Večeras, 23. studenog u Kneževoj palači održat će se osmo izdanje Večeri plesne minijature koje je započelo kao okupljanje zadarske plesne scene u doba proslave Dana grada Zadra, a nastavilo se sa susretom plesnih umjetnika na nivou Hrvatske. Program je koncipiran od predavanja, izložbe i plesnih minijatura, a koriste se prostori ispred palače, u predvorju, edukativna i multimedijalna dvorana, te Koncertna dvorana braće Bersa. Pokrovitelji su Grad Zadar i Zaklada Kultura nova. Suradnici na projektu su Narodni muzej Zadar i Koncertni ured Zadar.
Broj gledatelja je ograniče pa se publika može najaviti preko facebook stranice ansambla ili preko emaila zadarskiplesniansambl@gmail.com. Ulaz je dozvoljen samo uz predočenje kovid propusnica.
Program događanja donosimo u cijelosti:
Multimedijalna dvorana, 18:00
Diplomski studij Neverbalni teatar na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu Osijek
Predavač: izv. prof. art. Maja Đurinović
Maja Đurinović (rođena Zalar 1960. u Zagrebu) Završila klasičnu gimnaziju, Školu za ritmiku i ples i studij Kroatistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Nastupa kao članica Komornog ansambla slobodnog plesa (KASP) Milane Broš i kasnije grupe Gesta. Od 1979. do 1995. zaposlena je u Školi za ritmiku i ples kao nastavnik plesnih predmeta, nakon čega u NS Dubrava osmišljava Plesnu scenu, dječju grupu koja njeguje ples kao estetski i scenski odgoj, i s kojom snima televizijske priloge i emisije na obrazovnom programu. Niz godina radi pokret s dramskim studijem Istarskog narodnog kazališta u Puli. Od 1990-ih se više bavi scenskim pokretom te kao koreograf surađuje na preko pedeset dramskih, lutkarskih i opernih predstava u hrvatskim kazalištima. Od jeseni 2007. predaje scenski pokret na Odsjeku za glumu i lutkarstvo na Umjetničkoj akademiji u Osijeku gdje je 2014. birana u zvanje izvanrednog profesora. Sudjeluje u izradi i pokretanju sveučilišnog diplomskog studija Neverbalni teatar. Na Plesnom odsjeku ADU u Zagrebu vodi kolegij Povijest hrvatskog plesa. Objavljuje tekstove i drži predavanja pedagoške, kritičke, povijesne i opće plesno teorijske problematike. Pokrenula je plesnu biblioteku Gesta, suradnica je leksikografskih izdanja i izložbenih projekata (Klovićevi dvori, MUO) za područje plesa te autorica knjiga iz područja povijesti hrvatskog plesa. Članica je uredništva časopisa za plesnu umjetnost Kretanja i urednica samostalne stranice http://www.plesnascena.hr gdje redovito objavljuje prikaze i osvrte.
Predvorje i atrij Kneževe palače, 19:30
Otvorenje: pozdravni govor Lorena Peroš, voditeljica Kneževe palače i Sanja Petrovski, umjetnički voditelj Zadarskog plesnog ansambla
30 – izvedba podmladka Zadarskog plesnog ansambla u koreografiji Patricie Gospić i Sanje Petrovski, glazba: Svadbas Treblebass
Kreativna dvorana
Izložba: Kabinet (plesnih) čuda
Pokušavajući sakupiti materijal za izložbu koji bi bio u skladu s Kabinetima čuda što ih povremeno izlože muzeji kad zagrebu u svoja skladišta i funduse, spoznali smo da najveći dio poklona i uspomena vezanih uz ples potječu od klasične baletne estetike i najčešće su uljepšana imitacija umjetnosti nastala po uzoru na umjetničko djelo. Kič kao predstavnik jednog dijela plesne umjetnosti, snažno je prisutan, začuđuje i zabavlja publiku pa smo mu posvetiti i jedan dio ove izložbe nazvane Kabinet (plesnih) čuda.
U doba korone zbog nemogućnost javnih nastupa i izvedbi, Odsjek za klasični balet pri Plesnom odjelu Glazbene škole Blagoje Bersa i Narodni muzej Zadar, ostvarili su suradnju koja je trajala mjesec dana. Svake subote, mlade balerine hodočastile su u ovaj sjajan prostor, stoljećima centar kulturnog života Dalmacije, i pričale svoju priču tijelom i pokretom. Šest salonskih priča Knževe palače i klasični balet se nadopunjuju. Nekada je u jednoj od dvorana, drugoj po redu Salonskoj priči, Kuzma Beović vodio svoj Baletni studio punih 18 godina, a nakon njega, narednih 20 godina u istom prostoru s radom nastavlja škola suvremenog plesa koja se seli nakon ratnog stradanja palače. Slike koje su nastale uspomena su na jedno vrijeme, istovremeno i čežnja da neka buduća postanu kao prošla. Fotografije potpisuju Sanja Petrovski i Natali Perić
Dio slika autora Srđana Babića minijature su Festivala Monoplay, jedan dio je s prošlogodišnje izložbe Matee Bilosnić i Lade Petrovski Ternovšek, a neki sadržaji su ostavština u formi programa predstava, događanja i festivala koje su se sakupile kroz trideset godina rada Zadarskog plesnog ansambla.
Odmorište i stepenice, međukat
Bol
Koreografska minijatura nastala prema motivima pripovijetke Bila sam žohar autorice Jelene Alfirević
Glazba: Max Richter Sarajevo
Izvodi: Bernarda Klarin
Koreografija: Jasna Frankić Brkljačić
Koncertna dvorana braće Bersa, 20:00
Opera Mediterranea
Autorice, izvođačice, koreografija: Matea Bilosnić i Josipa Štulić
Kostimografija: Anita Goreta
Savjetnik za glas i zvuk: Marta Kolega
Svjetlo: Tomislav Kraljević Shome
Produkcija: Zadarski plesni ansambl
Opera Mediterranea interdisciplinarni je istraživački projekt gdje kroz igru s razgovornim folklorom, mislima i osjećajima mediteranske svakodnevnice, autorice stvaraju vlastitu opernu formu koja slavi zvukove, mirise i pokrete mediterana, ljubav prema tradiciji i bunt prema istoj. Tekstovi koji se koriste nalaze su u Mediteranskom brevijaru Predraga Matijevića.
Quarantina
Glazba: Paul Carpentier
Izvedba: Anđela Matulić
Koreografija, izbor kostima i glazbe: Sanja Petrovski
Bez orijentacije prema pozitivnim vrijednostima, filozofija određuje distopiju kao zamišljeno mjesto u kome društvene, političke ili ekološke paradigme izvlače ono najgore iz sistema i čovjeka kao jedinke. No to danas više nije zamišljeno mjesto. Anđela je učenica 3. razreda Škole suvremenog plesa pri Glazbenoj školi B. Bersa i najmlađa članica Zadarskog plesnog ansambla.
Baklja
Glazba: Ludovico Einaudi Fly, Una mattina
Izvedba: Marta Diklan
Sonet Baklja pjesnikinje Vesne Parun inspiracija je za kraće koreografsko ostvarenje koje utjelovljuje kroz pokret i tjelesni zapis doživljaj istoimenog soneta. Solo je učenički rad prošlogodišnje maturantice Srednje škole suvremenog plesa u Zadru pod stručnim vodstvom Jasne Frankić Brkljačić, nastavnice suvremenog plesa na Plesnom odjelu Glazbene škole B. Bersa u Zadru.
Infinity
Izvedba: Marta Vidas i Lana Perković
Plesna udruga Kissa otok Pag
Koreografija:Kristina Alaburic
Koreografija je dio plesne produkcije Mala plesačica u svijetu koja će biti izvedena u prosincu u kulturnom centru Gozdenica u Novalji.
Glazba: James Young
16 shots
Koreografija i izvedba: Matea Končurat
Glazba: Stefflon Don
Matea od nedavno hip hop pleše u Univers dance crew u Zagrebu. Vezana za Zadar, godinama sudjeluje na Večeri plesne minijature.
Solo u perivoju
Autorica: Tanja Ruta Grgić
Studij neverbalnog teatra na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu Osijek
„Ljepota će spasiti svijet.” (F.M. Dostojevski)
Koja ljepota? Ljepota žene utkana u povijest? Ljepota plesa utkana u ženu? Žena utkana u obitelj? Trenutci osluškivanja. Povijest moje obitelji. Smrt oca i četiri kćeri. Ubijeni u Osijeku.
Moji koraci do Osijeka. Ples. Ljepota umjetnosti. Trenutci prihvaćanja. U mojem perivoju. Sjećanja. Prisluškivanje. Riječi moje prabake, bake, mame. One oživljavaju sada. Tu.
Duh plesa nema boje
Autorica: Selma Mehić
Studij neverbalnog teatra na Kazališnom odsjeku Akademije za umjetnost i kulturu Osijek
Duh plesa nema boje, nema određeni oblik ili veličinu
On obuhvaća moć ujedinjenja, snage,
I ljepote koji se nalaze u nama. (…)
Gladys Faith Agulhas, poruka za Međunarodni dan plesa 2008.
Ovo je performans o promjeni, o pročišćenju koje omogućava ples, koje omogućava pokret. Citirani izvori motivacije su govor Martina Luthera Kinga i solo I wanna be ready u izvedbi Dudleya Williamsa i koreografiji A. Aileya i D. Williamsa.
Dwelling Place
Koreografija i izvedba: Stošija Zrinski
Glazba: Jamie McCarthy, Seir (Journey Through Iran)
Svjetlo: Marino Frankola
Tehnička podrška: Tomislav Zrinski
Dwelling Place je prva epizoda i početak istraživanja koje su sve mogućnosti izražavanja kroz žanr urbane fantastike. Kako kroz različite medije, utjeloviti, komunicirati i uprizoriti dotični žanr?U ovoj epizodi autorica slučajno otkriva začudno mjesto koje je, poput oaze u pustinji, u kontrastu sa okolinom i njenim ozračjem. To tajanstveno mjesto nudi prostor i vrijeme za odmor, ramišljanje i igru, te potiče otvorenost prema novom onome koji tamo boravi. Ideja začudnog mjesta je inspirirana trenucima neobične, nenadane tišine koju bi autorica iskusila u urbanim i bučnim mjestima poput centara velikih gradova ili pretrpanim turističkim lokacijama. Ta tišina stvara mističnu, pomalo natprirodnu atmosferu koja podsjeca autoricu na scene iz filmova urbane fantastike - žanra s kojim autorica povezuje ova istraživanja.
Grafički urednik: Josip Kresović
Najavni video: Lada Petrovski Ternovšek
Tehnička podrška: Mario Smoljan, Saša Miočić, Tomislav Kraljević Shome
Pomoć pri postavljanju izložbe – zahvala Marija Šarić Ban i Nevena Štokić
Izvršni producent: Natali Perić
Umjetnički direktor: Sanja Petrovski
Pokrovitelji: Grad Zadar, Zaklada Kultura nova
Zahvala: Glazbena škola Blagoje Bersa Zadar