Još kratko, do 9. prosinca, traje 'savjetovanje s javnošću' zadarske gradske uprave, odnosno nadležnih gradskih odjela, oko Nacrta prijedloga Odluke o zakupu javnih površina.
Da podsjetimo, riječ je o dokumentu kojim se reguliraju pravila korištenja javnih površina u gradu za potrebe različitih djelatnosti, prvenstveno ugostiteljskih i trgovačkih, ali i niza drugih. Građani često kritiziraju način iznajmljivanja zajedničkih površina, često se u kritikama i kroz medije tvrdi da je dosadašnji način korištenja doveo do kaotičnog stanja pogotovo ljeti, u turističkoj sezoni, najviše na Poluotoku, pa je novi pročelnik gradskog Ureda za gospodarenje gradskom imovinom Tomislav Korona najavio donošenje nove Odluke kojom bi se ispravili propusti iz stare.
Već tijekom ovog mjeseca pred zadarskim Gradskim vijećem naći se pročišćeni prijedlog nove Odluke, a mi smo pročelnika Korona upitali zbog čega se oko ovog dokumenta nije organizirala šira, cjelovitija javna rasprava jer je riječ o temi o kojoj inače 'svi uvijek imaju nešto reći'.
- Zakon o pravu na pristup informacijama obavezuje tijela lokalne samouprave da ovakve i slične dokumente stave na javni uvid preko svoje službene internetske stranice, što smo napravili - kaže Korona - i nije predviđen neki drugi oblik savjetovanja s javnošću.
Naš je Ured, od kada sam izabran na mjesto pročelnika, radio na pripremi nove Odluke, a vjerujte da smo moje kolege i ja osobno saslušali pa i uvažili i sve primjedbe, kritike i prijedloge koji su dolazili i dolaze sa svih strana pa i putem manje službenih kanala, u svakodnevnoj komunikaciji. Od kada je nacrt prijedloga odluke objavljen, na mail adrese koje smo istaknuli stiglo je u ovom razdoblju tek nekoliko pisama s prijedlozima i primjedbama. Recimo da se iz njih da pročitati s jedne strane 'borba za svaki kvadrat' javnih površina, a s druge strane upravo suprotno – želja da se dio javnog prostora oslobodi, vrati građanima.
Čini se da taj način komunikacije gradske uprave s građanima, preko interneta, još nije saživio. Rijetko tko ide na gradsku internetsku stranicu i čita cijeli dokument, vjerojatno samo onaj tko je direktno zainteresiran...
- Vjerojatno je tako ali, kažem, Zakon je to tako predvidio. Taj dio čak i nije u nadležnosti Ureda koji vodim.
Što je vama bila namjera pri izradi prijedloga nove Odluke?
- Želja gradonačelnika i gradske uprave, pa i Ureda koji vodim, jest da se vrati život na Poluotok, da se na kvalitetan način produži turistička sezona, da se uvede više reda u korištenje javnih površina, ali da se zadovolje i interesi građana i interesi zakupnika javnog prostora. Prihodovna strana nije prioritet, a za čitav niz događanja i manifestacija koje se odvijaju na javnim površinama, na gradskoj imovini, ni ne predviđamo naplatu. Osim svega toga, od ove godine zadarski je Poluotok pod zaštitom UNESCO-a što nam je donijelo i neke nove obaveze u odnosu prema tom prostoru i njegovu korištenju.
Hoće li dogodine porasti cijene najma gradskih kvadrata?
- Hoće. Naš će prijedlog biti identičan onome iz 2012. godine. Tada poskupljenje najma nije bilo prihvaćeno zbog recesije. A dosadašnje cijene su formirane još 2008. godine. Usporedili smo se s drugim gradovima uz obalu, od Pule do Dubrovnika, i naš zadarski kvadrat korištenja javne površine je najjeftiniji. To će tako biti i dalje jer i ostali predviđaju poskupljenja dogodine.
Cijene 'adventskog' najma: Za 22 kućice stigle 73 ponude
Nisu li cijene najma kućica na zadarskom Adventu previsoke? Mogu li ugostitelji koji su ih unajmili biti 'u plusu'?
- Mi smo ove godine podigli početne cijene najma kućica za pet do 10 posto u odnosu na lani, smanjili smo broj kućica s 26 na 22 jer se pokazalo lani da neke hitne službe nisu imale dovoljan prolaz zbog kućica, a za licitaciju su stigle čak 73 ponude. To govori da se je Advent bio isplativ prijašnje dvije godine. Neke su kućice ove godine dostigle cijenu od preko 40.000 kn za pet tjedana najma pa nas je čak bilo strah da će nakon licitacije neki odustati, da neće platiti toliki najam. Međutim, svi koji su unajmili kućice su ispoštovali svoje obaveze na vrijeme. Čak smo dobili zahtjeve da naknadno povećamo broj kućica. Mislim da se na Adventu događa jedna dobra sinergija građana, ugostitelja, Turističke zajednice, gradskih službi, svih koji su uključeni, da se osjeća jedan pozitivan kozmopolitski duh u gradu. I to je dobro.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....