš, ne znače ništa", kaže nam Marušić, a potom se opet vraća na alkhol.
Pijan čovjek za volanom je potencijalni ubojica
"Jednostavno je. Ako ste alkoholizirani - treba vam uzeti dozvolu. Kažu ljudi - pa što, uzmeš mu vozačku, on će opet voziti. Da, u sustavu gdje država ne funkcionira upravo to će se dogoditi. Ali takav čovjek je potencijalni ubojica, smatram da bi on automatski trebao u zatvor", oštro kaže Marušić.
Zbog potpunog kaosa u sustavu, ovakvi događaji i jesu uobičajeni, upozorava Marušić. "Svi vide da se to događa i nikoga nije briga, a ja se pitam - kako se također može dogoditi da jedan vozač iz Siska ima 44 teška prekršaja, a nitko ga ne dira? Za to nije kriva policija, već ministri pravosuđa i prometa. Oni su ti koji bi trebali promijeniti zakon i postrožiti pravila", poručio je Marušić političarima i time otkrio zašto je Mladen Grdović i dalje za volanom, piše Index.
StoryEditorOCM
4 kantunaPROMETNI STRUČNJACI SE PITAJU
Zašto Mladen Grdović još uvijek ima vozačku dozvolu?
30. prosinca 2016. - 19:00
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....