Neke javne bolnice pacijentima prilikom ulaska na bolničko liječenje odmah na znanje daju pravilnik o kućnom redu, a naša sugovornica prisjeća se kako joj je medicinska sestra u ruke stavila taj pravilnik i rekla joj da ga odmah pročita.
– U njemu je, među ostalim, pisalo da pacijentima nije dopušteno narušavanje reda, smetanje drugim pacijentima na bilo koji način..., a da zbog grubog narušavanja kućnog reda možemo biti otpušteni iz bolnice. Pravilnik je uz to bio obješen i s unutrašnje strane vrata bolesničke sobe. Osim tog prvog kontakta, kad su sestre pokazale strogoću, sve ostalo vrijeme bile su predivne prema nama pacijenticama. Isto tako, one s nama nisu imale nikakvih problema – prisjeća se.
S obzirom na upoznavanje pacijenata s pravilima, naša se sugovornica iznenadila kad je njezin suprug u drugoj zagrebačkoj bolnici svjedočio seksističkom ponašanju pacijenata prema medicinskim sestrama.
– Uvijek sam spreman na šalu, ali ponašanje drugih pacijenata u sobi bilo je seksistički prema medicinskim sestrama, sve redom mladim djevojkama. Za primjer, kad nas je jedna od njih pitala kako smo spavali, jedan pacijent odgovorio joj je da bi bolje spavao da je ona bila s njim u krevetu. Medicinska sestra se okrenula i izašla iz sobe. Kad sam to ispričao supruzi, spomenula je pravilnik o ponašanju pacijenata. To mi nije bilo poznato. Možda bi se ti pacijenti drugačije ponašali da su pri ulasku na odjel bili upozoreni da postoje pravila ponašanja i da će, ako ih se ne budu pridržavali, biti zamoljeni da odu iz bolnice – mišljenja je naš sugovornik.
Kako takve probleme rješavaju medicinske sestre, jer one su najviše u kontaktu s pacijentima, te koliko su neugodni događaji učestali, upitali smo predsjednicu Hrvatske udruge medicinskih sestara Tanju Lupieri, mag. med. techn.
Kaže nam da su generalna pravila da na svakom odjelu moraju biti izvješena pravila kako se pacijenti moraju ponašati, te ta pravila moraju biti objavljena u sklopu općih uputa na internetskoj stranici bolničke ustanove. Također, kad pacijent potpisuje suglasnost za hospitalizaciju, onda se u okviru te suglasnosti navedu određena pravila koja pacijent prihvaća svojim potpisom.
– Medicinske sestre u svojoj ustanovi imaju mehanizme zaštite od nepoželjnog ponašanja. Kao najblaža mjera, mogu se obratiti glavnoj sestri ili predstojniku, kao odgovornim osobama, koji će upozoriti pacijenta koji krši pravila ponašanja. Sljedeća je instanca prijava Jedinici za kvalitetu uz očitovanje svih koji su u to uključeni i koji su tome svjedočili. Ako događaj prelazi određene granice, onda se zove policija – kaže predsjednica Hrvatske udruge medicinskih sestara.
Napominje da se neugodne situacije najčešće događaju u hitnim službama jer tamo ljudi dolaze zbog hitnog slučaja, dugo čekaju, a žele što prije riješiti svoju situaciju...
Na bolničkim se odjelima neugodne situacije rjeđe događaju, dodaje.
– Kad se problemi ipak dogode, razlog je tome što su ljudi osjetljivi i u strahu su. Neugodni su jer se boje dijagnoze i bolesti – objašnjava Tanja Lupieri te naglašava:
– Kako su najveći problem strah i anksioznost pacijenta zbog liječenja u bolnici, kada dođe do problema, medicinske sestre u takvim situacijama puno popuštaju. Zaista se ponašaju kako da je to netko iz njihove obitelji, majka ili otac, te imaju puno razumijevanja i empatije prema svim pacijentima. Ako pacijent prelazi sve granice, onda mu se mora malo ozbiljnije skrenuti pozornost na to da se mora ponašati u skladu s pravilima ustanove, jer inače šteti drugim pacijentima koji su se došli liječiti i žele svoj mir, i kvalitativno sudjelovati u liječenju. To se rješava na jedan dobar način.
– Studentima uvijek govorim da, kad im pacijenti dođu na odjel, moraju im pristupiti na način na koji pacijent traži. Da se moraju prilagoditi, a onda će i pacijent biti suradljiv, imat će povjerenja prema vama i pustit će vas da radite ono što trebate.
– Kad vidimo da je pacijent problematičan i da određena kolegica ne može dobro surađivati s njim, na njezino mjesto stavimo drugu kolegicu koja ima bolje komunikacijske vještine kako bi smirila situaciju. Sve se brzo rješava i nikoga se ne izbacuje iz bolnice – za kraj će Tanja Lupieri.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....