U Tvornici željezničkih vozila Gredelj na Žitnjaku u Zagrebu nedavno je potpisan Memorandum o razumijevanju između te tvrtke i austrijske tvrtke Innofreight na temelju kojeg je Gredelj osigurao posao za narednih deset godina.
Nakon deset godina stečajnog procesa, slovačka Tatravagonka preuzela je Gredelj u kojem radi 400 ljudi, a planiraju ih zaposliti još 600.
No, nemaju dovoljno radnika, pa ih traže i u Srbiji.
Čak su se pojavili i anonimni agenti koji vrbuju radnike, ne znamo jesu li povezani s legalnim agencijama za zapošljavanje.
Ako ćemo zbrojiti satnicu iz gore navedenog oglasa, mjesečna plaća za osmosatni dnevni rad može iznositi i do 8500 kuna neto. To je bez prekovremenih.
A zašto Gredelj traži toliko radnika?
"Sklopljen je posao od dvije milijarde eura za deset godina proizvodnje vagona koji prevoze kontejnere što je veliki doprinos hrvatskom izvozu. Zahvaljujem vodstvu Tatravagonke koje je od prosinca do danas sklopilo takav posao koji Gredelju jamči dugoročnu održivost, a hrvatskom gospodarstvu - izvoz", rekao je premijer Plenković.
U prosincu prošle godine Gredelj je izašao iz stečaja nakon što je dobio novog vlasnika, slovačku Tetravagonku koja je europski lider u proizvodnji vagona. Uz svoje pogone u Slovačkoj ima i tvrtke kćeri u Njemačkoj, Poljskoj, Srbiji, Češkoj i Indiji. Ukupno zapošljava oko 12.000 radnika.
- Do kraja ove godine htjeli bismo zaposliti oko sto radnika, ali ih je problem pronaći. Dolaze nam radnici iz Srbije, a imamo i šest Vijetnamaca. Volio bih da i ljudi iz Ukrajine dođu kod nas raditi. Problem nam predstavljaju i sve više cijene materijala i energenata koji bi zbog rata Ukrajini mogli postati još skuplji. No iste probleme imamo i u Slovačkoj gdje godišnje proizvedemo 5500 vagona. Svugdje nedostaje dobrih majstora pa nam je dobrodošao svatko tko želi raditi", kaže Petriček i otkriva kako je ukupni godišnji promet Tetravagonke 550 milijuna eura. Zaključuje kako je preuzimanje Gredelja za slovačku tvrtku bila dobra poslovna odluka.